hudy0070 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Mam sobie herosa i mam sobie kulkę gra: widok z góry i jeżeli mój heros jest obrócony w prawo(90 stopni) to żeby kula leciała w prawo gdy jest odwrócony w lewo(270 stopni chyba) no to kula leci w lewo może ktoś pomóc? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 W prawo jest 0 lub 360 stopni, góra 90, lewo 180, dół 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Źle napisałem na forum ale w Gm mam dobrze Ktoś mi może pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 W Create Kuli GML direction=obj_hero.direction+180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Bez +180. Kula ma leciec w ta sama strone co hero, nie w przeciwna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Aj sory wtedy , myślałem , że jak jest odwrócony w lewo to kula leci w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 siemka! można to również zrobić na zmiennych... proszę,masz tu przykład :) pozdro,Nikas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Nie czaje jak ściągnąć tego linka co mi podałeś Nikas ? Nie zna ktoś jakiegoś uproszczonego strzelania z czterema kierunkami? Bo może dlatego mi nie działa ten skrypt co Tuzin napisał ja się trochę z tym bawiłem EDIT Hero: space_released: GML instance_create(x,y,ball) to co mam wpisać w ball żeby sprawdzał dir herosa i strzelał w tym samym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Nazwę twojego obiektu którym strzelasz :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 ehmmm. coś mi dziś nie idzie, jakiś przykład może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 w create kuli: GML direction = hero.direction Przeciez ci juz napisali :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 ehmmm. coś mi dziś nie idzie, jakiś przykład może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 A dales speed :D? W create pod direction :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 ehmmm. coś mi dziś nie idzie, jakiś przykład może? To daj link do gry to sie naprawi :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,ball); temp_id.direction=direction; temp_id.speed=15; Tylko pamiętaj, aby pocisk tworzyć graczem. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Nie działa nie wiem czego, a dało by się zrobić tak : sprawdza sprita np. GML if sprite_index=np. lewo to kula leci w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,ball); if sprite_index=spr_lewo then temp_id.direction=180 else temp_id.direction=0; temp_id.speed=15; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Thx jak narazie działa :) EDIT: GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,p_ball); if sprite_index=picollo_left then temp_id.direction=180; if sprite_index=picollo_up then temp_id.direction=90; if sprite_index=picollo_down then temp_id.direction=270; if sprite_index-picollo_right then temp_id.direction=0; temp_id.speed=15; jak idę do góry to kulka leci w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Thx jak narazie działa :) EDIT: GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,p_ball); if sprite_index=picollo_left then temp_id.direction=180; if sprite_index=picollo_up then temp_id.direction=90; if sprite_index=picollo_down then temp_id.direction=270; if sprite_index-picollo_right then temp_id.direction=0; temp_id.speed=15; jak idę do góry to kulka leci w prawo Pewnie sprite do gory ma inną nazwę niż picollo_up, albo zrobiłeś literówkę w nazwie. A tak wogule to(twój kod): GML var temp_id; temp_id=instance_create(x,y,p_ball); if sprite_index=picollo_left then temp_id.direction=180; if sprite_index=picollo_up then temp_id.direction=90; if sprite_index=picollo_down then temp_id.direction=270; if sprite_index-picollo_right then temp_id.direction=0; temp_id.speed=15; Co tam robi minus? Powinien być = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się