Skocz do zawartości

gmysu

Użytkownicy
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia gmysu

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. gmysu

    pliki binarne

    Po modyfikacji struktury coś się wreszcie ruszyło, tj. nie wyskakuje już access violation. Nie mialem pojecia ze string to typ ktorego nie da sie wykorzystac w ten sposob:(. Mam 1500 elementow w tablicy, a plik wynikowy (baza.dat ) nadal ma poniżej 1kb. Jak powinno wyglądać poprawne rzutowanie w tym wypadku? Dzięki! Edit: wygląda na to że działa. Dzięki raz jeszcze.
  2. gmysu

    pliki binarne

    Problem pozostaje ten sam, z tym że teraz nie działa sam zapis. Czy zamiast grzebać w tym srednio udanym tworze, ktoś mógłby napisac program który zapisuje do tablice struktur do pliku binarnego a nastepnie odczytuje je? Bede wdzieczny. GML #include <iostream> #include <fstream> #include <string> using namespace std; struct book { string strTytul; string strAutor; int intRok; }; book* create_table(int rozmiar) { book* tablica; tablica = new book [rozmiar]; fstream plik; plik.open("baza.dat",ios::binary|ios::in); plik.seekp(ios_base::beg); plik.read(reinterpret_cast<char*>(tablica),sizeof(*tablica)); plik.close(); return tablica; } int save_table(book* table) { fstream plik; plik.open("baza.dat",ios::out|ios::binary); plik.write(reinterpret_cast<char*>(table),sizeof(book)*1500); plik.close(); return 0; } int main() { int opcja = 0; int rozmiar_tablicy = 1500; book* tablica; tablica = create_table(rozmiar_tablicy); while(opcja!=3) { cout << "Wybierz akcje:" << endl; cout << "1 - Dodaj wpis" << endl; cout << "2 - Czytaj 0" << endl; cout << "3 - Exit" << endl; cin >> opcja; switch(opcja) { case 1: { tablica ->strTytul = "Suicide for dummies"; tablica ->strAutor = "Ktostam"; tablica ->intRok = 2532; cout << "Dodano ksiazke!" << endl; } break; case 2: { int poz = 0; cout << "Podaj numer pozycji do wyswietlenia: "; cin >> poz; cout << (tablica + poz)->strTytul << endl; } break; }; } save_table(tablica); delete[] tablica; return 0; } Powyzszy kod to to co mam teraz. Jesli okaze sie ze cudze rozwiazanie tez nie bedzie dzialac, zmieniam srodowisko. Szkoda, bo liczylem na to ze nie bede zmuszony korzystac z visual c++.
  3. gmysu

    pliki binarne

    Wczoraj nie chciało działać z dynamiczną alokacją, dlatego próbowałem dzisiaj z powyższym. Sec.
  4. gmysu

    pliki binarne

    Może źle się wyraziłem. Program kompiluje się i uruchamia bez problemów. Dopiero po udanym uruchomieniu pojawia się znajome wszystkim okno "program zakończył pracę blablabla". Jak już mówiłem, debugger i callstack są puste. @Edit: IDE - code::blocks
  5. gmysu

    pliki binarne

    Callstack i debugger są puste, nie zwracają żadnych błędów.
  6. gmysu

    pliki binarne

    Mam sobie taki kod w C++: GML #include <iostream> #include <fstream> #include <string> using namespace std; struct book { string strTytul; string strAutor; int intRok; }; book* create_table(int rozmiar) { book tablica [rozmiar]; fstream plik; plik.open("baza.dat",ios::binary|ios::in); plik.seekp(ios_base::beg); plik.read(reinterpret_cast<char*>(&tablica),sizeof(*tablica)); plik.close(); return tablica; } int save_table(book* table) { fstream plik; plik.open("baza.dat",ios::out|ios::binary); plik.write(reinterpret_cast<char*>(table),sizeof(*table)); plik.close(); return 0; } int main() { int opcja = 0; int rozmiar_tablicy = 1500; book* tablica; tablica = create_table(rozmiar_tablicy); while(opcja!=3) { cout << "Wybierz akcje:" << endl; cout << "1 - Dodaj wpis" << endl; cout << "2 - Czytaj 0" << endl; cout << "3 - Exit" << endl; cin >> opcja; switch(opcja) { case 1: { tablica ->strTytul = "Suicide for dummies"; tablica ->strAutor = "Ktostam"; tablica ->intRok = 2532; cout << "Dodano ksiazke!" << endl; } break; case 2: { int poz = 0; cout << "Podaj numer pozycji do wyswietlenia: "; cin >> poz; cout << (tablica + poz)->strTytul << endl; } break; }; } save_table(tablica); return 0; } Kompilator nie wypluwa żadnych błędów, a mimo to całość wykrzacza się po uruchomieniu. Problem leży prawdopodobnie w odczycie, bo zanim plik zostanie utworzony po raz pierwszy (i nie ma jeszcze niczego do odczytu) wszystko przynajmniej w teorii działa. Pomocy!
  7. gmysu

    I Am Legend

    Jeszcze do niedawna główny bohater nazywał się Neville, a nie Nevill.
  8. gmysu

    Team request!

    Hoho! Tyś widzioł Eclipse! To tak zagadkowa materia i do tego napisana w VB że najodważniejsi odpadają. Chcecie zobaczyć GameMakerowy loader na początku? http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=494953&st=0&p=3668149entry3668149 W tym temacie bardzo mocno musiałem bronić "poglądu" że to nie RPG Maker, a tylko tymczasowe graficzki z niego.
  9. gmysu

    Team request!

    Hej ha! Ponieważ nie jestem szczególnie uzdolnionym plastycznie typem, pojawił się problem grafiki i wszystkiego związanego z szeroko pojętymi uzdolnieniami artystycznymi. Dlatego właśnie szukam ludzi do teamu - sam wnoszę: Silnik Multiplayer (MMORPG chyba nie, przynajmniej nie od czasu wyłączenia GmTHreads), z następującymi ficzerami: -PVP -PVE -System statystyk postaci -Multi Room (mam do tego systemu napisany edytor mapek który udostępnię world designerom, śmiem twierdzić że lepszy niż standardowy wynalazek z GM 6.1+) -Konta graczy (4 postacie, 4 klasy); -System ekwipunku (przedmioty są widoczne na postaciach po założeniu) -Customizację (LOL) wyglądu postaci - tzn jeśli tylko jakiś grafik zrobi różne oczy, włosy itd to są widoczne na postaciach. -Chat lokalny/globalny -System emotek w grze -Zewnętrzne zasoby -System Gui/Hud (może przesadziłem troszkę z tym Gui ale jest funkcjonalny) -System Skilli No i siebie - czyli twórcę wszystkiego wypisanego powyżej + PHP i mysql, co może się przydać w późniejszych etapach projektu. Potrzeba: Grafików którzy zrobią sprite/tilesety w bajkowo-śreniowiecznie-pixelartowym stylu do platformówki [32x32px - kafel] [256x cośtam x 32 - tile set], grafiki postaci (animacja szkieletowa, wystarczą podzielone na ruchome części sprite Muzyków - wszystko co będzie pasować do ogólnie przyjętej konwencji Projektantów poziomów, potworów, przemiotów... do wszystkiego dam odpowiednie narzędzia. Oferuję: Każdy zaangażowany w projekt dostanie edytor poziomów i skrypty do ich wczytywania do swoich prywatnych projektów. No i oczywiście credits/część profitów jeśli tylko takie się pojawią. Jeśli czujesz się na siłach w którejś z wyżej wyszczególnionych kategorii i masz lat 17+, napisz w tym temacie. Skontaktuję się z tobą którymś tajnym kanałem, przy okazji przekażę skriny && wszystkie dodatkowe informacje.
  10. gmysu

    Potrzebny mi grafik!

    Chodzi raczej o przedmioty gotowe do nałożenia na postać. Pozdrawiam
  11. gmysu

    Potrzebny mi grafik!

    Bardzo fajny widok, tyle że w dalszym ciągu potrzebuję modelu postaci && kilku wariacji wyglądu głowy && itemków w formie oddzielnych stripów. Ewentualnie czegoś w rodzaju template do dalszej edycji. Może wyglądać i tak! Nic nie jest ostatecznie rozstrzygnięte :).
  12. gmysu

    Potrzebny mi grafik!

    Na pewno przeczytałeś poprzedni post? Nawet jeśli mam "zmarnować" kilka miesięcy, to i tak doświadczenia nikt mi nie zabierze. Podobnie przyjemności tworzenia takiego projektu:).
  13. gmysu

    Potrzebny mi grafik!

    Dziękuję za szybką odpowiedź - już ripostuję. To jak gra wygląda, prawdopodobnie ulegnie jeszcze zmianie. Podobnie lista ficzerów - nie powiedziałem nigdzie że to wszystko co mam do powiedzenia w kwestii mechaniki rozgrywki. Każdy kto grał w jakiekolwiek RPG wie, że to co mam tutaj byłoby co najmniej mało grywalne. Podsumowując - czas i zapał! Poza tym wszystkim nam chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę z tworzeniem - a to czy gra będzie się podobać zależy wg. mnie od tego ile serca, potu, krwi, łez i s... sił włożył w to developer.
  14. gmysu

    Potrzebny mi grafik!

    Ufff... miało pozostać tajemnicą, bo już słyszę te motykowo-słońcowe komentarze. Current features stay as presented: -Experience, stats&levelling system -PVP, PVP, with skills support -PRzemioty i ekwipunek postaci, są widoczne po założeniu, system złota -4 Postacie na konto -4 klasy, ale wszystko jest na tyle elastyczne że dodanie kolejnych to maksymalnie 5 minut -Multi room (świat podzielony na mniejsze obszary, ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć) -Maksymalna oszczędność pakietów, i optymalizacja - dane są wysyłane tylko do graczy w odpowiedniej odleglości, w tym samym roomie, w rozsądnych odstępach czasowych lub kiedy ulegną zmianie -Zewnętrzne zasoby -Teleporty -Do 5 pozycji więcej, ale jeszcze mnie trzyma po sylwestrze! Cudów nie ma, chyba sobie nie przypomnę:}. -A! Skromny system anty cheat. Jak widać grafika która jest teraz jest kradziona z produktów Enterbrain, ale ulegnie to zmianie. Muzyka i efekty dźwiękowe pochodzą z legalnego i darmowego źródła, ale jestem w stanie sam coś wymodzić Bo Wiem Jak. W tej chwili pracuję nad edytorem roomów, który udostępnię ewentualnej grupie developerskiej :D. Grafika pozostanie utrzymana w konwencji 2d - zależy mi na widocznym niebie! Tym ficzerem mam zamiar zmiażdżyć Tibię :o. PS. Doskonale zdaję sobie sprawę z ograniczeń Game Makera - bardzo massive to to raczej nie będzie, niemniej - do 150 graczy online chyba da radę. Tym bardziej że pod ręką jest GmThreads:}. Pozdrawiam! Edit: Poruszanie - w 4 kierunkach, bez siatki, ale jeśli tylko pojawi się koncept - mogę to wszystko jeszcze dostosować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...