Thobby Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 chodzi o to że obiekt ma strzelać, a kiedy na drodze pomiędzy nim a obiektem w którego stronę ma strzelać będzie jakiś obiekt solid, sprawdza z której strony tego solidu nie ma innego solidu, i przesuwa się po kole (tak aby środkiem tego koła był dany solid), aby nie strzelać do np. drzewa czy ściany :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Użyj collision_line do sprawdzenia czy obiekt jest zasłonięty. Jeśli tak, to mp_potential_step do gracza, aby wróg minął przeszkodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=17647 masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 chciałem jeszcze ruch po kole :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Użyj lenghdirów. Wydaje mi się że samo mp_potential_step_object załatwi sprawę-chociaż wróg nie oflankuje cię jak chciałeś, ale przynajmniej ominie ścianę i zacznie strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 pamietam że kiedyś copoconaco poprawiał mi chodzenie w jakiejś grze i zrobił chodzenie po kole jakoś tak mega banalnie. tylko już tego nie ma na uploaderze :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 chodzenie po kole to by było tak: GML var punktx,punkty,odleglosc,kierunek; punktx=} } tutaj pozycja x i y wokoł ktorej ma sie kręcić punkty=} odleglosc=odleglosc od tego punktu - taka jakby srednica tego kola;] kierunek=kierunek od tego punktu //i teraz: x=punktx+lengthdir_x(odleglosc,kierunek) y=punkty+lengthdir_y(odleglosc,kierunek) i to dajesz w obiekcie ktory ma sie krecic po kole.. zrob zeby np zmienna kierunek wciaz sie dodawala to bedzie sie w kolko krecic.. i najlepiej daj bariere ze jak =360 to =0 zeby sie nie wiadomo jaka liczba zrobila pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 a jednak copo miał to na uploaderze :P to było tak: GML direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y)+90; image_angle=direction; speed=4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 no cóż, chyba jednak nie działa. próbowałem tak: GML { prz=instance_nearest(x,y,przeszkoda); if distance_to_point(hero.x+lengthdir_x(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)+90), hero.y+lengthdir_y(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)+90)) < distance_to_point(hero.x+lengthdir_x(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)-90), hero.y+lengthdir_y(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)-90)) {mp_potential_settings(180,10,4,1); mp_potential_step(prz.x+lengthdir_x(50,point_direction(x,y,prz.x,prz.y)),prz.y+lengthdir_y(50,point_direction(x,y,prz.x,prz.y)+90),4,0); } else if distance_to_point(hero.x+lengthdir_x(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)+90), hero.y+lengthdir_y(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)+90)) > distance_to_point(hero.x+lengthdir_x(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)-90), hero.y+lengthdir_y(200,point_direction(hero.x,hero.y,x,y)-90)) {mp_potential_settings(180,10,4,1); mp_potential_step(prz.x+lengthdir_x(50,point_direction(x,y,prz.x,prz.y)),prz.y+lengthdir_y(50,point_direction(x,y,prz.x,prz.y)-90),4,0); } } ale też sie zacina przy tym drzewie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się