Skocz do zawartości

Pobieranie nazwy pliku

FanXX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim mam bardzo mały problem a myślę że większość tu ludzi zna odpowiedź tak więc nie wiem jak zdobyć nazwę pliku który wybieram używając kodu

GML
wtyczka = get_open_filename("Wtyczka AldStream Biblioteka DLL ( *.dll )|*.dll","")

if wtyczka != '' {global.wtyczka = wtyczka} else {exit}

chodzi o to że global.wtyczka musi pobrać nazwę pliku z tego całego wiersza a nie z jakiego jest miejsca ten plik. Da się tak? Pozdrawiam

Czyli co?

Chodzi o to że: piszesz takie coś:

GML
var a;

a=get_open_filename("*.png|*.png","")

show_message(a)

i wybierasz sobie jakiś plik graficzny np Biblioteka/Obrazy no i w show_message pojawia się tekst z miejscem docelowym tego zdjęcia:

GML
C:\Users\Paffcio\Pictures\jakies_zdjecie.png

a ja chce do zmiennej wpisać nie C:\Users\Paffcio\Pictures\jakies_zdjecie.png ale jakieś_zdjecie.png

I czy da sie ominąć tę niepotrzebną lokalizacje C:\User....

Utnij se.

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=32

Mniej więcej to wygląda tak:

GML
global.wtyczka="C:\Users\Paffcio\Pictures\jakies_zdjecie.png";

var len, last_char;

len=string_length(global.wtyczka);

last_char=-1;

for(i=0; i < len; i+=1) if (string_char_at(global.wtyczka, i) == '\') last_char=i; //wyszukiwanie ostatniego ukośnika

global.wtyczka = string_delete(global.wtyczka, 0, last_char + 1);

Nie sprawdzałem czy działa.

GMLglobal.wtyczka="C:\Users\Paffcio\Pictures\jakies_zdjecie.png";

var len, last_char;

len=string_length(global.wtyczka);

last_char=-1;

for(i=0; i < len; i+=1) if (string_char_at(global.wtyczka, i) == '\') last_char=i; //wyszukiwanie ostatniego ukośnika

global.wtyczka = string_delete(global.wtyczka, 0, last_char + 1);

Plik kopiuje się bez błedów jak sobie tam ustawiłem ale miejsce końcowe to plik "-1" bez rozszerzenia. To właśnie wychodzi z last_char tylko za bardzo nie mogę rozczytać w czym tu problem eh, wiesz może w jakiej zmiennej jest ta nazwa?

Dobra, sprawdziłem u siebie.

Stwórz sobie skrypt o nazwie get_file_from_path.

GML
//SKRYPT get_file_from_path

//wyodrębnia nazwę pliku z pełnej ścieżki

//argument0 - ścieżka

var len, last_char;

len=string_length(argument0);

last_char=-1;

for(i=0; i < len; i+=1) if (string_char_at(argument0, i) == '\') last_char=i; //wyszukiwanie ostatniego ukośnika

return string_copy(argument0, last_char + 1, len);

i użycie dla twojego przypadku:

GML
wtyczka = get_open_filename("Wtyczka AldStream Biblioteka DLL ( *.dll )|*.dll","")

if wtyczka != '' { global.wtyczka = get_file_from_path(wtyczka); } else {exit}

The following functions can be used to change file names. Note that these functions do not work on the actual files they only deal with the strings.

filename_name(fname) Returns the name part of the indicated file name, with the extension but without the path.

filename_path(fname) Returns the path part of the indicated file name, including the final backslash.

filename_dir(fname) Returns the directory part of the indicated file name, which normally is the same as the path except for the final backslash.

filename_drive(fname) Returns the drive information of the filename.

filename_ext(fname) Returns the extension part of the indicated file name, including the leading dot.

filename_change_ext(fname,newext) Returns the indicated file name, with the extension (including the dot) changed to the new extension. By using an empty string as the new extension you can remove the extension.

GML

if wtyczka != '' {global.wtyczka = filename_name(wtyczka)} else {exit}

The following functions can be used to change file names. Note that these functions do not work on the actual files they only deal with the strings.

filename_name(fname) Returns the name part of the indicated file name, with the extension but without the path.

filename_path(fname) Returns the path part of the indicated file name, including the final backslash.

filename_dir(fname) Returns the directory part of the indicated file name, which normally is the same as the path except for the final backslash.

filename_drive(fname) Returns the drive information of the filename.

filename_ext(fname) Returns the extension part of the indicated file name, including the leading dot.

filename_change_ext(fname,newext) Returns the indicated file name, with the extension (including the dot) changed to the new extension. By using an empty string as the new extension you can remove the extension.

Dziękuje tobie za chęci, i bardzo to doceniam :) Jak będe miał chwile czasu to na spokojnie to przeczytam. Puki co dzięki!

PS: Proszę admina o zamknięcie tematu.