Skocz do zawartości

Zablokowane wsiadanie do aut


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 21:

depth = id - 100*wsiadanie

^

at position 2: Program ends before end of the code.

 

Założę się o co tylko chcesz, że tę linijkę i następne umieściłeś poza klamrami początkowymi. Usuń te klamry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę, to w obiekcie samochodu, tam gdzie masz kod na poruszanie, powinno być:

GML
if(jest_w_samochodzie) //lub inna nazwa zmiennej

{

sterowanie

}

Analogicznie, jeśli sterowanie masz w eventach Key Left/Right/itd.

 

Właśnie ta zmienna powinna być domyślnie ustawiona na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo inaczej dam ci kod

 

Dla Gracz:

 

Step

 

//szukamy najbliższe auto

aa = instance_nearest( x , y , carParent )

 

//wyłączenie rysowania sprita podczaj jazdy autem

if ( siedze_w = noone ) visible = true else visible = false

 

//viewy

if ( siedze_w = noone ) view_object[ 0 ] = Gracz else view_object[ 0 ] = siedze_w

 

End Step

 

if ( keyboard_check_pressed( vk_enter ))

{

//wysiadanie

if ( siedze_w <> noone )

{

x = siedze_w.x + lengthdir_x( 30 , siedze_w.direction + 90 ) // 30 jest odległością w której hero pojawi się po wyjściu z auta

y = siedze_w.y + lengthdir_y( 30 , siedze_w.direction + 90 )

 

siedze_w = noone

with( carParent ) wsiadanie = false

exit

}

 

//wsiadanie

if( distance_to_object( aa ) <= 2 )

{

if ( siedze_w = noone )

{

siedze_w = aa

with( aa ) wsiadanie = true

}

}

}

 

kolizja z carparent

 

if ( siedze_w = noone and visible = true )

{

x = xprevious

y = yprevious

}

 

Alarm0

 

if distance_to_object(carParent) <=5

{global.chodzi=1}

 

instance_deactivate_object(Gracz)

 

Create

 

siedze_w = noone

aa = 0

 

Dla auta:

 

Create

 

if global.chodzi=1

 

{

if alarm[0]=-1

{alarm[0]=2}

}

 

Step

 

//szukamy najbliższe auto

aa = instance_nearest( x , y , carParent )

 

{

//jazda i specyfikacja auta :)

if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15

else

if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5

if ( speed <> 0 )

{

if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4

else

if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4

}

 

if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0

 

friction = 0.1

 

image_angle = direction

}

 

//gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth

depth = id - 100*wsiadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Step

 

//szukamy najbliższe auto

aa = instance_nearest( x , y , carParent )

if(siedze_w) <------ nie dopisałeś tej jednej linijki :|

{

//jazda i specyfikacja auta

if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15

else

if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5

if ( speed <> 0 )

{

if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4

else

if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4

}

 

if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0

 

friction = 0.1

 

image_angle = direction

}

 

//gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth

depth = id - 100*wsiadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wstawić pokolorowane:

Gracz:

GML (Step)
//szukamy najbliższe auto

aa = instance_nearest( x , y , carParent )

 

//wyłączenie rysowania sprita podczaj jazdy autem

if ( siedze_w = noone ) visible = true else visible = false

 

//viewy

if ( siedze_w = noone ) view_object[ 0 ] = Gracz else view_object[ 0 ] = siedze_w

 

GML (End Step)
if ( keyboard_check_pressed( vk_enter ))

{

//wysiadanie

if ( siedze_w <> noone )

{

x = siedze_w.x + lengthdir_x( 30 , siedze_w.direction + 90 ) // 30 jest odległością w której hero pojawi się po wyjściu z auta

y = siedze_w.y + lengthdir_y( 30 , siedze_w.direction + 90 )

 

siedze_w = noone

with( carParent ) wsiadanie = false

exit

}

 

//wsiadanie

if( distance_to_object( aa ) <= 2 )

{

if ( siedze_w = noone )

{

siedze_w = aa

with( aa ) wsiadanie = true

}

}

}

GML (kolizja Car Parent)
if ( siedze_w = noone and visible = true )

{

x = xprevious

y = yprevious

}

GML (Alarm0)
if distance_to_object(carParent) <=5

{global.chodzi=1}

 

instance_deactivate_object(Gracz)

GML (Create)
siedze_w = noone

aa = 0

Auto:

GML (Create)
if global.chodzi=1

 

{

if alarm[0]=-1

{alarm[0]=2}

}

GML (Step)
//szukamy najbliższe auto

aa = instance_nearest( x , y , carParent )

 

{

//jazda i specyfikacja auta smile.gif

if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15

else

if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5

if ( speed <> 0 )

{

if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4

else

if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4

}

 

if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0

 

friction = 0.1

 

image_angle = direction

}

 

//gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth

depth = id - 100*wsiadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...