Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Sory, że znowu o coś pytam. :P Nie wiem jak zrobić wieżyczkę, która obraca się w stronę obiektu "gracz" i wypuszcza pociski. Pomożecie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Zaglądnij do FAQ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 a jak zrobić strzelanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Po co ma zaglądać jak mu już podałem funkcję? Nawet mu wyjaśnię... point_direction([X1],[Y1],[X2],[Y2]); Funkcja zwraca kierunek od punktu X1 i Y2 do punktu X2 i Y2. [1] ------------- [2] W takim przypadku point_direction(x1,y1,x2,y2) zwróci 0 ( 0 = prawo ), natomiast point_direction(x2,y2,x1,y1) zwróci 180 ( 180 = lewo ). EDIT: @up: Zrób sobie alarm, który będzie tworzył pocisk, ustalał mu direction taki jak wieżyczki i po chwili z powrotem uruchamiał alarm, a w pocisku speed=np.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Dzięki za wytłumaczenie Nobody. A jak się robi żeby pocisk wyleciał z lufy a nie ze środka wieży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Było. Pobaw się lengthdir_x(odległość,kąt) i lengthdir_y() :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Było. Pobaw się lengthdir_x(odległość,kąt) i lengthdir_y() :) Wrong number of arguments to function or script. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 a do lengdthdir_y wpisałeś argumenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 nie, ale później wpisałem 0,0 i pociski nie wylatywały z wieżyczki, tylko gdzieś nie wiadomo z kąd z za rooma gdzies Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Ech czytasz co on napisał? lengthdir_x i _y to wektory przesunięcia. Przesuwasz o daną ilość pikseli ( distance ) w danym kierunku ( direction ). Czyli np. x=obj_hero.x+lengthdir_x( 10, obj_hero.direction); i tak samo y a wartość distance se dopasuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Eh. TUUUTAJ Pierwsza część opisuje to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Ech czytasz co on napisał? lengthdir_x i _y to wektory przesunięcia. Przesuwasz o daną ilość pikseli ( distance ) w danym kierunku ( direction ). Czyli np. x=obj_hero.x+lengthdir_x( 10, obj_hero.direction); i tak samo y a wartość distance se dopasuj. nie za bardzo wiem gdzie to wstawić Edit: nie rozumiem tego, może ktoś dać przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 nie za bardzo wiem gdzie to wstawić Edit: nie rozumiem tego, może ktoś dać przykład? No jeju. Wektor przesunięcia. przesunięcie od x i y obiektu względem jakiegoś kierunku... Takie to trudne do zakumania? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Tam gdzie tworzysz pocisk wpisz: GML p = instance_create(x+lengthdir_x( 10, direction),y+lengthdir_y( 10, direction),obj_pocisk); p.direction=direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Tam gdzie tworzysz pocisk wpisz: GML p = instance_create(x+lengthdir_x( 10, direction),y+lengthdir_y( 10, direction),obj_pocisk); p.direction=direction; Ten kod też nie działa. :( EDIT: Już działa, działa, działaaa!!! :D :D :D dzieki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się