Skocz do zawartości

sagi

Użytkownicy
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia sagi

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. jeżeli dobrze napisałeś to umieściłeś kod w create, a powinieneś w step. jeżeli dalej tak będzie to możesz dać: GML else if distance_to_object(obejct2) > 100 { obiect2.uwaga = 0; } po Twoim kodzie oczywiście
  2. błądząc po forum przez kilka dni szybciej znajdziesz rozwiązanie niż Ci sie zdaje, ja tak robie od ponad roku i nieraz się przekonałem, że niektórych pytań nie warto nawet zadawać. pozdrawiam
  3. przepraszam jesli się mylę, ale nie mógłbyś zamiast pętliuzyć zwykłego if'a? chyba że chcesz aby wszystko stalo się w 1/30 lub 1/60 sekundy? Ale moze się okazać że Twój komputer tego nie wytrzyma.
  4. przepraszam za podwójny post, ale właśnie znalazłem odpowiedź na moje pytanie po pierwsze należy z obiektu wyrzucić ewent "Draw" a następnie w ewencie "Step" przed każdym z trzech GML image_speed=0.3 należy wstawić GML sprite_index=nazwaSprite obrazki się zmieniają oraz kręcą razem z "direction" wiec jest dobrze, tylko teraz muszę sprawić żeby to dzialało razem ze scieżkami. pozdrawiam.
  5. Witam mam 3 sprite'y pojazdu pierwszy z kołami skręconymi w lewo, drugi - koła prosto, trzeci - koła w prawo, każdy sprite posiada dwa podobrazki aby w czasie ruchu się one zmieniały. pojazd musi się obracać w stronę punktu zdefiniowanego lewym klawiszem myszy. Create GML cel_x=x; cel_y=y; direction=0; dir=round(direction); Step GML image_speed=0; image_angle=direction; if cel_x!=x || cel_y!=y { dir=round(point_direction(x,y,cel_x,cel_y)) if direction!=dir { if direction>dir { direction=round(direction)-1; image_speed=0.3; }else if direction<dir { direction=round(direction)+1; image_speed=0.3; } }else if direction==dir { //kod na poruszanie image_speed=0.3; } } Global Left Released GML cel_x=mouse_x; cel_y=mouse_y; Draw GML if direction!=dir { if direction>dir { draw_sprite(sprite1,-1,x,y); }else if direction<dir { draw_sprite(sprite2,-1,x,y); } }else if direction==dir {draw_sprite(sprite1,-1,x,y);} kiedy zastosowałem jakiś kod na poruszanie to niby sprite się zmieniał na odpowiedni, ale nie zmieniał się kierunek pojazdu i gdy się on przemieszczał to zmieniała się jego pozycja i animacja też działała, ale cały czas był zwrócony w kierunku '0' - zerowym. jak ktoś wie co robie źle to proszę o pomoc. Ps: GM8.0; docelowo chciałbym aby działało ze ścieżkami; i oczywiście gra w widoku z góry.
  6. cokolwiek umieścisz w Event Step - jaki kolwiek kod to bedzie on się odświeżał co klatke, czyli jeżeli do zmiennej przepisujesz pozycję myszy to bedzie ona przpisywana w każdym stepie, nie ważne czy pozycja myszy się zmieni czy nie. poczytaj polską dokumentację i/lub dział FAQ
  7. zakładam, że celownik masz jako oddzielny obiekt którego pozycja przed graczem liczona jest za pomocą lenghtdirów wtedy jak pisał Bedziom GML direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y)
  8. w banku mam zalożone konto studenckie na potrzeby stypedium, mam też do tego konta dołożone konto internetowe (przez które już coś kupowałem). W googleCheckout potrzebna jest karta Visa albo mastercard, ja mam kartę debetową maestro wiec nie poszaleje bo naniej nie ma kodu CVC, chyba dlatego ze jest to karta bankomatowa. więc nie mam pojęcia jak na chwilę obecną moge kupić sobie klucz. Chyba poczekam na ten Worldpay, a narazie będe robił gierkę w darmowej wersji. pozdrawiam.
  9. jak pisałem do ekipy yoyogames że chciałbym użyć paypala lub innej prostej metody na zakup licencji, ale nie przez kartę kredytową to otrzymałem w odpowiedzi: .--- | Please see our FAQ - http://yoyogames.com/faqs | We will introduce Worldpay in May as an alternative payment method. `--- nie jestem pewny o co dokładnie chodzi w drugiej liniejce, ale mam nadzieję że dobrze to sobie przetłumaczyłem.
  10. no dobra, ale ja potrzebuje oryginalnego gm8.1, a męcze się już od środy i nie mogę w żaden sposób kupić bo zawsze przesyła mnie do "googleCheckout" a tam bez karty kredytowej ani rusz, jest jeszcze strona podana w FAQ na stronie yoyogames "http://www.softwrap.com/" ale oferują tylko gm8.0 i taż niemam pojęcia jak z tego sklepu skożystać. jak wiecie jak dokładnie i szybko kupić gm8.1 to podzielcie się szczegółowo ta informacją. pozdrawiam i prosze o pomoc
  11. sagi

    Alpha tolerance w GM8

    ok, dzięki wielkie już teraz rozumiem. pozdrawiam
  12. A dokładniej chodzi mi o ten suwak w oknie Mask properties. szukałem na forum i na stronie głównej ale jakoś nie znalazłem w pomocy też nie ma, chciałbym wiedzieć jaki w ogóle jest cel tej opcji, bo że odnosi się jedynie do maski to niewiele mi mówi, czy wpływa jakoś na wykrywanie kolizji, cokolwiek co by to kompletnie wyjaśniło. pozdrawiam
  13. to w nocy zamiast ściągać filmy dla dorosłych lub nielegalne kopie to puść ściąganie, ja mam radiówkę (3Mb/s przez pierwsze 4 min, a potem to 1Mb/s) i UDK ściągało mi się jakieś niecałe 2 godz. a instalka waży 1,5GB więc nie rozumiem stwierdzenia że jak mi coś wolno się ściąga to nie pobiorę choć mi jest potrzebne, zainstaluj sobie jakiś akcelerator pobierania i będzie Ci łatwiej bo ten windowsowy to jednak pozostawia wiele do życzenia osobiście polecam free download manager.
  14. UDK jest za darmo dopóki nie chcesz sprzedawać gier. android SDK ale wymaga: eclipse classic 3.5 lub wyżej, java JDK 1.5 lub 1.6
  15. a jak użyłeś tego kodu? jeśli użyłeś go jako warunek to powinien zadziałać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...