Skocz do zawartości

Przykład wyboru dialogu


Rekomendowane odpowiedzi

Z dumą prezentuje pierwszy wykonany przez siebie przyklad, abyście wy ocenili go obiektywnie i używali.

 

W przykladzie w skryptach nie ma zadnych opisow dlatego wszystko powiem tu ..

.. :

Dostepna mamy funkcje make_choice.

1 argument w nawiasie to naglowek wiadomosci i wyboru, a nastepne 5 argumentow to mozliwe odpowiedzi.

Przykladowo wpisujac:

make_choice('Na co masz ochote?','Jablko','Sliwka','Banan','','');

Dostaniemy okienko z naglowkiem Na co masz ochote? i 3 odpowiedzi po ktorych poruszamy sie strzalkami.

Trzeba pamietac zeby w te mozliwosci odpowiedzi z ktorych nie chcemy korzystac wpisac '', a nie zostawiac puste miejsca bo beda bledy :P

Przyklad nie jest glupi i jesli mamy zaznaczona odpowiedz 3 a 4 jest pusta, wciskajac strzalke w dol nic nie robi!

 

Po nacisnieciu entera wybor przekazywany jest do zmiennej global.odp, w przykladzie widac jak mozna ja sprawdzac i stosowac rozne akcje w zaleznosci od wyboru.

Zmienna resetuje sie przy nowym uzyciu make_choice zeby zapobiec przeskakiwaniu odpowiedzi tzn.

Mamy jakis wybor, odpowiadamy mozliwoscia nr 3 a potem mamy nastepny wybor, zmienna musi byc resetowana zeby od razu w 2 wyborze nie robic tego co zaznaczylismy w 1 :P.

Oczywiscie wszystko to na 1 obiekcie :)

Pod przyklad mozna z latwoscia wstawic przyklad wyswietlania rozmowy gnyska (:)) i stworzyc pogawedke w swojej grze xD

 

Sciagamy go -> TU

PS. Nie zjedźcie mnie, nie widzialem jeszcze takiego przykladu, a moze komus sie przyda :P

Wymyslony przeze mnie podczas czekania na autobus xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ranma/public_html/data/skins/1/skin.php:113) in /home/ranma/public_html/data/modules/uploader.php on line 52
I wy wymuszacie na użytkownikach korzystanie z UploaderaGMC :P

 

Jak będzie działało to z chęcią ściągnę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka że zaspamuje, ale jestem ciekaw...

 

trochę bym to uprościł... nie przyda mi się i nie robi na mnie wrażenia
Jak tyś to ściągnął? Przeciaż upload GMC nie działa '-.-

 

Jakby to był trochę nowszy urzytkownik to bym od razu zarzucił mu, że nie ściąga a ocenia, ale......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja będę trochę bardziej surowy. Takie coś jest zrobić łatwo (wybór odpowiedzi), ale wmontowanie go w dialog - tego nigdy nie udało mi się zrobić... Jeśli zrobisz dialog + wybór to jesteś mistrzem :P

Jak według mnie można już za pomocą tego tworzyć dialog na zasadzie NWN(tylko z klawiatury).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka że zaspamuje, ale jestem ciekaw...

 

Jak tyś to ściągnął? Przeciaż upload GMC nie działa '-.-

 

Jakby to był trochę nowszy urzytkownik to bym od razu zarzucił mu, że nie ściąga a ocenia, ale......

 

ściągnąłem to wczoraj,mam na pulpicie mogę dać na jakiś inny up i nie truj,że coś nie działa...

 

edit: nie pajacuj,a zarzucić to możesz sobie pętle na szyi i się powiesić a nie wciskać g...wartego moralizotarskiego pieprzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up832_11_choice_wt.html

 

Prosze, razem z przykladem wyswietlania tekstu gnyska (sorki ze skopiowane perfidnie z opisami xD) Tak, jak chcial Matthew :)

Pokazalem jak mozna po kolei w tekscie robic wyswietlanie roznych okienek :)

PS. Zmienna status w przykladzie moze byc statusem misji w normalnej grze xD

 

I trzeba zostawiac '' w miejscu gdzie nie chcemy mozliwosci, poniewaz zmienne wyboru sa stringami, a GM jesli nie ma 1 argumentu przypisuje mu 0 i wyskakuje blad Cannot compare arguments bo przypisuje 0 zmiennej ze stringiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarzucić to możesz
Heh a ja pisałem coś o jakimśą zarzucaniu? O_o

 

Co do przykładu: no fajny, fajny, dość łatwo konfigurowalny.

Ciekawie to wygląda.

 

Jeśli zrobisz dialog + wybór to jesteś mistrzem
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dawać kilka wyborów pod rząd :D Jeszcze dorobić se do tego funkcję do dialogów i super.

 

Mogłeś dać odrazu jakiś fajniejszy styl..... a nie takie wielkie, krzywe litery....

ale dobrze jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna tez w npc w stepie dac na poczatku rozmowy cos w stylu:

op1 = 'cos'

op2 = 'cos'

op3 = 'cos'

Potem robic make_choice('Pytanie',op1,op2,op3,'','');

I jesli wezmiemy 1 mozemy zrobic oprocz wyswietlania tekstu cos jak op1 = '' i zostana nam 2 pozostale :D Jak w prawdziwej przygodowce :D Tylko trzeba byloby dorobic w create wybor_dial zeby sprawdzal ktory 1 argument nie jest pusty, bo tam jest wybor = 1 na start :P A to przeciez nie byloby mozliwe gdybysmy usuneli 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka że zaspamuje, ale jestem ciekaw...

 

Jak tyś to ściągnął? Przeciaż upload GMC nie działa '-.-

 

Jakby to był trochę nowszy urzytkownik to bym od razu zarzucił mu, że nie ściąga a ocenia, ale......

 

 

tu pisałeś o zarzucaniu ale nie jesteś chyba świadomy tego co robisz...bo potem się pytasz czy pisałem coś o zarzucaniu,radze Ci idź do neurologa i nie siedz tyle przed komputerem,bo zamkniesz się w sobie...

 

przykład...hmm śmieszne to troche jak dla mnie nie potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie nie potrzebne

A moze dla innych tak :D?

A tak w ogole natchnieniem byl tekst gnyska ktory napisal kiedys w ktoryms temacie z przykladem wyswietlania tekstu (takiego komputerowego), to bylo cos w stylu:

 

Teraz tylko czekac az ktos zrobi przyklad w ktorym bedzie mozna wybierac tekst i beda dzialy sie rozne akcje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...