Hej
To pytanie zadawałem wcześniej w dziale dla początkujących ale nie znalazłem rozwiązania...
Jestem początkującym użytkownikiem Game Makera i robię moją pierwszą platformówkę z widokiem z boku Nie jestem programistą, całkowicie zmieniam przede wszystkim grafikę i dźwięk, korzystam z gotowego silnika "mario" Martina Piecyka i modyfikuję go tu i tam :)
Ostatnio zapragnąłem aby platformy w grze posiadały głębię 3d. Znalałzem tutorial na you tube w którym jest pokazane jak to zrobić :
stworzyłem więc obiektY "obj_cam" i "obj_block" poczym wrzuciłem je do rooma gdzie znajduje się mój "oPlayer1" , czyli postać którą steruję w grze.
w Drawie obiektu kamery wpisałem kod:
d3d_set_projection(oPlayer1.x+0,oPlayer1.y+1,640,oPlayer1.x,oPlayer1.y,0,0,0,1);
Wsyztko chodzi sprawnie z wyjątkiem dwóch rzeczy:
1. kamera zawsze centruje bohatera, tak że gdy dociera do krawędzi rooma ukazany jest nie istniejący obszar background. Jak poinformować kamerę żeby zatrzymała się przy krawędzi ekranu , a potem gdy Player znajdzie się w odpowiedniej odległości znowu weszła w tryb śledzenia.
2. Gdy bohater umiera chcę aby kamera stanęła w miejscu. Śmierć bohatera to w mojej grze oddzielny obiekt. Gdy podpinam pod niego kamerę zachodzi porblem nr 1. Gdy ją wyłączam cały obraz odwraca się do góry nogami. Jest jakiś sposób aby odwrócić współżędne wyświetlania Viewa w trybie 2 d ?
Będę ogromnie widzięczny za porady, Jesli uda mi się wystrugać mój projekcik, oczywiście dam znać i zamieszczę stosowne podziękowania w credits :)
pozdrawiam