
xax
Użytkownicy-
Postów
21 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O xax
- Urodziny 21.05.1971
O mnie
- Adres www
-
Hobby
Gry Gry Gry jeszcze raz Gry i Gry
Osiągnięcia xax

Chicken (1/13)
0
Reputacja
-
Dziekuje juz wiem czym jest ID obiektu czyli kod powinien wygladac tak: global.107237_id = other.id;
-
if ( atakuje == false ) { if ( moving == 1 ) { ... tutaj co masz do uzupelnienia ... } co mam tutaj uzupelnić Ranmus? bo już się zupełnie pogubiłęm ? if ( mouse_button == mb_left ) { global.potwor_id = other.id; //przypisz zmiennej globalnej numer id obiektu "other", ktory w kolizji oznacza obiekt z ktorym kolidujemy } ID obiektu to jego nazwa? i czy mam ja wpisac np. tak: global.wilk_id; ??
-
Pisałem. Nie odpowiada, zupełnie jakby go nie było, ostatni post ma z 2 marca :(
-
Czy gra rozwija się dalej? Bo od marca nikt nic nie napisał? Przydałoby się nowe demo, przez kilka miesięcy na pewno coś się zmieniło. Pozdrawiam XaX
-
wanderlust nie podoba mi się, jest jakis toporny, po za tym chcę zrobić zupełnie coś innego niż to co widać w Wanderlust, jesli tylko uda zebrać mi się odpowiednie kody do zdarzeń to zobaczycie coś zupełnie nowego :) Chmm gra borka jest niezla, ma sporo zdarzeń, jakie chciałbym użyć w grze i pozwoliło by mi to na dalszy rozwój gry, brakuje mi tylko trybu edytowalnego w GMie, użył w niej wiele kodów, które mógłbym wykorzystać nie trując wam głowy :) Czy istnieje taka możliwość aby edytować ten plik exe z grą?
-
Zmienna JOB odpowiada za wybór charakteru postaci, W jaki sposób działają i co robią inne zmienne można podejrzeć w przykładzie, który zamieściłem w UP link: Dopiero sie uczę metodą prób i błedów więc nie potrafię określić jeszcze co robią i za co odpowiadają niektóre kody zawarte w przykładzie. https://gmclan.org/up969_4_Klient_serwer.html To był jedyny sensowny przykład serwera i klienta (do gry on-line) jaki znalazłem w necie. Wiem że ten temat gry nie jest łatwy i wymaga sporo pracy. Ale musicie przyznać że takiej GRY w GMie nie widzieliście :) I wasza pomoc może zaowocować naprawde ciekawym produktem. Uwzględniłem problemy o jakich napisałeś Ranmus, jednak brakuje mi narazie wiedzy aby się w to zagłębiać Dlatego staram się robić wszystko po kolei, przyjdzie też czas na rozwiązanie innych spraw :) W przykładzie gry rpg: https://gmclan.org/up969_11_przyklad_kompletnej_gry_rpg.html natomiast rozpisane są scrypty które przyjmują różne parametry np: siła ataku, siła obrony, życie, poziom exp, ilość wypadającej kasy itp. Są one poustawiane z klocków :( Nie potrafie ich wykorzystaćw mojej grze :(, mam jakieś dziwne wrażenie że jest w tym przykładzie straszny bałagan w skryptach i za dużo odnośnikow np do "Rodzica" (którego jeszcze nie zrozumiałem do końca). Reasumując: NIE PODDAJE SIĘ i będe robił grę dalej :) Pozdrawiam wszystkich GManiacków i dziekuje za pomoc XaX
-
Dziękuje Kasmiluś, robiłem takie działania, ale brak możliwości odpalenia gry niewiele mi wytłumaczy. A jeśli Ty potrafisz to zrobić i masz czas aby odpisywać to po prostu odpisz :) Pozdrawiam XaX
-
To dla mnie za trudne w tej chwili, jestem wzrokowcem i najszybciej uczę się na przykładach, próbowałem już róznych metod z tym atakiem, ale nie dawało to oczekiwanych skutków, albo nie działały kody, ktore znalazłem. Problem stał się tym wiekszy że jak dodałem obsługę on-line do gry, to trudno mi dopasować konkretne zdarzenia w odpowiednie miejsca w grze. Myśle że atak muszę dopisać w takie miejsce: STEP w objekcie o nazwie np: PLAYER ten kod porusza animacją wszystkich postaci w grze ale nie potrafie dopisać tutaj wyżej opisanego ataku if moving = 1{ if distance_to_point(target_x,target_y) > 10{move_towards_point(target_x,target_y,8)}; else{speed = 0; moving = 0} if direction <= 45 or direction > 315 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_R}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_R}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_R}; if global.Job=4{sprite_index=p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_U}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_U}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_U}; if global.Job=4{sprite_index=g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_L}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_L}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_L}; if global.Job=4{sprite_index=l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_D}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_D}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_D}; if global.Job=4{sprite_index=d}} } if moving = 0{ speed = 0 if direction <= 45 or direction > 315 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_R}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_R}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_R}; if global.Job=4{sprite_index=s_p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_U}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_U}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_U}; if global.Job=4{sprite_index=s_g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_L}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_L}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_L}; if global.Job=4{sprite_index=s_l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_D}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_D}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_D}; if global.Job=4{sprite_index=s_d}} } i dodatkowo jeszcze w drugim obiekcie, który używa niewidzialnego sprita (chociaż nie wiem po co to jest) o nazwie powiedzmy CLONE a szczególnie dobija mnie komenda STRING_... zupelnie nie wiem po co ona jest i co robi :( if global.PlayerData[Number] != ""{ moving = 1 Name = string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) X = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) Y = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) Job = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) target_x = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) target_y = real(string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number]))) global.PlayerData[Number] = ""} if distance_to_point(X,Y) > 10{Speed = 8} else{Speed = 6} if global.Clone[Number] = 0{instance_destroy()} if moving = 1{ if distance_to_point(target_x,target_y) > 10{move_towards_point(target_x,target_y,Speed)}; else{speed = 0; moving = 0; Speed = 4} if direction <= 45 or direction > 315 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_R}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_R}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_R}; if Job=4{sprite_index=p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_U}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_U}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_U}; if Job=4{sprite_index=g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_L}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_L}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_L}; if Job=4{sprite_index=l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_D}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_D}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_D}; if Job=4{sprite_index=d}} } if moving = 0{ if direction <= 45 or direction > 315 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_R}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_R}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_R}; if Job=4{sprite_index=s_p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_U}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_U}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_U}; if Job=4{sprite_index=s_g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_L}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_L}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_L}; if Job=4{sprite_index=s_l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_D}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_D}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_D}; if Job=4{sprite_index=s_d}} } I jeszcze jedna Prosta sprawa. Jak pewnie zauwazyliście w grze NICK POSTACI wyświetla się dosyć nisko pod postacią a powinien pokazywać sie nad jej głową. Próbowałem różnie rekombinować podany poniżej kod, ale niestety nie udało mi się zmienić parametrów tego NICKA aby wyświetlał się nad Bohaterem w grze :( draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) if mouse_x > x && mouse_x < x+sprite_width && mouse_y > y && mouse_y < y+sprite_height{ draw_set_halign(fa_center) draw_set_alpha(0.5) draw_roundrect_color(x+sprite_width/2-string_width(Name)/2-2,y+sprite_height+2,x+sprite_width/2+string_width(Name)/2+2,string_height(Name)+y+sprite_height+4,c_green,c_green,0) draw_set_alpha(1) draw_text_color(x+sprite_width/2,y+sprite_height+4,Name,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,1) }
-
Dzięki RANMUS'OWI(dobra dusza) rozwiązałem problem animacji mobów w grze. Teraz mam kolejny problem ATAK !! Kiedy Bohater atakuje: Zależy mi aby PRZY NACISNIECIU KLAWISZA MYSZY następowalo zdarzenie ANIMACJII ATAKU tylko i wyłącznie wtedy - kiedy bohater jest w odpowiedniej odległości od "potworka" (pamiętać należy że: odległość od potwora jest uzależniona od rodzaju ataku) na przykład: Atak Mieczem z bliska, lub Strzał z Łuku z większej odległości. Kiedy Mob (potworek) Atakuje: w Momencie gdy nasz bohater zaatakuje moba (potworka), ten powinien zwrócic się ku niemu i jak wyżej opisane, rownież odgryzać się atakiem i gonić naszego Bohatera. Chodzi o to aby MOB używał spritow ATAKU w momencie ATAKU. Zależy mi też na tym aby ATAKI miały losowe wartości i rownież aby pokazywały odpowiednie losowe zdjęcie ŻYCIA (HP) w formie Graficznej i Cyfrowej. W mojej grze udało mi się pokazać tylko stałe zdjęcie energii życiowej :( Pozdrawiam i czekam na pomoc XaX Tak wyglada gra w chwili obecnej: https://gmclan.org/up969_4_xax_gra_klient.html EDIT Chmmm... rozumiem że ten temat jest za trudny aby ktoś mi pomógł, lub tak trywialnie łatwy że nikt nie chce się "zagłebiać w problem" :( Albo brakuje ludziom czasu :) Używaj EDIT. Pozdrawiam. Tymon
-
Nie wiem dlaczego. Zanim coś zamieszcze w download zawsze sprawdzam u siebie czy działa. U mnie działa bez zarzutu. Co Ci sie zawiesza? Gra czy Serwer? Port w grze jest domyślnie ustawiony na 2345 czyli neostrada. Może tam tkwi problem? Poszukaj objektu, w którym jest zamieszczone domyślne IP. Niech ktoś sprawdzi to jeszcze u siebie na komputerze, myślę że bedzię działać. Być może to wina Windowsa, ja mam xp pro
-
Serwer mam odpalony tylko w godzinach od 10-22! Pozniej ide spac :) Aby serwer dzialal w postaci jaka zamiescilem w UP w serwisie GMClanu: https://gmclan.org/up969_4_Klient_serwer.html Trzeba miec zarejestrowana wersje GMa. Nalezy rowniez pamietac ze przyklad: (Klient_serwer.rar) Serwera i klienta nie musi dzialac z moja gra, poniewaz troche go przerobilem. Pozdrawiam XaX Korzystaj z polskich liter, ok? Patrysław Oczywiście, już się poprawiam :) // to takie "zboczenie" pisarza, który musi dużo pisać w różnych dziwnych programach :)
-
Dzieki RANMUS'OWI(dobra dusza) rozwiazalem problem animacji mobow w grze. Dziekuje i serdecznie pozdrawiam. XaX
-
dziekuje zaraz przetestuje. Swietnie, pomoc i zrozumiale opisanie kodu baardzo sie przydalo :) Udalo mi sie zrobic animacje tych mobkow :) Nie dokladnie tak jak opisales ale pokombinowalem troszke i pomoglo :) Wielkie dzieki mistrzu RANMUS
-
Korzystam z najnowszej dostepnej wersjii GM'a Zarejestrowanej
-
No tak dziala mi to do postaci, if direction > 225{if direction < 315{sprite_index = d}} if direction > 135{if direction < 225{sprite_index = l}} dla ktorych przypisalem konkretna sciezke poruszania sie, jednak zupelnie nie wiem jak przypisac animacje , jesli postac ma ruch generowany losowo : Ten sam kod dopasowalem do "moba ninja" w grze, efekt jest taki ze odwraca sie tylko w odpowiednim kierunku, jednak nie dziala animacja sprita :( ( Kod pokazalem w poscie powyzej.