Skocz do zawartości

Szukam przykładu


Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobić coś takiego że :

gdzie sie kliknie myszką tam postać idzie;) tylko że z wykorzystaniem czterech spritów left, right, up, down tzn. kiedy kliknie się nad postacią to będzie sprit up itd. (mam jeszcze zrobioną animacje chodzenia)

Myśle że zrozumieliście o co mi chodzi prosze o odpowiedź

 

Ps.Możecie podać kod jeśli nie chce się wam robić przykładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Makary155 nie za bardzo mi pomogłeś tyle to i ja wiem -_- część kodu powinna wyglądać tak :

 

if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_right;

if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_up;

if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_left;

if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_down;

 

no nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce zrobić coś takiego że :

gdzie sie kliknie myszką tam postać idzie;) tylko że z wykorzystaniem czterech spritów left, right, up, down tzn. kiedy kliknie się nad postacią to będzie sprit up itd. (mam jeszcze zrobioną animacje chodzenia)

Myśle że zrozumieliście o co mi chodzi prosze o odpowiedź

 

Ps.Możecie podać kod jeśli nie chce się wam robić przykładu

 

Tutaj masz taki przykład:

 

Znajdywanie drogi

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sirluki chodzenie we wskazany punkt to ja umiem zrobić źle zrozumiałeś mojego posta nie wiem jak zrobić tę zmiane sprita.

 

@Nobody zaraz zrobie tak jak powiedziałeś myśle że powinno działać :thumbsup:

 

@Makary pokombinuje :D

CREATE:

GML
idzX=x;

idzY=y;

STEP:

GML
if (idzX div 4 != x div 4 && idzY div 4 != y div 4)

{

direction=point_direction(x,y,idzX,idzY);

speed=4;

image_speed=1;

}

else

{

image_speed=0;

speed=0;

};

GLOBAL LEFT PRESSED:

GML
idzX=x;

idzY=y;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak sorki. Pomyliłem się. Już daję całe i jeszcze ztuningowane. :thumbsup:

CREATE:

GML
idzX=x;

idzY=y;

 

STEP:

GML
if (idzX div 4 != x div 4 && idzY div 4 != y div 4)

{

direction=point_direction(x,y,idzX,idzY);

mp_potential_step(idzX,idzY,4,0);

image_speed=1;

}

else

{

image_speed=0;

};

if (direction>315||direction<=45) then sprite_index=spr_right;

if (direction>45&&direction<=135) then sprite_index=spr_up;

if (direction>135&&direction<=225) then sprite_index=spr_left;

if (direction>225&&direction<=315) then sprite_index=spr_down;

 

GLOBAL LEFT PRESSED:

GML
idzX=mouse_x;

idzY=mouse_y;

 

Teraz powinno działać pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...