Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Chcę zrobić coś takiego, że kiedy obiekt1 będzie 'dotykał' obiektu2 to zostaną wykonane akcje tylko na tych dwóch obiektach które się stykają. Jednak moje próby spełzły na niczym >.> Pomożecie? Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Chcę zrobić coś takiego, że kiedy obiekt1 będzie 'dotykał' obiektu2 to zostaną wykonane akcje tylko na tych dwóch obiektach które się stykają. Jednak moje próby spełzły na niczym >.> Pomożecie? Z góry dziękuje Użyj other, które w ev. kolizji jest wartością id obiektu, z którym się stykasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Można dokładniej co zrobić po kolei (jakie klocki), próbowałem z Outside, ale nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Można dokładniej, próbowałem z Ouside, ale nic nie dało. Event kolizji: GML akcja(); with(other) akcja(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Nic nie dało, dalej nie chce sie usuwać. Dałem taki kod w kolizji: GML with(other) instance_destroy(); Chcę aby obj_bluec po dotknięciu z drugim obj_bluec usunął się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Nic nie dało, dalej nie chce sie usuwać. Dałem taki kod w kolizji: GML with(other) instance_destroy(); Chcę aby obj_bluec po dotknięciu z drugim obj_bluec usunął się. Nie usunął się żaden czy tylko jeden. Spróbuj: GML with(other) instance_destroy(); instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Dalej to samo, nic sie nie usuwa. Próbowałem troszkę pozmieniać kod ale nic z tego nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 https://gmclan.org/up3280.html o coś takiego Ci chodziło plik : przykład.gm6 jak coś, jeśli nie to wyjaśnij to bardziej0 @Down no to zrób tak jak w moim przykładzie w kolizji pomiędzy jedną a drugą żabą destroy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Problem w tym, że mój obiekt sie nie porusza, dlatego to dla mnie takie trudne. Chodzi o takie coś, ale wyobraźcie sobie. Leci sobie duch, kiedy dotyka ściany na samym dole, zmienia się w żabę (nieruchomą, zmienia object). Leci drugi duch, zmienia sie w żabę koło pierwszego ducha. I tu pojawia sie problem. Chcę, aby tylko te obiekty się usunęły. Umiem zrobić że wszystkie "żaby" się usuwają, ale te dwie stykające sie, nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 zapisz gdzieś ich ID a potem usuwaj. np. możesz zapisywać na ds_list.. ;) btw. jak zmienisz obiekt duszek na inny już nie będzie tym samy obiektem i będzie miał nowy id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Jak zapisać id? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Jak zapisać id? ?? :/ Do zmiennej możesz też, czy tam tablicy. Normalnie np. tak: zmienna_id = obiekt; albo przy tworzeniu zmienna_id = instance_create(x,y,obj); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Daj w objekt1 kolizje na objekt2 (tylko), a w 2 na obiekt 1 (też tylko) Jeśli dobrze zrozumiałem, powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Zrobiłem ID: GML ajdi = obj_bluec Ale co dalej, jak zrobić żeby usunęło się tylko instance z tymi ID? Oo Już wiem dlaczego usuwały się wszystkie. Kolizja z takim samym obiektem jest sama w sobie, więc każdy instance sie usuwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się