PsichiX Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Witam. Oto nieskomplikowany przykład z ruchomym kursorem i wpisywanym za nim textem. Creditsow nie dawac. Komentarze moga byc tu zbedne. Enjoy! :) Download: https://gmclan.org/up1105_11_text_z_kursorem.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Amh.. wiem że troszkę lamię,ale nie wiem jak do tego dodać możliwość robienia enterów, próbowałem ale mi nie wychodzi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 @UP: For example GML if keyboard_check_pressed(vk_enter) keyboard_string += '#'; @PsichiX: Ale ty masz "bałagan" w swoich kodach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Moldis -> Nowa linia w GMie to znak #. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Ale ty masz "bałagan" w swoich kodach tongue2.gif Nom, dokładnie - jak dla mnie straszny syf :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Troszkę zaspamuje - ale muszę spytać. A jeśli chcę wyświetlić w GM'ie znak "#" (jako młotek - a nie jako enter)...? Podejrzewam coś w rodzaju '#' (jeden cudzysłów).... Co do tematu: Całkiem całkiem. Niestety - nie widzę praktycznego zastosowania. A do nauki się nie nadaje - cóż za "bałagan"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 '\#' lub "\#" nie ma znaczenia czy cudzysłowiu czy pomiędzy apostrofami :P :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 @UP: '\#' i masz krzyżyk wyświetlony. EDIT: Damn. BTW: A newline inaczej jeszcze tak można zrobić: chr(13) + chr(10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 To "chr(13) + chr(10)" niby działa dobrze ale w tym przykładzie przeskakuje aż od 2 linie, ale przynajmniej po zapisie działa dobrze, tzn jak otworze w notatniku plik txt.. A jak zrobić żeby w gm-ie przeskakiwało co jedną linię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 A jak zrobić żeby w gm-ie przeskakiwało co jedną linię? No a o czym pisali wszyscy przed chwilą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 ale za pomocą tego "chr(13) + chr(10)" bo przy pomocy kratki to jak chce zapisać to tylko w gm-ie wyświetla linie, a np. w notatniku wyświetla kratkę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 To do rysowania użyj '#' a podczas zapisu dodaj np. GML textdozapisu = string_replace_all( textwyswietlany, '#', chr(13) + chr(10) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Mhm.. no niby wszystko ok, lecz gdybym chciał napisać tą kratkę w okienku normalnie to mi daje tego niby enter-a.. I na dodatek nawet jeśli znaczek kratki robiło by się w oknie do pisania za pomocą \# to przy zapisie on się pozamienia na enter-y.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 GML textdozapisu = string_replace_all( textwyswietlany, '#', chr(13) + chr(10) ); textdozapisu = string_replace_all( textdozapisu, '\' + chr(13) + chr(10), '\' ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 I już wszystko było by dobrze gdyby nie to że jak nawet się zrobi kratkę bo będzie potrzebna by ją zapisać to zostanie zamieniona na enter... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Pomyliłem w tej drugiej linijce kodu ostatni argument. Zamień '\' na '#'. (zmęczony jestem :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Aww.. ja w sumie też i nie zauważyłem tego xD A dałoby się jakoś zrobić żeby się normalnie wpisywało a nie robiła nowa linia ? @Edit A i jeszcze, dało by się coś zrobić z polskimi znakami? Bo one jakby nie działają ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 A dałoby się jakoś zrobić żeby się normalnie wpisywało a nie robiła nowa linia ? W jakim sensie "normalnie" ? EDIT: Daj do create GML laststring = ''; Do draw np. (nie jestem pewien co ja tu napisałem, grunt że działa :D) GML if ( keyboard_lastchar = '#' ) and ( keyboard_lastkey <> 13 ) and ( laststring != keyboard_string ) { keyboard_string = string_copy( keyboard_string, 1, string_length(keyboard_string) - 1 ); keyboard_string += '\#'; } draw_text( 100, 100, keyboard_string ); if keyboard_check_pressed( vk_enter ) keyboard_string += '#'; laststring = keyboard_string; O to chodzi ? Co do tego drugiego to dodaj czcionkę z całym zakresem znaków (Character range) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No niby fajnie jest teraz.. ale jak cofam strzałkami i chce przesunąć przez te znaczki to tak jakby się rozdzielają, tzn. ten # jakby maskuje za sobą \ więc gdy przejeżdżamy tym kursorem pokazuje się jakbyśmy rozdzielali te znaki.. Iee.. i o co chodzi z tym zakresem znaków? tzn. jak to dodać ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 To napisz taki kod, który będzie sprawdzał czy przed kursorem jest '\#', jeśli jest to o dwie pozycje dalej niech przejdzie, tak samo z kasowaniem znaku. Mi się teraz nie chce kombinować, w dodatku w tym bałaganie PsichiXa :) Co do zakresu: https://gmclan.org/up541_6_k1.html Kliknij na "All", a później użyj draw_set_font(nazwa) przed rysowaniem tekstu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mhm.. ale jak zrobić sprawdzanie czy ktoś wcisnął klawisz od kasowania? Jaki ona ma symbol? 0.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 http://www.asciitable.com/ PS. Co do 'bałaganu' - ja się w chaosie bardzo dobrze czuje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mhm.. "( keyboard_lastkey <> 13 ) and " a co znaczy ten znaczek po środku? "<>" ? @Edit.. ps. bałagan a chaos to co innego ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 ... różny od ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 >.< Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.. czy takie porównanie jest dobre? GML if(keyboard_check_pressed(vk_left)) if(text_pos>0) { if(keyboard_lastchar = '#' + '\') // o to.. tylko to niestety nie dziala; / { // wtedy jak klikam to nie chce przeskakiwac w ogle text_pos-=1 } text_pos-=1 _char=string_char_at(text,string_length(text)) text=string_copy(text,1,string_length(text)-1) _left=text_left text_left=_char+_left keyboard_string=text } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Raczej... GML if string_copy( keyboard_string, string_length(keyboard_string) - 1, 2 ) = '\#' then... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Mhm.. zrobiłem coś takiego.. ale to też nie chce działać.. GML if (string_copy(keyboard_string, string_length(keyboard_string) - 1, 2 ) != '\#') { text_pos-=1 _char=string_char_at(text,string_length(text)) text=string_copy(text,1,string_length(text)-1) _left=text_left text_left=_char+_left keyboard_string=text } if(string_copy(keyboard_string, string_length(keyboard_string) - 1, 2 ) = '\#') { text_pos-=2 _char=string_char_at(text,string_length(text)-1) text=string_copy(text,1,string_length(text)-1) _left=text_left text_left=_char+_left keyboard_string=text } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Fajne lecz entery mi się nie chcą robić :/ . Wiem, że jest rozwiązanie, ale nie chce mi się robić tego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muximan Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Tak jak mówił Snake Masz bałagan w klockach - też tak uważam Dam ci ocenę 2/4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się