Skocz do zawartości

Kolizja "obok"


Harv

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zrobić coś takiego, że kiedy obiekt1 będzie 'dotykał' obiektu2 to zostaną wykonane akcje tylko na tych dwóch obiektach które się stykają. Jednak moje próby spełzły na niczym >.> Pomożecie?

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zrobić coś takiego, że kiedy obiekt1 będzie 'dotykał' obiektu2 to zostaną wykonane akcje tylko na tych dwóch obiektach które się stykają. Jednak moje próby spełzły na niczym >.> Pomożecie?

Z góry dziękuje

Użyj other, które w ev. kolizji jest wartością id obiektu, z którym się stykasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dało, dalej nie chce sie usuwać. Dałem taki kod w kolizji:

GML
with(other) instance_destroy();

Chcę aby obj_bluec po dotknięciu z drugim obj_bluec usunął się.

Nie usunął się żaden czy tylko jeden. Spróbuj:

GML
with(other) instance_destroy();

instance_destroy();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mój obiekt sie nie porusza, dlatego to dla mnie takie trudne.

Chodzi o takie coś, ale wyobraźcie sobie. Leci sobie duch, kiedy dotyka ściany na samym dole, zmienia się w żabę (nieruchomą, zmienia object). Leci drugi duch, zmienia sie w żabę koło pierwszego ducha. I tu pojawia sie problem. Chcę, aby tylko te obiekty się usunęły. Umiem zrobić że wszystkie "żaby" się usuwają, ale te dwie stykające sie, nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ID:

GML
ajdi = obj_bluec

Ale co dalej, jak zrobić żeby usunęło się tylko instance z tymi ID? Oo

Już wiem dlaczego usuwały się wszystkie. Kolizja z takim samym obiektem jest sama w sobie, więc każdy instance sie usuwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...