Skocz do zawartości

Alarmy


Rekomendowane odpowiedzi

Czy może mi ktoś wytłumaczyć te alarmy ? Chcę zrobić że np. obiekt sie co jakiś czas pojawia i do tego na jakiś czas, a potem znika, ale zabardzo niewiem jak się do tego zabrać bo nigdy nie korzystałem z alarmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, opisze jak stworzyć timeline :P Trzeba dodać najpierw jakiś tl. Prawym w zakładce timeline co jest oczywiste i niewiem po co to mówie :P W Timeline properties klikasz add i ustalasz step'a. Np. przy Step równym 50 dodajemy jakąś akcje np. Create object instant czy cuś tam, kierunki poruszania się albo co tam. Potem dajesz jeszcze raz add wpisuejsz np. 100 i dajesz destroy i obiekt znika :P Potem dajesz w właściowaść obiektu Step o ile pamiętam i kloc Set a Time Line, wybierasz stworzony time line i działa! :D Trochę chaotycznie, jak jakiś błąd popełniłem to pisać :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Alarm jest to taki event, w ktorym wszystkie zdarzenia zostana wykonane gdy osiagnie on 0. Domyslnie wszystkie alarmy sa ustawione na -1. Robimy tak: alarm[0] = 30;

Teraz Game Maker bedzie odejmowal jednosc od tego alarmu (jak i kazdego > 0 czy -1, nie pamietam ) przy kazdym kroku / step. Jesli room dziala w trybie 30 fps, to akcje tego alarmu zostana wykonane za jedna sekunde.

 

Czy może mi ktoś wytłumaczyć te alarmy ? Chcę zrobić że np. obiekt sie co jakiś czas pojawia i do tego na jakiś czas, a potem znika, ale zabardzo niewiem jak się do tego zabrać bo nigdy nie korzystałem z alarmów.

 

Tworzymy obiekt o nazwie "kreator". W create wpisujemy:

alarm[0] = 50;

 

W alarm 0 wpisujemy:

alarm[0] = 50; // powtorz odliczanie zegarka

instance_create(x,y,obiekt); // tworzymy obiekt

 

Teraz w create tworzonego obiektu wpisujemy:

alarm[0] = 50;

 

A w alarm 0:

instance_destroy();

 

W ten sposob mamy 2 obiekty. Kreator tworzy obiekt co 50 stepow, a obiekt stworzony znika po 50 stepach / krokach.

 

Ja osobiscie preferuje alarmy, kwestia przyzwyczajenia (kiedys nie bylo timeline) oraz latwosci obslugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zamiast alarmów robie sobie własne zmienne i wstepie odejmuje je o tyle ile chce np. zmienna-=1

i gdy zmienna osiągnie np.0 to sie wykonuje jakaś akcja . Też niegdy nie lubiłem używać alarmów i jestem już przyzwyczajony do mojego sposobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tak, robi roznice i to duze. Po co mulic niepotrzebnie procesor? Dobrego programiste wlasnie wyroznia to, ze jego skrypty sa zoptymalizowane.

A czy procesorowi to robi taka wielka roznice, od ktorej zmiennej co krok odejmuje 1?
W przypadku bigsharka procesor wykonuje jeszcze duzo innych pobocznych operacji procz samego odjecia zmiennej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baa, już ten problem w LoT naprawiłem :] Poprawiłem conieco i wyciągał 3 razy tyle :D Ale Bigowi nie chce się dalej tego robić.

 

Każdego może złapać kurwica jak długo męczy sie np. ze stworzeniem słonia tylko za pomocą prostych meshów i żadnego złączania, modyfikowania, itp. i to tylko za pomocą programowania. Więc, mowię wam moje dzieci, żebyście nauczyli sie obsługi np. trueSpace i przenieśli sie na GM 6.1 lub oczekiwać na przyjście pana mojego (tzn. TGF2 z Irrlichtem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc, mowię wam moje dzieci, żebyście nauczyli sie obsługi np. trueSpace i przenieśli sie na GM 6.1

No to powiedz mi moje dziecko jak zaimportować modele z true Space i jak zrobić modele animowane oraz jak zrobić żeby gra po zaimportowaniu tych modeli nadal działała szybko. Możesz pwoeidzieć lub zrobić przykład(zalecane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...