Skocz do zawartości

cross

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Super (+1)
    cross przyznał(a) reputację dla gnysek w Temat zbiorczy na drobnostki   
    Są dwie opcje. Pierwsza:
    //create way =1;   //event myszki if (way == 1) { y += 1; if (y == 10) way = 0; } else { y-=1; if (y == 0) way = 1; } Druga:
    //create result = 1; //event myszki result++; if (result==10) result = -10; y = abs(result);
  2. Super (+1)
    cross przyznał(a) reputację dla Threef w Przechwycenie ID instancji, która była poprzednio kliknięta   
    Ja to zawsze robię przez jeden nadrzędny obiekt kontroler. Nazwijmy go sobie "oControl".
    Teraz u ciebie po kliknięciu będziesz przypisywał do niego ID oMonster.
    /// oMonster - STEP with(instance_nearest(mouse_x, mouse_y, oMonster){ // Musiałem tego użyć, żeby poruszał się objekt, którego klikam if(mouse_check_button_pressed(vk_left) && collision_ponit(mouse_x, mouse_y, oMonster, true, false)){ animuj = true; oControl.monster = id } } Trzeba to jeszcze rozwinąć o sprawdzenie, czy tylko jeden może być kliknięty:
    /// oControl - CREATE monster = noone /// oMonster - STEP with(instance_nearest(mouse_x, mouse_y, oMonster){ // Musiałem tego użyć, żeby poruszał się objekt, którego klikam if(mouse_check_button_pressed(vk_left) && oControl.monster==noone && collision_ponit(mouse_x, mouse_y, oMonster, true, false)){ animuj = true; oControl.monster = id } } Brakuje jeszcze odznaczania. Więc gdzieś musisz ustawiać oControl.monster = noone.
     
     
    Wyświetlanie oczywiście już nie jest takie jak dałeś, a:
    /// oMonster - DRAW if(oControl.monster == id){ y += swith; // na starcie swith=1 if(y >= 110){ swith = -1; } else if(y <= 100){ swith = 1; } }  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...