Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Jak wiecie, w GM 8.1 jest problem z polskimi literami. Problem polega jednak na tym, że runner i edytor źle odczytuje polskie znaki, a nie że ich nie obsługuje. Zatem za pomocą małej sztuczki wszystko działa. Jako, że ja potrzebowałem tego do 39dll, to zrobiłem sktypty w tej wersji, ale można się pokusić o wersję czysto gamemakerową ;) GML (readchars) /* Reads a sequence of characters from the buffer. Argument0: number of charactered to read [Argument0]: The buffer id to read from. Leave out this argument or set it to 0 to use the default buffer. */ //return external_call(global._BufS, argument0, argument1); var __r; __r = ''; repeat(argument0) { __r += chr(readbyte(argument1)); } return __r; GML (readstring) /* Returns a null terminated string from the buffer. [Argument0]: The buffer id to read from. Leave out this argument or set it to 0 to use the default buffer. */ //return external_call(global._BufH, argument0); var __r,__b; __r = ''; do { __b = readbyte(argument1); __r += chr(__b); } until ( __b == 0); return __r; Podniemiamy dotychczasowe skrypty 39dll na te powyżej. Jak już wyjdzie poprawka wspierająca polskie znaki jak należy, można oczywiście przywrócić stary kod (ten zakomentowany //). Btw. w czasie gry przez getstring() polskie literki też działają ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się