Skocz do zawartości

KURSOR


lewys7

Rekomendowane odpowiedzi

Mam grę, w której 'hero' podąża za kursorem, ale nie może w nic uderzyć, bo przegrywa.

Włącza się gra, ale na pamięć jej nie znam więc kursor mam gdziekolwiek na ekranie.

I tu zaczyna się problem, 'hero' od razu dąży do kursora i przegrywa.

Czyli mówiąc krótko chodzi mi o kod na domyśle ustawienie kursora w jakimś miejscu kiedy zaczyna się room lub żeby 'hero' ruszał dopiero kiedy na niego kliknę czy coś w tym stylu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam grę, w której 'hero' podąża za kursorem, ale nie może w nic uderzyć, bo przegrywa.

Włącza się gra, ale na pamięć jej nie znam więc kursor mam gdziekolwiek na ekranie.

I tu zaczyna się problem, 'hero' od razu dąży do kursora i przegrywa.

Czyli mówiąc krótko chodzi mi o kod na domyśle ustawienie kursora w jakimś miejscu kiedy zaczyna się room lub żeby 'hero' ruszał dopiero kiedy na niego kliknę czy coś w tym stylu. :(

 

Stworz zmienna w create herosa np

GML
idzie = false

 

podczas klikniecia na niego

 

GML
idzie = true

 

I w kodzie podazania , dokladnie przed postaw warunek

GML
if idzie = true

{

kod na ruch

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyśly kursor:

GML
mouse_x = ileś

mouse_y = ileś

 

wykonaj ruch dopiero po kliknięciu:

GML
[Create]

move = false

 

[Left button]

if (!move)move = true

 

[Step]

if (move)

{

move_towards_point(mouse_x,mouse_y, predkosc)

// i inne akcje przy poruszaniu

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...