VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Chce zrobić coś takiego że : gdzie sie kliknie myszką tam postać idzie;) tylko że z wykorzystaniem czterech spritów left, right, up, down tzn. kiedy kliknie się nad postacią to będzie sprit up itd. (mam jeszcze zrobioną animacje chodzenia) Myśle że zrozumieliście o co mi chodzi prosze o odpowiedź Ps.Możecie podać kod jeśli nie chce się wam robić przykładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Były już przykłady strategii. Skorzystaj z wyszukiwarki. A co do zmiany spritów, musisz pokombinować z direction i sprite_index. np. if direction=0 {sprite_index=prawo} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Makary155 nie za bardzo mi pomogłeś tyle to i ja wiem -_- część kodu powinna wyglądać tak : if (dir>315||dir<=45) then sprite_index=spr_right; if (dir>45&&dir<=135) then sprite_index=spr_up; if (dir>135&&dir<=225) then sprite_index=spr_left; if (dir>225&&dir<=315) then sprite_index=spr_down; no nie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 To zrob sobie zmienna idzx i idzy. Klik myszka: idzx=mouse_x; idzy=mouse_y; Step: move_towards_point(idzx,idzy,3); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Chce zrobić coś takiego że : gdzie sie kliknie myszką tam postać idzie;) tylko że z wykorzystaniem czterech spritów left, right, up, down tzn. kiedy kliknie się nad postacią to będzie sprit up itd. (mam jeszcze zrobioną animacje chodzenia) Myśle że zrozumieliście o co mi chodzi prosze o odpowiedź Ps.Możecie podać kod jeśli nie chce się wam robić przykładu Tutaj masz taki przykład: Znajdywanie drogi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 @Sirluki chodzenie we wskazany punkt to ja umiem zrobić źle zrozumiałeś mojego posta nie wiem jak zrobić tę zmiane sprita. @Nobody zaraz zrobie tak jak powiedziałeś myśle że powinno działać :thumbsup: @Makary pokombinuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Przecież napisałem pokombinuj. A kod ktory napisał Nobody zadziała jeśli wstawisz w global mouse. Zamiast move_towards_point użyj mp_potential_step, bo inaczej ci się postać nie zatrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 @Sirluki chodzenie we wskazany punkt to ja umiem zrobić źle zrozumiałeś mojego posta nie wiem jak zrobić tę zmiane sprita. @Nobody zaraz zrobie tak jak powiedziałeś myśle że powinno działać :thumbsup: @Makary pokombinuje :D CREATE: GML idzX=x; idzY=y; STEP: GML if (idzX div 4 != x div 4 && idzY div 4 != y div 4) { direction=point_direction(x,y,idzX,idzY); speed=4; image_speed=1; } else { image_speed=0; speed=0; }; GLOBAL LEFT PRESSED: GML idzX=x; idzY=y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Twoje myslenie powala... GLOBAL LEFT PRESSED: GML idzX=mouse_x; idzY=mouse_y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Raistlin nie rozumiem ... przecież nie napisałeś zmiany sprita... A co znaczy ta pierwsza linijka kodu w drugim kodzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 No tak sorki. Pomyliłem się. Już daję całe i jeszcze ztuningowane. :thumbsup: CREATE: GML idzX=x; idzY=y; STEP: GML if (idzX div 4 != x div 4 && idzY div 4 != y div 4) { direction=point_direction(x,y,idzX,idzY); mp_potential_step(idzX,idzY,4,0); image_speed=1; } else { image_speed=0; }; if (direction>315||direction<=45) then sprite_index=spr_right; if (direction>45&&direction<=135) then sprite_index=spr_up; if (direction>135&&direction<=225) then sprite_index=spr_left; if (direction>225&&direction<=315) then sprite_index=spr_down; GLOBAL LEFT PRESSED: GML idzX=mouse_x; idzY=mouse_y; Teraz powinno działać pięknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Dzięki Raistlin działa !!! Dam cie w creditsach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się