hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Mam menu. Jeżeli nacisnę na jakąś kratkę to tam piszę jeżeli na inną to na tej innej piszę. Na razie udało mi się zrobić to menu z prawie wszystkim tylko jak nacisnę na daną kratkę to chce żeby pisało cały czas a nie tylko wtedy gdy trzymam LPM na danym obiekcie. Kod tego pisania jest taki: GML aaa = keyboard_string; draw_set_color(c_white) { draw_rectangle(86,72,177,89,false); } if mouse_check_button_pressed(mb_left) { draw_set_font(Arials) draw_set_color(c_black) { if (mouse_x > 86 && mouse_x < 177) && (mouse_y > 72 && mouse_y < 89) { draw_text(86,72,aaa); } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 GML aaa = keyboard_string; draw_set_color(c_white) { draw_rectangle(86,72,177,89,false); } if mouse_check_button(mb_left) { draw_set_font(Arials) draw_set_color(c_black) { if (mouse_x > 86 && mouse_x < 177) && (mouse_y > 72 && mouse_y < 89) { draw_text(86,72,aaa); } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 draw_set_color(c_white) { draw_rectangle(86,72,177,89,false); } WTF z tymi klamrami? :/ przecież to nie jest warunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 @Harvester Twój kod działa ale :P nie tak jak bym chciał pisze się co prawda jak się naciśnie na dany kwadracik ale widać literki tylko wtedy gdy nacisnę LPM na tym kwadraciku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 To dokładniej o co ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 mam coś takiego : Atak: [ ] Uniki: [ ] itd. [ ] <----- to jest ten kwadracik Jeżeli nacisnę na 1 kwadracik to w tym miejscu piszę ( to już mam ) ale jest problem bo pisać piszę ale cyferki widać tylko wtedy gdy trzymam LPM na tym kwadraciku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 A nie można chociaż raz pomyśleć, i zrobić na zmiennych? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Tzn? Np jak bo nie bardzo czaje, wiem co to są zmienne ale nie czytam w Twoich myślach i nie rozumiem Twojego sposobu myślenia. @down : a selected = co ? bo mi błądzik wyskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 GML aaa = keyboard_string; draw_set_color(c_white) draw_rectangle(86,72,177,89,false); if mouse_check_button_pressed(mb_left) selected = 1; if mouse_check_button_pressed(mb_right) selected = 0; if ( selected ) { draw_set_font(Arials) draw_set_color(c_black) { if (mouse_x > 86 && mouse_x < 177) && (mouse_y > 72 && mouse_y < 89) { draw_text(86,72,aaa); } } } Bou! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 GML STEP if mouse_button(mb_left) { if nacisnieta=false { //komendy na pojawienie sie tekstu czy co tam chcesz nacisnieta = true; } else { nacisnieta=false; } } Coś takiego, mogą być błędy, pisałem z pamięci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 @up: źle i bezsensu. Wyjdzie na to samo. Poza tym mouse_check_button(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Yoda w Twoim kodzie pisze błąd : Error in code at line 8: if ( selected ) at position 7: Unknown variable selected A jeżeli Twój kod zmienię na : GML aaa = keyboard_string; draw_set_color(c_white) draw_rectangle(86,72,177,89,false); selected = 0; if mouse_check_button_pressed(mb_left) selected = 1; if mouse_check_button_pressed(mb_right) selected = 0; if ( selected = 1 ) { draw_set_font(Arials) draw_set_color(c_black) { if (mouse_x > 86 && mouse_x < 177) && (mouse_y > 72 && mouse_y < 89) { draw_text(86,72,aaa); } } } to wychodzi mi tak samo jak zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 OMG nie zadeklarowałeś zmiennej. Myślałem że to logiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Ja dziś nie myślę logicznie :P to jak to zapisać żeby działało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 create: selected = 0 <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Dzięki za pomoc :P i za cierpliwość :P EDIT: Jeżeli coś najpierw napiszę a potem nacisnę to to co napisałem jest w tej rameczce, da się tak zrobić żeby tego nie było. Jeszcze jeżeli coś napisałem i myszkę wezmę gdzieś indziej to text znika, cco zrobić żeby nie znikał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się