Skocz do zawartości

zmiana sprita ....


Rekomendowane odpowiedzi

witam chciałem się dowiedźeć jak to zrobić gdy postać podczas skoku zmieni sprita np :

jeśli jestem w powietrzu i wcisne klawisz w lewo żeby zmieniał sie sprite np skok_lewo a jak wcisne klawisz w prawo skok_prawo i jeszcze że jak stoje na ziemi to wcisne klawisz w lewo idzie w lewo i nagle przeskakuje na sprite stoi prawo tak mam ustawione w no key sprite prawo_stoi i jeszcze coś ..chcę zrobić takie coś jak w mario jeśli mario będzie w skoku i dotkie podczas skoku tego platfusa kuppe czy jak mu tam ten sie spłaszczy i kaput :P teraz krócej w punktach :

 

*1: Zmiana sprita podczas skoku

*2: Objekt który idzie w lewo niech zostanie w lewo a nie zmienia sie w prawo

*3: kolizja innego sprita z objektem tak jak w mario :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (vspeed <0) 
{sprite_index=spr_leci_do_gory}
if (vspeed > 0) 
{sprite_index= spr_spada_w_dol}
if (keyboard_check(vk_left)) 
{sprite_index=spr_idzie_lewo}
if (keyboard_chceck(vk_right))
{sprite_index=spr_idzie_prawo}

 

pozdrawiam Marek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create:

animationH = 1;

w end step:

image_xscale = sign(animationH)
if ( place_free ( x,y+1 ) )
{
    sprite_index = spr_skok
}
else
{
    if ( hspeed ) = 0
    {
         sprite_index = spr_stoi
    }
    else
    {
         sprite_index = spr_idzie
    }
}

w step:

if ( place_free ( x,y+1 ) )
{
     gravity = 0.3
}
else
{
     gravity = 0
     if ( keyboard_check_pressed ( vk_space ) )
     {
          vspeed -= 12
     }
}
if ( keyboard_check ( vk_left ) )
{
     hspeed = -3
     animationH = -1
}
if ( keyboard_check_released ( vk_left ) )
{
     friction = 0.2
}
if ( keyboard_check ( vk_right ) )
{
     hspeed = +3
     animationH = +1
}
if ( keyboard_check_released ( vk_right ) )
{
     friction = 0.2
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kolizji z koopą:

if ( gravity ) >= 0.2
{
    (with)other 
    speed = 0
    sprite_index = spr_koopa_splaszczona
}

w obiekcie koopa w animation end:

if ( sprite_index ) = spr_koopa_splaszczona
{
    instance_destroy()
}

 

I jest taki przykład z tym na www.yoyogames.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...