Skocz do zawartości

Podążający wróg


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem, ponieważ tworzę grę (a raczej silnik aktualnie) w rzucie 2d z góry i mam dostępny tylko ruch prosty, tzn. nie na skos (czyli tylko północ, południe, wschód oraz zachód). Używam skryptu ruchu z przykładu "RuchRPG ala Tibia" (o ile dobrze pamiętam), jednak tylko przykładu ruchu. Przy pomocy zmiennej "k" nadaję ruch monsterom no i tu pojawia się problem. W przykładzie "RuchRPG ala tibia" monstry zatrzymują się czasem na solidach, ponieważ algorytm ruchu nie należy do genialnych. Tak czy owak, potrzebuję skryptu, w którym potwory chodzą dość inteligentnie, tzn. szukam na taki ruch sposobu. Korzystać z motion planning czy samemu napisać algorytm? Jak napisać algorytm, jak go dość inteligentnie zrobić? Proszę o pomoc. Oczywiście nikt nie musi za mnie pisać długich skryptów, podajcie tylko zasadę jak stworzyć taki ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a probowales wykozystac klocek "step towards a point avoiding objects" (ew kod: mp_potential_step(x,y,stepsize,checkall)) - obiekt podaza do punktu x,y omijajac lepiej lub gozej (z nastawieniem na gozej) obiekty wszystkie lub solid

 

do tego mozna dodac : collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) - sprawdzanie kolizji na linii x1,y1-x2,y2

aby moby szly w kierunku gracza tylko jesli nie jest zasloniety przeszkodami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytam się: co ma przykład zrobiony przez Tymona do mp_potential_setp? Przykład, który podałeś jest dość prosty i nie ma związku z mp_potential_step. Najpierw sprawdza x, a gdy x już jest równe x'owi celu, to następnie robi to samo z y. Jak tu wykorzystać podaną wcześniej funkcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, chyba będę korzystał z motion planning'u. Tylko teraz mam inny problem-gdy wykorzystuję funkcję mp_grid_path według grid'u 32x32, to wtedy obiekt zaczyna chodzić nie po linii prostej, a raczej chodzi po liniach prostych, ale zdarza się, że są to linie skośne czy w ogóle jakieś dziwne (parabole?). Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...