Skocz do zawartości

Kilka głupich pytań na temat View


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

...więc czas zadać głupie pytania !

Więc zacznijmy :

 

1.Co to ten cały View ?

Z postów innych użytkowników , wyczytałem , że to jakaś kamera , lub coś w tym stylu ...

 

2.Jak zrobić ten View ?

Nie wiem jak zrobić ten cały "View" wytłumaczy ktoś ?

 

pewnie po pierwszych odpowiedziach dolecą kolejne ... ale proszę to wytłumaczyć , ponieważ wątpię żebym w większej grze poradził sobie bez tego ;d .

 

 

(A i witam wszystkich mistermichu jestem ! :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

view to widok, który podąża za graczem. Jak masz dużą planszę, a nie chcesz, żeby się rozciągnęła, to ustawiasz view i to pole widzenia.

 

Jak ustawić?

Wejdź w zakładkę File (w menu) i zaznacz opcję Advanced Mode.

Gdy robisz nową planszę (Room) wejdź w zakładkę Views i zaznacz "Enable the use of views" oraz View0 (niżej), wybierz, za którym obiektem ma podążać ten widok (object following) oraz ile view ma pokazywać (Hbor i Vbor).

A tak na wszelki wypadek :

screeeeeen.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze z mojej strony dodam, że niekoniecznie (chociaż zazwyczaj) musi podążać za graczem:

Enable the use of View - włącz możliwość użycia viewów (normalnie jest tam jakiś domyślny tworzony)

Lista Viewów - dostępnych masz 8 różnych Viewów

Visible when room starts - jeśli chcesz, żeby View był aktywny od początku gry (roomu) zaznaczasz to (można go również uruchomić z poziomu kodu w trakcie gry)

View in room - pozycja (x, y) oraz wymiary (width, height) widoku, który będzie pobierany z gry, by przenieść go na ekran (podajesz współrzędne w swojej grze ograniczające się do wielkości roomu)

Port on screen - pozycja (x, y) oraz wymiary (width, height) widoku, który będzie umieszczony w oknie twojej gry (podajesz współrzędne pikseli na swoim monitorze (jeśli fullscreen), lub po lewego górnego rogu okna z grą)

Jeśli w z viewu i z portu (tak samo h) nie będą się zgadzały, obraz zostanie przeskalowany. Dobre na chwilowy zoom ;) .

Object Following - to co Bedziom powiedział, obiekt za którym może podążać widok

H/VBor - odległość od krawędzi viewu którą - jeśli przekroczy obiekt, view ma ruszyć w jego kierunku. 0 oznacz tylko, jeśli obiekt dotknie krawędzi, minimum połowa wielkości viewu to znaczy, że obiekt będzie wycentrowany.

H/VSp - prędkość podążania viewu z obiektem. -1 oznacza maksymalną prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki ... wątpię , żebym bez tego poradził sobie z większą produkcją ;) .

Myślę też , że w tym forum (pytania początkujących) przyda się ten temat dla więcej noob'ków takich jak ja :D .

 

 

@Edit Kurczę dopiero teraz zczaiłem jak głupio nazywa się temat

Kilka głupich tematów na temat View
;d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...