Skocz do zawartości
MXQ

Place meeting

Rekomendowane odpowiedzi

mam obiekt, który sprawdza, czy niedaleko jego jest obiekt 'oNongo', jeśli nie to tworzy obiekt 'oArrow'; oto kod:

GML
if !place_meeting(x+35,y-75,oNongo)

var obj; obj = instance_create(x+24,y-48,oArrow) with (obj) image_angle = 65

i problem w tym że kiedy obiekt 'oNongo' znajduje się w określonym miejscu, to i tak mój obiekt tworzy strzałkę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
if !place_meeting(x+35,y-75,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x+24,y-48,oArrow);

with (obj) image_angle = 65;

}

if w tym przypadku działa tylko do 'var obj;' ponieważ jest postawiony średnik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie działa(działają tylko w lewo i prawo)

GML
if !place_meeting(x+35,y-75,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x+24,y-48,oArrow);

with (obj) image_angle = 65;

}

 

if !place_meeting(x-35,y-75,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x-24,y-48,oArrow);

with (obj) image_angle = 115;

}

 

if !place_meeting(x+80,y,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x+52,y,oArrow);

with (obj) image_angle = 0;

}

 

if !place_meeting(x+30,y+75,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x+24,y+48,oArrow);

with (obj) image_angle = 300;

}

 

if !place_meeting(x-30,y+75,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x-24,y+48,oArrow);

with (obj) image_angle = 240;

}

 

if !place_meeting(x-80,y,oNongo)

{

var obj;

obj = instance_create(x-52,y,oArrow);

with (obj) image_angle = 180;

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

które to są w prawo i w lewo? i jesli zaden warunek nie bedzie spelniony to co klatke beda sie tworzyc 6 strzal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

lub zastąpić ten kod tym, bo nie wiem co Ci może nie działać:

a=instance_nearest(x,y,oNongo)

if distance_to_object(a)<80{

var obj;

obj=instance_create(x,y,oBullet) // ewentualnie lenghtdiry

obj.image_angle=point_direction(x,y,a.x,a.y)

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@up

nie pomogło

 

@hudy

to i tak nic nie daje to logiczne

 

off:@karolo

lewo = x-80

prawo = x+80

to chyba też logiczne <_<

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a więc, co Ci dokłądnie nie działa, bo napisałeś tylko, że nie działa. Możliwe, iż źle wpisałeś współrzędne czy coś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

współrzędne są na 100% dobre, problem w tym że nawet wtedy gdy nie wyczuwa obiektu oNongo to na skosy nie tworzy oArrow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, odśwież jeszcze z milion razy.

 

Co to jest obiekt oNongo? Jakaś przeszkoda, czy co?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

bump

karolo nawet nie wime w jaki sposób przekształcić kod

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

to w ogóle bez sensu, bo place_empty nie wskazuje na obiekt, tylko na obszar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no błagam wstrzymujecie mój projekt :)

a wyjdzie on na 99,984324823427342302% więc plz powiedzcie gdzie tkwi problem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie sprawdzisz.

 

Wyślij komuś na PW projekt, to ten ktoś naprawi błąd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×