Skocz do zawartości

Obracanie i strzelanie


Luksor

Rekomendowane odpowiedzi

Po co ma zaglądać jak mu już podałem funkcję? Nawet mu wyjaśnię...

 

point_direction([X1],[Y1],[X2],[Y2]);

Funkcja zwraca kierunek od punktu X1 i Y2 do punktu X2 i Y2.

 

[1] ------------- [2]

 

W takim przypadku point_direction(x1,y1,x2,y2) zwróci 0 ( 0 = prawo ), natomiast point_direction(x2,y2,x1,y1) zwróci 180 ( 180 = lewo ).

 

EDIT:

@up:

 

Zrób sobie alarm, który będzie tworzył pocisk, ustalał mu direction taki jak wieżyczki i po chwili z powrotem uruchamiał alarm, a w pocisku speed=np.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech czytasz co on napisał? lengthdir_x i _y to wektory przesunięcia. Przesuwasz o daną ilość pikseli ( distance ) w danym kierunku ( direction ). Czyli np.

 

x=obj_hero.x+lengthdir_x( 10, obj_hero.direction);

 

i tak samo y a wartość distance se dopasuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech czytasz co on napisał? lengthdir_x i _y to wektory przesunięcia. Przesuwasz o daną ilość pikseli ( distance ) w danym kierunku ( direction ). Czyli np.

 

x=obj_hero.x+lengthdir_x( 10, obj_hero.direction);

 

i tak samo y a wartość distance se dopasuj.

 

nie za bardzo wiem gdzie to wstawić

 

Edit: nie rozumiem tego, może ktoś dać przykład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie tworzysz pocisk wpisz:

GML
p = instance_create(x+lengthdir_x( 10, direction),y+lengthdir_y( 10, direction),obj_pocisk);

p.direction=direction;

Ten kod też nie działa. :(

 

EDIT: Już działa, działa, działaaa!!! :D :D :D dzieki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...