Shinji Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam, jak zrobić tak aby obiekt robił zawsze krok w lewo nie zaleznie od tego w jakim kierunku jest obrocony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 GML if costam_costam { x -= 1; } ;/ (zamiast costam_costam wrzuć sprawdzanie czegoś tam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 GML x += szybkosc; // w prawo x -= szybkosc; // w lewo :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Eh widze, że macie mnie naprawde za idiote.. Napisałem "jakim kierunku jest obrocony", miałem na mysli jego lewo, a nie lewo planszy.... Eh i czyżby w ów sytuacji nikt mi niepomógł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Nie, napisałeś że chodzi ci o kompletne lewo, nie jego lewo, niezależnie od obrotu. Spróbuj pobawić się direction'ami. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Napisałem "jakim kierunku jest obrocony", miałem na mysli jego lewo, a nie lewo planszy.... ?? Nadal nie widzę problemu. Wytłumacz dokładniej bo cię nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 a nie wystarczy zrobic chodzenie z myszka no wiecie jakie typu shootery 2d z gory. no wiec wystarczy tak zrobic ale tylko z mozliwosciach chodzienia w lewo proste. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Spróbuj pobawić się direction'ami. ;) Może jakaś wskazówka, a najlepiej przykład? Nadal nie widzę problemu. Wytłumacz dokładniej bo cię nie rozumiem. Chodzi o to by obiekt który się obraca o 360st. po wciśnięciu "Lewo" zrobił krok w swoje lewo. A nie w lewo ekranu. a nie wystarczy zrobic chodzenie z myszka no wiecie jakie typu shootery 2d z gory. no wiec wystarczy tak zrobic ale tylko z mozliwosciach chodzienia w lewo proste. :) Nie, bo to nie pasuje do mojego projektu. Tu nie ma sterowania myszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 po wciśnięciu "Lewo" zrobił krok w swoje lewo. A nie w lewo ekranu. A czym różni się lewo ekranu od jego 'lewa'? :D Lewo to lewo nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 A czym różni się lewo ekranu od jego 'lewa'? :D Lewo to lewo nie? Tym, że lewo ekranu jest zawsze na zachód, a jego lewa, jak będzie bokiem stał, to i nawet na północ będzie, czyli pójdzie w górę. Jak korzystałeś ze strafe'a w strzelankach to wiesz o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Aj o to chodzi!!! :D To by trzeba coś z lengdthdir_x/y moze tak: GML x+=lengthdir_x( 5, direction-90 ); y+=lengthdir_y(5, direction-90 ); :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Po naciśnięciu prawego przycisku: GML direction=0 //sprite musi byc obrocone w prawo Lewego: GML direction=180 //sprite musi byc obrocone w prawo ??? EDIT: Wolny i błędny równoczesnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Żeby nie było żadnych wątpliwości popiorę Yodę: GML // lewo x += lengthdir_x( szybkosc, direction + 90 ); y += lengthdir_y( szybkosc, direction + 90 ); // prawo x += lengthdir_x( szybkosc, direction - 90 ); y += lengthdir_y( szybkosc, direction - 90 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Może jakaś wskazówka, a najlepiej przykład? Chodzi o to by obiekt który się obraca o 360st. po wciśnięciu "Lewo" zrobił krok w swoje lewo. A nie w lewo ekranu. Nie, bo to nie pasuje do mojego projektu. Tu nie ma sterowania myszka. A no to sorki. popieram Yode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Dzieki za pomoc. =) Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi