RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Siemka, mam problem, a mianowicie: Wpisałem skrypt, aby po wyjściu z domu Gracz ustawił się pod drzwiami, np 30 pix na dół od drzwi. Oto skrypt, przy którym wywala błąd, przy wychodzeniu: GML if distance_to_object(obj_out)<20 { if keyboard_check(vk_space) { room_goto_previous(); Gracz.x = obj_drzwi_out.x; Gracz.y = obj_drzwi_out.y-30; } } Wyświetla błąd: Nieznana zmienna x.(ta pogrubiona) :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 obiekt nie istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Which one?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 this: obj_drzwi_out Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Ale on istnieje w tym poprzednim roomie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 No popatrz, w poprzednim ale nie w terazniejszym. Albo kreuj go na starcie rooma albo daj obiektowi persistent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 No dałem, żeby się tworzył na starcie room'a za pomocą skryptu: instance_create(x,y,obj), ale nadal to samo... Jak dałem Persistent to w każdym roomie się te drzwi pokazywały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Przenieś współrzędne drzwi do zmiennych globalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Spróbowałem, ale wywala błąd. Prawdopodobnie coś źle zadeklarowałem... GML COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 16: Gracz.x = global.obj_drzwi_out.x; at position 19: Variable name expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Po co sie pytam ja was, po co. W roomie ktory robi za dwor daj persistent w ustawieniach, i w chatce to samo. Jak przeniesiesz sie obok drzwi domku do chatki, a potem wyjdziesz to twoj bohaterek bedzie stal tam gdzie stal zanim wszedl, po co jakis zmienne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Gracz.x = global.obj_drzwi_out.x; Nie możesz zapisać tak zmiennej: global.obj_drzwi_out.x. Zamiast kropki musisz użyć podkreślenia: global.obj_drzwi_out_x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Nie możesz zapisać tak zmiennej: global.obj_drzwi_out.x. Zamiast kropki musisz użyć podkreślenia: global.obj_drzwi_out_x. A co jeśli pod global.obj_drzwi_out przechowuje id obiektu i odnosi się do jego x? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 W roomie ktory robi za dwor daj persistent w ustawieniach, i w chatce to samo. Jak przeniesiesz sie obok drzwi domku do chatki, a potem wyjdziesz to twoj bohaterek bedzie stal tam gdzie stal zanim wszedl, po co jakis zmienne :P Wielkie dzięki Saus, teraz działa :P Temat will be closed!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi