HyperFrosty Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Mam mały problem, ponieważ tworzę grę (a raczej silnik aktualnie) w rzucie 2d z góry i mam dostępny tylko ruch prosty, tzn. nie na skos (czyli tylko północ, południe, wschód oraz zachód). Używam skryptu ruchu z przykładu "RuchRPG ala Tibia" (o ile dobrze pamiętam), jednak tylko przykładu ruchu. Przy pomocy zmiennej "k" nadaję ruch monsterom no i tu pojawia się problem. W przykładzie "RuchRPG ala tibia" monstry zatrzymują się czasem na solidach, ponieważ algorytm ruchu nie należy do genialnych. Tak czy owak, potrzebuję skryptu, w którym potwory chodzą dość inteligentnie, tzn. szukam na taki ruch sposobu. Korzystać z motion planning czy samemu napisać algorytm? Jak napisać algorytm, jak go dość inteligentnie zrobić? Proszę o pomoc. Oczywiście nikt nie musi za mnie pisać długich skryptów, podajcie tylko zasadę jak stworzyć taki ruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Hmm, użyj wbudowanego mp_potential_step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 hmmm a probowales wykozystac klocek "step towards a point avoiding objects" (ew kod: mp_potential_step(x,y,stepsize,checkall)) - obiekt podaza do punktu x,y omijajac lepiej lub gozej (z nastawieniem na gozej) obiekty wszystkie lub solid do tego mozna dodac : collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) - sprawdzanie kolizji na linii x1,y1-x2,y2 aby moby szly w kierunku gracza tylko jesli nie jest zasloniety przeszkodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Post Copoconaco jest raczej bliższy temu, czego oczekuję. Jak teraz zrobić, by dany obiekt chodził po liniach prostych (nie skośnych)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 https://gmclan.org/up152_11_grid.html - przyklad Tymona chyba, jesli jestes dosc sprytny to chyba dasz rade przerobic to na ruch mobow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Tylko pytam się: co ma przykład zrobiony przez Tymona do mp_potential_setp? Przykład, który podałeś jest dość prosty i nie ma związku z mp_potential_step. Najpierw sprawdza x, a gdy x już jest równe x'owi celu, to następnie robi to samo z y. Jak tu wykorzystać podaną wcześniej funkcję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Wazne, ze chodzi po liniach prostych, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Żeby chodził po liniach to ja wiem jak zrobić. Tylko teraz co mam zrobić, jak mam miejsce docelowe i gdy na drodze do tego miejsca znajdują się przedmioty (solids)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Ok, chyba będę korzystał z motion planning'u. Tylko teraz mam inny problem-gdy wykorzystuję funkcję mp_grid_path według grid'u 32x32, to wtedy obiekt zaczyna chodzić nie po linii prostej, a raczej chodzi po liniach prostych, ale zdarza się, że są to linie skośne czy w ogóle jakieś dziwne (parabole?). Co może być nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się