Skocz do zawartości
LolikZabójca

Unity C# Pole widzenia NPC

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie muszę zrobić żeby NPC wykonywał coś gdy w zasięgu jego wzroku znajduje się inna jednostka.

image.png.365e4d5d40aa4b1761ff2a976071ffb7.png

Jak zrobić w Unity aby NPC miał jakiś zasięg wzroku wyrażony w stopniach(dajmy na to od this.direction - 30 do this.direction + 30).

Jeśli w nim znajduje się jakiś obiekt np "npc" lub obiekt dziedziczący z "npc" np, "npc_tank", "npc_soldier" to pobiera dane do najbliższego który znajduje się w zasięgu wzroku(tej klasy lub potomnej) takie jak np. x, y. Oprócz tego fajnie żeby sprawdzał czy nie ma na drodze jakiegoś obiektu solid czymś w rodzaju colision_line w GMS(właśnie czy to się robi jak w GMS że jakąś właściwość solid się sprawdza czy jak to zrobić aby były przeszkody typu drzewa przez które nie można celować i takie przez które można)?

 


(Przepraszam za psuedokod przykładowy który pewnie ma nie wiele wspólnego z Unity ale uczę się dopiero wszystkiego od podstaw).

 

@e: czym są tagi obiektów i czy może mogą mi pomóc jakoś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raycasting. Tagami można np. filtrować kolizje między obiektami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×