Witam
mam 3 sprite'y pojazdu pierwszy z kołami skręconymi w lewo, drugi - koła prosto, trzeci - koła w prawo, każdy sprite posiada dwa podobrazki aby w czasie ruchu się one zmieniały.
pojazd musi się obracać w stronę punktu zdefiniowanego lewym klawiszem myszy.
Create
GML
cel_x=x;
cel_y=y;
direction=0;
dir=round(direction);
Step
GML
image_speed=0;
image_angle=direction;
if cel_x!=x || cel_y!=y
{
dir=round(point_direction(x,y,cel_x,cel_y))
if direction!=dir
{
if direction>dir
{
direction=round(direction)-1;
image_speed=0.3;
}else
if direction<dir
{
direction=round(direction)+1;
image_speed=0.3;
}
}else
if direction==dir
{
//kod na poruszanie
image_speed=0.3;
}
}
Global Left Released
GML
cel_x=mouse_x;
cel_y=mouse_y;
Draw
GML
if direction!=dir
{
if direction>dir
{
draw_sprite(sprite1,-1,x,y);
}else
if direction<dir
{
draw_sprite(sprite2,-1,x,y);
}
}else
if direction==dir
{draw_sprite(sprite1,-1,x,y);}
kiedy zastosowałem jakiś kod na poruszanie to niby sprite się zmieniał na odpowiedni, ale nie zmieniał się kierunek pojazdu i gdy się on przemieszczał to zmieniała się jego pozycja i animacja też działała, ale cały czas był zwrócony w kierunku '0' - zerowym.
jak ktoś wie co robie źle to proszę o pomoc.
Ps: GM8.0; docelowo chciałbym aby działało ze ścieżkami; i oczywiście gra w widoku z góry.