Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Dzisiaj mam 2 pytania: 1. Dlaczego kiedy ustalam zeby wartosc zmiennej sie zmniejszala pisze ze zmienna jest nieznana i jak to moge zrobic? 2. Jak biore zeby drawowało zmienna w okreslonej pozycji to nic sie nie dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A w create dałeś początkową zmienną? depth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 najpierw musisz zdefiniować zmienną czyli np. zmienna=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 1. Ustaw w Create początkową wartość zmiennej. 2. Rysowanie musi się odbywać w evencie Draw. Przy okazji jak ten obiekt w którym rysujesz ma jakiś sprite, to przestanie się wyświetlać. W zależności od tego czy zarejestrowałeś GMa wpisz kod: GML //zarejestrowany draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); //niezarejestrowany draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 najpierw musisz zdefiniować zmienną czyli np. zmienna=0; Nie działa to. Sądze że to global ale nie wiem jak mam zdefiniować tom bo chce np. zycie=100; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 1.Zmienną wpisz w crate: GML zmienna=wartość 2. Draw Dla jednej zmiennej GML draw_text(współrzędna y, x,zmienna) np.Dla dwóch zmiennych z dodatkowymi tekstami: GML draw_text(współrzędna y,x,'Tekst '+string(zmienna)+'Tekst '+string(zmienna2)) I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 1.Zmienną wpisz w crate: GML zmienna=wartość 2. Draw Dla jednej zmiennej GML draw_text(współrzędna y, x,zmienna) np.Dla dwóch zmiennych z dodatkowymi tekstami: GML draw_text(współrzędna y,x,'Tekst '+string(zmienna)+'Tekst '+string(zmienna2)) I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny 1. Dzieki za info -.- Pisalem wyzej, to nie dziala! 2. I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny Nie rozumiem :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 W kodzie objektu (który ma być wyświetlany jeśli ma opcję draw) GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); A co do zmiennej to pokombinuj z globalną może to coś zmieni GML global.zmienna = wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 O jeju... ta zmienna jest tylko dla obiektu który ją zdefiniował! Spróbuj globalną: GML global.zmienna=wartosc; EDIT: Można też tak jak ci wygodniej: GML obiekt.zmienna=wartosc; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 O jeju... ta zmienna jest tylko dla obiektu który ją zdefiniował! Spróbuj globalną: GML global.zmienna=wartosc; EDIT: Można też tak jak ci wygodniej: GML obiekt.zmienna=wartosc; No ok, ale czemu jak ustalam tą zmienną to pisze expected name of variable? Robie takie coś global.wilk1=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Może to przez to, że nie ma spacji? Jest to w ogóle w crate? EDIT: U mnie ta zmienna np. dobrze działa i nie ma błędów więc dobrze zapisałeś ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Może to przez to, że nie ma spacji? Jest to w ogóle w crate? EDIT: U mnie ta zmienna np. dobrze działa i nie ma błędów więc dobrze zapisałeś ją. Zrobilem w "contlolerze gry" w zakladce "creatE" odnosi sie ona do wilka, ktory po uderzeniu strzala zmienia zmienna o +1 Jak w kolizji ustawiam ze jak strzala dotknnie wilka to sie zmienna zmienia, ale mi pisze ze "expected name",oczekiwanop nazwy ,ale ona jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 No to robisz globalną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 No to robisz globalną. A co przed chwilą zrobilem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A dałeś ten kontroler chociarz do roomu? A jak nie to spróbuj zadeklarować zmienną w wilku lub czymś co bierze w tym udział. Jak nie to sprawdź (jeśli deklarowałeś globalną co jest ważnew tym przypadku jeśli masz kontroler) czy wszędzie napisane jest global.zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A dałeś ten kontroler chociarz do roomu? A jak nie to spróbuj zadeklarować zmienną w wilku lub czymś co bierze w tym udział. Jak nie to sprawdź (jeśli deklarowałeś globalną co jest ważnew tym przypadku jeśli masz kontroler) czy wszędzie napisane jest global.zmienna Znaczy jak wszędzie? Kontroler jest na mapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Jak dałeś w kontrolerze global.zmienna to w wilku też dodaj to global. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 No, dałem, a może źle zrobiłem inną zmienną chociaż nie wiem bo tu o name pisze: zorbilem takie oc.s wilk1+1; Jesli bedzie kolizkja zmiennasie odda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Znaczy jak wszędzie? Kontroler jest na mapie Jeśli deklarowałeś zmienną globalną to w każdym obiekcie co używa tej zmiennej? Np. w obiekcie wilk zamiast GML zmienna-=1 to GML global.zmienna-=1 EDIT lol co to wilk1+1; jak co to(przy globalnej): global.wilk1+=1 a nie przy globalnej wilk1+=1; EDIT2. A jak deklarujesz zmienną to: (zmienna)global.Wilk1=1(wartość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 wilk1+1; Co to ma być? :blink: Tak się nie pisze, piszemy tak: GML wilk1+=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 I tak pisze : expected name of variable i podaje naszanieszczesna zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Podaj całą treść błędu.Dzięki temu prawdopodobnie idzie zidentyfikować gdzie jest błąd ? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 zmienna nie moze sie nazywac tak jak nazwa jakiegos resource.. moze z tym cos nie tak? nie amsz spr. ani objektu wilk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Pewno nawet tego nie czytałeś: https://gmclan.org/index.php?czytajart=30 Przeczytaj to a później się pytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziom666 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Błąd jest takiej treści FATAL ERROR in action number 2 of create an event for object lewo: COMPILATION ERORR in code action ERORR in code at line 1: global.wilk1=0; at position 8: variable name expected Mam sprity @EDIT: lewo to pocisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Jak ma taką samą nazwie obiektu/sprite to niech zmieni Ale powinno się dawać np przed sprite: spr albo s a przy obiekcie obj albo o i to proste rozwiązanie. Edit: Jak masz sprite wilk1 to zmień nazwę sprite albo zmiennej. A co do tego to w 8 literce jest błąd ale nie wiem z jakiego powodu( wyłącznie w tym kodzie jest wszystko dobrze) Edit2: Lol. 2 raz deklarujesz tą samą zmienną? Jak podobno ją masz w obiekcie kontrolera? Jak co to w step takie coś pisz(oczywiście jeśli jej ponownie nie deklarujesz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Błąd jest takiej treści FATAL ERROR in action number 2 of create an event for object lewo: COMPILATION ERORR in code action ERORR in code at line 1: global.wilk1=0; at position 8: variable name expected Mam sprity @EDIT: lewo to pocisk A dlaczego ty to definiujesz nawet w pocisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A dlaczego ty to definiujesz nawet w pocisku? A dalbys plik projektu i by Ci sie pomoglo , bo juz masz taka pomoc , ze powinienes sam juz to zrobic . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Poucz sie troche GML i tak jak powiedzial Driger daj plik projektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się