Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Października 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Regulamin forum i strony GMCLAN I. Zasady ogólne mające charakter bezwzględnych: Należy przestrzegać zasad ogólnie przyjętej NETYKIETY, a w szczególności dotyczących nakazu: Wykazywania się kulturą osobistą, Okazywania szacunku innym uczestnikom dyskusji, Pisania sensownych i rozbudowanych wypowiedzi, oraz zakazu: spamowania, reklamowania firm niezwiązanych z tematyką tworzenia gier i programowania bez zgody redakcji, floodowania, pisania wielkimi literami, pisania za krótkich, kilkuwyrazowych postów, nadmiernego używania emotikonek, nadmiernego popełniania błędów ortograficznych, nazywania tematów zbyt ogólnikowo (np. "pomoc", "poszukuję", "mam problem", "komputer" itd.), odpisywania na posty napisane później, poprzez edycję własnego, odpisywania w tematach dawno uznanych za wyczerpane i nieaktualne, propagowania / poszukiwania treści nielegalnych oraz uznanych przez administrację za niepożądane Należy przestrzegać zasad poprawnego zadawania PYTAŃ, a w szczególności: Konkretnego i rzeczowego formułowania pytań, Uprzedniego przeszukania wszystkich zasobów serwisu (faq, download, artykuły, forum) celem niedublowania określonych treści czy powtarzania tych samych pytań. Offtopic dopuszcza się w sytuacji, gdy: Nowy wątek uznano za ciekawy i nie nosi znamion bezsensownego spamu czy trollingu, Nowy wątek nie koliduje w zbyt dużej mierze z głównym wątkiem, Główny wątek został wyczerpany lub obiektywnie wyczerpać się go nie da. II. Zasady konkretyzujące określone kwestie: II.I. Konto osobiste: Wielkość sygnatury nie może przekroczyć rozmiaru 150 (wysokość) na 550 (szerokość) pikseli. "Prywatne Wiadomości" są do wglądu administracji. Zakazuje się posiadania wielu kont w takich celach jak: łamanie regulaminu, omijanie kar, celowe wprowadzanie innych użytkowników w błąd, wielokrotne głosowanie w ankietach, inne niepożądane. Użytkownik wyraża zgodę na publikacje jego postów na forum nawet po usunięciu konta, z wyjątkiem postów zawierających dane osobowe. II.II. Nowe tematy: Jeżeli dział forum zawiera przypięty temat z gotowym szablonem - należy go zastosować. Każde pole w szablonie traktuje się jako obowiązkowe (chyba że notka przy polu stanowi inaczej). Zamieszczanie własnych zasobów z treścią dozwoloną od lat 18 powinno być stosownie oznaczone i osadzone tylko w formie linków. II.III. Dział multimedia: Zamieszczony zasób musi zawierać informację o autorze oraz licencji, jeśli nie ma pewności co do legalnych praw jego użycia. Poszukiwany zasób powinien być jak najlepiej skonkretyzowany. Jeśli można, należy podać takie parametry jak: grafika: rozmiar, jakość, ilość kolorów, format zapisu, dźwięk: długość, kompresja, format zapisu. II.IV. Uploader: Hotlinkowanie do zasobów umieszczonych w uploaderze jest zabronione. Dopuszczone jest umieszczanie linków pośrednich (format uri: nazwa_zasobu.html) w innych serwisach, zaznaczając w miejscu umieszczenia, że zasób fizycznie znajduje się w serwisie gmclan.org Zakazuje się umieszczanie linków pośrednich w serwisach typu hosting plików i innych pochodnych. Umieszczanie linków pośrednich w serwisach generujących bardzo duży traffic należy uzgodnić uprzednio z administracją. II.V. Uprawnienia administracji oraz postępowanie wobec osób łamiących regulamin: Administracji regulamin nie dotyczy tylko w uzasadnionych przypadkach. Administrator/moderator wyciąga konsekwencje wobec osoby łamiącej regulamin, w stopniu przez siebie uznanym za adekwatny do popełnionego czynu, kierując się wytycznymi ustalonymi wspólnie z innymi członkami administracji/moderacji lub członkiem wyższym rangą. Konsekwencje wobec osoby łamiącej regulamin mogą przybrać formę: ostrzeżenia, blokady czasowej konta, banu permanentnego konta, skasowania posta, skasowania tematu, usunięcia treści z uploadera, zablokowania uploadera, ocenzurowania posta, inną wyżej nie wymienioną. Dodatkowo, za ostrzeżenia użytkownicy otrzymują tymczasową blokadę konta wg. następujących zasad: 2 ostrzeżenia - 1 dzień blokady pisania postów 3 ostrzeżenia - 3 dni 4 ostrzeżenia - tydzień 5 ostrzeżeń - 2 tygodnie 6 ostrzeżeń - miesiąc 7 ostrzeżeń - 2 miesiące 8 ostrzeżeń - pół roku 9 ostrzeżeń - rok 10 ostrzeżeń - całkowita blokada konta (ban permanentny) Wszelkie wątpliwości i skargi zgłaszane są moderatorom. Próbę złamania regulaminu użytkownik zgłasza tylko za pomocą opcji raportowania: - opcja ta znajduje się pod każdym postem. Zakazuje się używania opcji raportowania: niezgodnie z przeznaczeniem w stopniu przekraczającym racjonalną częstotliwość zgłoszeń Kwestie wątpliwe, które nie zostały określone w niniejszym regulaminie, rozstrzygane są przez administrację z uwzględnieniem ogólnie przyjętych norm i zasad współżycia społecznego YoYoGames w żaden sposób nie nadzoruje serwisu, nie należy zgłaszać firmie jakichkolwiek problemów dotyczących strony. Moderator nie ma obowiązku informowania użytkownika osobną wiadomością o otrzymaniu ostrzeżenia Obniżanie poziomu ostrzeżeń Poziom ostrzeżeń obniża się o 10% automatycznie po 40 dniach od daty otrzymania ostatniego ostrzeżenia Nie obniża się na prośbę poziomu ostrzeżeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Przeredagowanie całego regulaminu, tak aby stał się bardziej sformalizowany i czytelniejszy w niektórych sprawach, a bardziej liberalny w innych. W skrócie: Podzielenie regulaminu na konkretne kwestie celem zwiększenia przejrzystości, Skrócenie niektórych punktów do minimum, Usunięcie punktów zbyt oczywistych, Większe poleganie na ogólnie przyjętej netykiecie, Zawężenie praw do nieprzestrzegania regulaminu serwisu przez administrację tylko do uzasadnionych przypadków, Większa swoboda w działaniu moderatorów (np. w przypadku popełniania przez użytkownika błędów ortograficznych - to moderator teraz zadecyduje ile popełnionych błędów ortograficznych w KONKRETNEJ SYTUACJI kwalifikuje się na przyznanie ostrzeżenia. Poprzednio 3 błędy w poście długim na cztery strony A4 nie są tak rażące jak w jednym zdaniu) Zniesienie zakazu multikont, o ile nie służą celom ogólnie niepożądanym (opisanych w regulaminie o określanych przez administrację). Zniesienie zakazu zapodawania linków do forum w shoutboxie o ile nie zostanie uznane to za spam (zasady ogólne tyczą się wszędzie). Zniesienie zakazu pisania postów z grafiką okazującą emocje, o ile ... jak wyżej. Mnie takie rysunki nie denerwują. Inne o których aktualnie zapomniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Dodano sekcję "Obniżanie poziomu ostrzeżeń". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dodano punkt : II.V.7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Dodanie fragmentu z informacją nt. długości blokady konta w zależności od ilości ostrzeżeń Dodatkowo, za ostrzeżenia użytkownicy otrzymują tymczasową blokadę konta wg. następujących zasad: 2 ostrzeżenia - 1 dzień blokady pisania postów 3 ostrzeżenia - 3 dni 4 ostrzeżenia - tydzień 5 ostrzeżeń - 2 tygodnie 6 ostrzeżeń - miesiąc 7 ostrzeżeń - 2 miesiące 8 ostrzeżeń - pół roku 9 ostrzeżeń - rok 10 ostrzeżeń - całkowita blokada konta (ban permanentny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi