Vardi Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Czy może mi ktoś wytłumaczyć te alarmy ? Chcę zrobić że np. obiekt sie co jakiś czas pojawia i do tego na jakiś czas, a potem znika, ale zabardzo niewiem jak się do tego zabrać bo nigdy nie korzystałem z alarmów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Najłatwiej do tego użyć timeline'ów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Ja także nie rozumiem tych alarmów(co? Jak? i po co?), więc czekamy na konkretne odpowiedzi :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Najłatwiej do tego użyć timeline'ów :) <{POST_SNAPBACK}> Skoro tak mówisz to prosiłbym o wytłumaczenie timeline`ów :P Chociaż wytłumaczenie alarmów też się przyda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Ok, opisze jak stworzyć timeline :P Trzeba dodać najpierw jakiś tl. Prawym w zakładce timeline co jest oczywiste i niewiem po co to mówie :P W Timeline properties klikasz add i ustalasz step'a. Np. przy Step równym 50 dodajemy jakąś akcje np. Create object instant czy cuś tam, kierunki poruszania się albo co tam. Potem dajesz jeszcze raz add wpisuejsz np. 100 i dajesz destroy i obiekt znika :P Potem dajesz w właściowaść obiektu Step o ile pamiętam i kloc Set a Time Line, wybierasz stworzony time line i działa! :D Trochę chaotycznie, jak jakiś błąd popełniłem to pisać :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Chociaż wytłumaczenie alarmów też się przyda :) Właśnie. Teraz wytłumacz Alarmy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Alarmów nie umiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Alarmy są proste. Ustawiasz sobie jakiś kod w Alarm[0]. Potem gdzieś indziej Alarm[0]=30 "30" to liczba klatek, po których zostanie wykonany kod w Alarm[0]. Proste? ;) Wiem, jak zwykle trochę zamotałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Alarm jest to taki event, w ktorym wszystkie zdarzenia zostana wykonane gdy osiagnie on 0. Domyslnie wszystkie alarmy sa ustawione na -1. Robimy tak: alarm[0] = 30; Teraz Game Maker bedzie odejmowal jednosc od tego alarmu (jak i kazdego > 0 czy -1, nie pamietam ) przy kazdym kroku / step. Jesli room dziala w trybie 30 fps, to akcje tego alarmu zostana wykonane za jedna sekunde. Czy może mi ktoś wytłumaczyć te alarmy ? Chcę zrobić że np. obiekt sie co jakiś czas pojawia i do tego na jakiś czas, a potem znika, ale zabardzo niewiem jak się do tego zabrać bo nigdy nie korzystałem z alarmów. Tworzymy obiekt o nazwie "kreator". W create wpisujemy: alarm[0] = 50; W alarm 0 wpisujemy: alarm[0] = 50; // powtorz odliczanie zegarka instance_create(x,y,obiekt); // tworzymy obiekt Teraz w create tworzonego obiektu wpisujemy: alarm[0] = 50; A w alarm 0: instance_destroy(); W ten sposob mamy 2 obiekty. Kreator tworzy obiekt co 50 stepow, a obiekt stworzony znika po 50 stepach / krokach. Ja osobiscie preferuje alarmy, kwestia przyzwyczajenia (kiedys nie bylo timeline) oraz latwosci obslugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Ja tam zamiast alarmów robie sobie własne zmienne i wstepie odejmuje je o tyle ile chce np. zmienna-=1 i gdy zmienna osiągnie np.0 to sie wykonuje jakaś akcja . Też niegdy nie lubiłem używać alarmów i jestem już przyzwyczajony do mojego sposobu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Taa Bigshark. Twoja metoda, to dobry sposób na skuteczne przepracowanie procesora i mulenie gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 A czy procesorowi to robi taka wielka roznice, od ktorej zmiennej co krok odejmuje 1? :P Mi sie wydaje, ze poprostu w sposob opisany przez bigsharka oznacza wiecej klepania kodu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Tak, robi roznice i to duze. Po co mulic niepotrzebnie procesor? Dobrego programiste wlasnie wyroznia to, ze jego skrypty sa zoptymalizowane. A czy procesorowi to robi taka wielka roznice, od ktorej zmiennej co krok odejmuje 1? W przypadku bigsharka procesor wykonuje jeszcze duzo innych pobocznych operacji procz samego odjecia zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Tak, robi roznice i to duze. Po co mulic niepotrzebnie procesor? W przypakdku moich gier niebyło widać jakiś róznic więc używałem tej metody. JAk będzie to mi spowalniałć grę to zacznę robić z alarmami :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 o ile się nei myle, to narzekałeś na Leader of Trible, że strasznie wolno chodzi... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Baa, już ten problem w LoT naprawiłem :] Poprawiłem conieco i wyciągał 3 razy tyle :D Ale Bigowi nie chce się dalej tego robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Baa, już ten problem w LoT naprawiłem :] Poprawiłem conieco i wyciągał 3 razy tyle :D Ale Bigowi nie chce się dalej tego robić. <{POST_SNAPBACK}> Każdego może złapać kurwica jak długo męczy sie np. ze stworzeniem słonia tylko za pomocą prostych meshów i żadnego złączania, modyfikowania, itp. i to tylko za pomocą programowania. Więc, mowię wam moje dzieci, żebyście nauczyli sie obsługi np. trueSpace i przenieśli sie na GM 6.1 lub oczekiwać na przyjście pana mojego (tzn. TGF2 z Irrlichtem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Małe sprostowanko. TGF 2 obsługuje tak samo irrlichta jak GM czyli poprzez 3rd party dodatek. Widziałem ten filmik, zaprezentowali tam to samo demko co jest w gm irrlicht. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Taaa, ale jak Mark nie zintegruje silnika GM z Irrlichtem, co raczej się nie stanie, to jednak TGF2 będzie przyciągać przez to więcej osób (przez prostotę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 TGF2 nie jest zintegrowane z irrlichtem. Przeciez napisalem wczesniej, ze to dodatek 3rd party. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Więc, mowię wam moje dzieci, żebyście nauczyli sie obsługi np. trueSpace i przenieśli sie na GM 6.1 No to powiedz mi moje dziecko jak zaimportować modele z true Space i jak zrobić modele animowane oraz jak zrobić żeby gra po zaimportowaniu tych modeli nadal działała szybko. Możesz pwoeidzieć lub zrobić przykład(zalecane) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się