Cekol Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Wpadłem na pomysł zrobienia dll, od obliczeń :) Dałbym w nim obliczanie kąta, pomiędzy 2 innymi kątami, coś ala point_direction i point_distance i może coś więcej :D I tu pytanie, czy takie funkcje napisane w dllu by były szybsze od tych wbudowanych w GMie? Czekam na odp :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Trzeba sprawdzić. Ogólnie jeśli by wziąć pod uwagę to, że używanie scriptów spowalnia GMa to bym raczej wątpił w jakieś cudowne przyspieszenie z powodu używania DLLa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 zalezy od zlozonosci kodu tych funkcji EDIT: domyslam sie ze chodzi o obliczenia 3d ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Ogółem to zależy od jakości i ilości działań, jakie wykonasz. Z tego co czytałem to żzeranie jest następujące: dodawanie - bardzo mało spowalnia odejmowanie - mało spowalnia mnożenie - średnio spowala dzielenie - dużo spowalnia funkcje trygonometryczne - bardzo dużo spowalnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 O co mi chodzi? Gdy np mamy taki kod: GML image_angle+=DirDiv(image_angle, point_direction(x,y,enemy_x,enemy_y) )*0.1 który występuje w 4 miejscach w stepie wroga, których jest z 40 na mapie, może to "z lekka" ciąć. kod DirDiv: GML var dif if(argument1>argument0+180) { dif=-((360-argument1)+argument0) } else{ if(argument0>argument1+180) { dif=((360-argument0)+argument1) } else{ dif=argument1-argument0 } } return dif I teraz czy by się opłacało takiego dlla użyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 wielkiej roznicy to nie powinno robic, ale nawet jesli szybsze dzialanie bedzie malo widoczne, to i tak sie oplaca bo zaoszczedzisz tych kilka fpsow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 @RaistlinBlackRobe: Ja tylko dodam, że procesor który programuję w szkole - 8051, na dodawanie i odejmowanie potrzebuje 1 cykl, na mnożenie i dzielenie aż 4 cykle :] Ot, już wiesz skąd to się wzięło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się