wezyrnorbert Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Mam taki problem bowiem ustawiłem że (na przykład) object1 ma direction takie jak współrzędne object2 lecz object-ów 2 jest parę i jak zrobić aby object1 był zwrócony w kierunku tego który jest bliżej. Oraz mam ustawione że przy kolizji object2 z object3 instance_destroy i instance_create(x,y,object4) i w grze przy kolizji znikają wszystkie i się pojawia naraz 5 object4, co znowu pokićkałem ??? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 uzyj instance_nearest zamiast samej nazwy obiektu :) PS nie pamietam argumentow ale na dole code editora masz "podpowiedzi" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 nie pamietam argumentow instance_nearest(współrzędna_x,współrzędna_y,nazwa_obiektu) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 @up: wlasnie :P dzieki :) no wiec bedzie to wygladac mniej wiecej tak: GML direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,object2).x,instance_nearest(x,y,object2).y) powinno dzialac :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 M@ti: Po co obliczać aż 2 razy?! ;p GML var nea; nea=instance_nearest(x,y,object2); direction=point_direction(x,y,nea.x,nea.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 I jeszcze jak zrobić że przy kolizji objectu1 z objectem2 object1 się niszczy a w miejsce jego pojawia się object3 i tu jest problem bo przy kolizji znikają wszystkie a ma znikać tylko ten co "naprawdę" oberwał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Kolizja obiektu1 z obiektem2 instance_create(x,y,object3); instance_destroy(); achtung, kod wysoce zaawansowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 właśnie mam taki kod i nie działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 właśnie mam taki kod i nie działa tongue2.gif Niemożliwe. Musiałeś go źle umieścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Sory Yoda ale zapomniałem że jeśli object niema sprite to jest duuuuży i to dlatego ale już jest ok i jeszcze ten problem stary co mi daliście kod instance_nearest to on teraz ma direction niczego i zamiast się obracać w kierunku tego wroga który bliżej jest to się kręci jakby się naj**ał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Zmienna zwraca id najbliższego obiektu, więc jezeli obiekty się poruszają to wybiera id najbliższego. Do drugiego, zapisujesz id i kasujesz Zapisywanie ID: GML <zmienna> = <obiekt>; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się