Skocz do zawartości

Wiele pytań od Kimonka, TD


Kimonek

Rekomendowane odpowiedzi

Do takich rzeczy warto użyć crtl+shift+N ( stałe )

 

Wolę zmienne globalne bo po pierwsze często są to zmienne zależne od innych np global.costam:=global.costam2*global.costam3+(global.costam4 div 2)

A po drugie łatwiej zrobić poziomy trudności robiąc np. 3 osobne skrypty deklarujące te parametry odrębne dla każdego poziomu trudności.

Po trzecie stałe wymagają wersji Pro a zwykle większość zaczynała na wersji Lite a przyzwyczajenia trudno się zmienia.

Po czwarte w GM4 w którym zaczynałem chyba nawet nie było stałych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

GML
//for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata

// draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4);

for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata

draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4);

 

Gdzie to mam dać , do skryptów ? I jak tego użyć ?

 

Bo mi chodzi o te podświetlenie jak nacisnę ,, 2 " lub ,,3" itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata

// draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4);

for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata

draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4);

 

Gdzie to mam dać , do skryptów ? I jak tego użyć ?

 

Bo mi chodzi o te podświetlenie jak nacisnę ,, 2 " lub ,,3" itd

 

Stwórz nowy skrypt załóżmy o nazwie "draw_rectangle_xl", wklej tam ten kod. To niemal to samo co draw_rectangle z tym, że dochodzi dodatkowy, ostatni argument o grubości linii. Czyli draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc);

Wywołuj to w zdarzeniu draw.

 

 

Ja używam tego mniej więcej tak, że sprawdzam naciśniecie klawisza "2" (czy to w kodzie w step czy też na klockach) gdzie nadaję wartość zmiennej pomocniczej "rysowac:=2;

A w samym zdarzeniu Draw:

if rysowac == 2 then draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to ,, draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc);"

Mam tam do skryptu wkleić czy nie ?

 

 

Jeszcze raz:

 

1.Tworzysz nowy skrypt i nazywasz go draw_rectangle_xl

2. Wklejasz do niego:

GML
//for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata

// draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4);

for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata

draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4);

 

3. Wywołujesz ten skrypt w jakimś obiekcie w zdarzeniu DRAW poprzez wpisanie:

draw_rectangle_xl(x1,y1,x2,y2,outline, jaka_grubosc)

 

gdzie:

x1,y1 to współrzędne lewego górnego rogu prostokąta

x2,y2 to współrzędne prawego dolnego rogu prostokąta

outline - dla true nie wypełnia środka prostokąta, dla false wypełnia środek prostokąta kolorem

jaka_grubość - liczba która określa grubość linii dla prostokąta

 

 

Czyli na przykład w zdarzeniu draw jakiegoś obiektu wpisz:

GML
draw_set_color(c_yellow); //ustawia kolor rysowania na żółty

draw_rectangle_xl(50,50,150,150,true, 5); //rysuje kwadrat o boku 100 pikseli linią o grubości 5 pikseli</span></span></span></span>

 

 

EDIT:

Zrobiłem przykład: https://gmclan.org/up3286_12_mouse_region_d...ctangle_xl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,ad.3. poczytaj w helpie m.in o show_menu(str,def) oraz ten wątek https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26188"

Nie chodzi mi o to jak zrobić menu, tylko jak zrobić opcje , że tam będzie regulacja muzyki , rozdzielczości itp :)

 

Ps. Dzięki za przykład :)

 

E= Ok już nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...