Skocz do zawartości

Menu i te sprawy...


Rekomendowane odpowiedzi

Sołły

Create:

GML
pocz = 0; // poczatek image

kon = 3; // koniec image

// domyslnie bedzie patrzyl sie na poludnie

// punkty docelowe

mx = x;

my = y;

 

szybkosc = 1/4;

 

Step:

GML
// sterowanie po kratkach 32x32

if (place_snapped(32,32))

{

//----------wzor ruchu--------

/*

jesli klawisz jest wcisniety to

{

jesli poczatek animacji jest ustawiony i (w przypadku ruchu poziomego) przerzucenie w poziomie oraz czy na drodze nie stoi przeszkoda to...

...zwiekszamy lub zmniejszamy punkt docelowy x lub y

ustalamy poczatek animacji

ustalamy koniec animacji

czy ma przerzucic w poziomie

jesli image_index jest poza granicami to ustawiamy go na poczatek

}

*/

//----------------------------

if (keyboard_check(vk_left))

{

if (pocz=4) && (image_xscale=-1) && (place_free(x-32,y))

mx -= 32;

pocz = 4;

kon = 7;

image_xscale = -1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_right))

{

if (pocz=4) && (image_xscale=1) && (place_free(x+32,y))

mx += 32;

pocz = 4;

kon = 7;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_up))

{

if (pocz=8) && (place_free(x,y-32))

my -= 32;

pocz = 8;

kon = 11;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_down))

{

if (pocz=0) && (place_free(x,y+32))

my += 32;

pocz = 0;

kon = 3;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

}

if (mx<x) // jesli mx jest na lewo od x

hspeed = -4;

else

if (mx>x) // jesli mx jest na prawo od x

hspeed = 4;

else

if (my<y) // jesli my jest wyzej od y

vspeed = -4;

else

if (my>y) // jesli my jest nizej od y

vspeed = 4;

 

depth = -y; // zeby postacie nizej polozone byly bardziej widoczne

 

End Step:

GML
// warunki image_index

if (image_index>kon+1-szybkosc) // jesli image_index bedzie rowny koncowi to...

image_index = pocz; // ...wraca na poczatek

 

GML
if (speed<>0)

image_speed = szybkosc;

else

{

image_speed = 0;

image_index = pocz;

}

speed = 0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sry za doubel'a, ale:

Robię w moim "dziele" :P zapis i odczyt gry:

Mam oddzielny controller do zapisywania i ładowania:

Save:

GML
if keyboard_check_pressed(vk_f5) then

{

var m;

m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zapisac gre?','Tak','Nie','Moze pozniej')

if m=1

show_message('Gra zapisana');

game_save('Save');

if m=2

show_message('Nie to nie');

if m=3

show_message('Aha, chyba, że tak')

}

 

Load:

GML
if keyboard_check_pressed(vk_f6) then

{

var m;

m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zaladowac gre?','Nie','Moze pozniej','Tak');

if m=1

show_message('Nie to nie')

if m=2

show_message('Aha');

if m=3

show_message('Gra zaladowana');

game_load('Save');

}

Wszystko w step...

 

No i właśnie. Problem w tym, że jakiego wariantu (na pytanie czy zapisać, bądź czy załadować) bym nie wybrał to i tak gra się save'uje i load'uje!

 

Could you help me??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tak:

GML
if keyboard_check_pressed(vk_f5)

{

var m;

m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zapisac gre?','Tak','Nie','Moze pozniej')

if m=1

{

show_message('Gra zapisana');

game_save('Save');

}

if m=2

{

show_message('Nie to nie');

}

if m=3

{

show_message('Aha, chyba, że tak')

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca działa...

Krótko mówiąc:

Komenda: Tak, załaduj ładuje tam postać, gdzie kliknięto: Tak, zapisz

Komenda: Nie, nie ładuj ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Nie, nie zapisuj

Komenda: Może później ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Może później zapiszę...

 

HeLp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak napisałem:

Komenda: Tak, załaduj ładuje tam postać, gdzie kliknięto: Tak, zapisz

Komenda: Nie, nie ładuj ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Nie, nie zapisuj

Komenda: Może później ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Może później zapiszę...

 

Ja chcę, aby zapisywała tylko komenda - Tak, zapisz, a ładowała - Tak, załaduj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...