Skocz do zawartości

Kolizja 3D


1pietras

Rekomendowane odpowiedzi

Do tego potrzebne będzie ci zaladowanie danych z pliku OBJ i upakowanie ich do struktury trojkatow. Potem algorytm sprawdzajacy nad ktorym trojkatem jest punkt i sprawdzajacy czy punkt jest nad plaszczyzna trojkata (z+), pod plaszczyzna (z-) czy moze na niej (z=). Proste, nie? :) dla mnie tak, nie wiem tylko jak dla Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie. Chociazby na forum gamedev.pl masz algorytm na pozycje Z w danym trojkacie na podstawie X oraz Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zgadza sie, te same funkcje sa tez w nowszych wersjach silnika, lecz tam dotyczy to terenu ktorego trojkaty sa upakowane w kwadraty, a jemu chodzi o rozne nie symetryczne ulozenie trojkatow, czyli jak mowilem - na gamedev.pl jest przyklad algorytmu do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tu chodzi o funkcje np. xenon_collision_terrain_simple_get_z() i jej potomne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-.- no a o czym ja mowie?.. xD ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi to, ale tylko od wersji 0.7.XX

no ale trzeba wiedziec jak ;D (niach niach, a co ja bede na razie jego wszystkie sekrety zdradzal ;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia, teoretycznie juz to mozna robic, tylko tego nie ujawnialem w jaki sposob. Jest jeszcze wiele rzeczy ktore sa w xenonie a przechodza faze testow ostatecznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - dokladnie to beda Inteligentne Obiekty Fizyczne z ustawieniami fizyki obiektow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wczytywania i wyswietlania modeli OBJ jest to:

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12271

A do obslugi dokladnych kolizji miedzy obiektami musisz przebudowac ten loader (usunac kasowanie zaladowanych danych z modelu) i dodac albo kolizje punkt<->trojkat albo ustawic trojkatom substancje i dodac w xenonie obsluge trybu kolizji promieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie trzeba pozmieniac, ale powiem ze w tej wersji silnika sposob z substancjami moze byc wolny (przy duzej ilosci poligonow/wiercholkow (zaleznie czego uzyjesz)) bo ten modul jest jeszcze w udoskonaleniach i testach i w kolejnej wersji publicznej bedzie dzialal prawidlowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XenoN nic nie blokowal, obejrzalem dokladnie kod i zauwazylem ze potrzebujesz kompletnej przebudowy bo tryb Online tego nie pociagnie. Sprobuj podpiac swoja gre pod to: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10097 - tam masz caly silnik gry MMO

PS. te funkcje co dales nie dzialaja bez reszty funkcji i przede wszystkim bez samego silnika. I na przyszlosc nie dawaj instalek, tylko pakuj do zipa czy rara ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tam jak szukalem nie moglem znalezc kolizji z trojkatow

Drzewa sa zrobione podobnie jak we wczesniejszych wersjach czyli kula albo bloczek

 

Znalazlem cos takiego --> http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=329495&hl=

Jest funkcja wczytania .obj ale nie ma przykladu modelu

 

Ktos wie jak dodac .obj i stworzyc kolizje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...