Misiek999 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 @Rav Royal : rozumiesz w ogóle do czego służy ten kod co ci podali if ( obj_menu.visible ) exit ? Jeśli menu jest włączane to kończy skrypt. Daj go gdzie potrzeba i tyle. Nie dawaj tylko do create. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Sołły Create: GML pocz = 0; // poczatek image kon = 3; // koniec image // domyslnie bedzie patrzyl sie na poludnie // punkty docelowe mx = x; my = y; szybkosc = 1/4; Step: GML // sterowanie po kratkach 32x32 if (place_snapped(32,32)) { //----------wzor ruchu-------- /* jesli klawisz jest wcisniety to { jesli poczatek animacji jest ustawiony i (w przypadku ruchu poziomego) przerzucenie w poziomie oraz czy na drodze nie stoi przeszkoda to... ...zwiekszamy lub zmniejszamy punkt docelowy x lub y ustalamy poczatek animacji ustalamy koniec animacji czy ma przerzucic w poziomie jesli image_index jest poza granicami to ustawiamy go na poczatek } */ //---------------------------- if (keyboard_check(vk_left)) { if (pocz=4) && (image_xscale=-1) && (place_free(x-32,y)) mx -= 32; pocz = 4; kon = 7; image_xscale = -1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_right)) { if (pocz=4) && (image_xscale=1) && (place_free(x+32,y)) mx += 32; pocz = 4; kon = 7; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_up)) { if (pocz=8) && (place_free(x,y-32)) my -= 32; pocz = 8; kon = 11; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_down)) { if (pocz=0) && (place_free(x,y+32)) my += 32; pocz = 0; kon = 3; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } } if (mx<x) // jesli mx jest na lewo od x hspeed = -4; else if (mx>x) // jesli mx jest na prawo od x hspeed = 4; else if (my<y) // jesli my jest wyzej od y vspeed = -4; else if (my>y) // jesli my jest nizej od y vspeed = 4; depth = -y; // zeby postacie nizej polozone byly bardziej widoczne End Step: GML // warunki image_index if (image_index>kon+1-szybkosc) // jesli image_index bedzie rowny koncowi to... image_index = pocz; // ...wraca na poczatek GML if (speed<>0) image_speed = szybkosc; else { image_speed = 0; image_index = pocz; } speed = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Wystarczy na początku STEP'a dać if ( obj_menu.visible ) exit i TYLE!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Dzięki, już działa. Tematu nie zamykam, bo znając siebie zaraz znowu napotkam problem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Sry za doubel'a, ale: Robię w moim "dziele" :P zapis i odczyt gry: Mam oddzielny controller do zapisywania i ładowania: Save: GML if keyboard_check_pressed(vk_f5) then { var m; m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zapisac gre?','Tak','Nie','Moze pozniej') if m=1 show_message('Gra zapisana'); game_save('Save'); if m=2 show_message('Nie to nie'); if m=3 show_message('Aha, chyba, że tak') } Load: GML if keyboard_check_pressed(vk_f6) then { var m; m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zaladowac gre?','Nie','Moze pozniej','Tak'); if m=1 show_message('Nie to nie') if m=2 show_message('Aha'); if m=3 show_message('Gra zaladowana'); game_load('Save'); } Wszystko w step... No i właśnie. Problem w tym, że jakiego wariantu (na pytanie czy zapisać, bądź czy załadować) bym nie wybrał to i tak gra się save'uje i load'uje! Could you help me?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Spróbuj tak: GML if keyboard_check_pressed(vk_f5) { var m; m=show_message_ext('Czy na pewno chcesz zapisac gre?','Tak','Nie','Moze pozniej') if m=1 { show_message('Gra zapisana'); game_save('Save'); } if m=2 { show_message('Nie to nie'); } if m=3 { show_message('Aha, chyba, że tak') } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 No nie do końca działa... Krótko mówiąc: Komenda: Tak, załaduj ładuje tam postać, gdzie kliknięto: Tak, zapisz Komenda: Nie, nie ładuj ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Nie, nie zapisuj Komenda: Może później ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Może później zapiszę... HeLp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 To pomożecie??? I jeszcze jedno: Dlaczego Gracz po włączeniu menu stoi na nim i go widać... Jak zrobić, żeby ten ziom był pod menu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Ustaw 'ziomowi' mniejszy depth niż menu... A co ci nie działa w kodzie Harvestera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 No tak, jak napisałem: Komenda: Tak, załaduj ładuje tam postać, gdzie kliknięto: Tak, zapisz Komenda: Nie, nie ładuj ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Nie, nie zapisuj Komenda: Może później ładuje postać tam, gdzie kliknięto: Może później zapiszę... Ja chcę, aby zapisywała tylko komenda - Tak, zapisz, a ładowała - Tak, załaduj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Czy to jest aż taki problem? Poszukaj sobie w helpie komend do ładowania lub zapisywania gry lub poszukaj na forum. Już było coś takiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Zmniejszenie depth nie pomogło :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 A przepraszam! Większy depth ma być. Myli mi się :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się