Skocz do zawartości

LolikZabójca

Użytkownicy
  • Zawartość

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O LolikZabójca

  • Tytuł
    Smart Newbie
  1. Skalowanie obrazu na mobilki

    Nie każdej. Aplikacja musi mieć napisaną obsługę czegoś takiego. Niby spoko, tylko co z grami multiplayer? Moja gra ma najpierw powstać w wersji single player, a jeśli okaże się, że odniosła wystarczający sukces chcę ją przenieść do świata multiplayer. I wtedy pojawi się problem. Gracze z większą widocznością będą mieli przewagę nad pozostałymi.
  2. Szukam grafik do gry

    Ja nie zakładam, że nie da się. Ja tylko wiem, że osobom które nie mają odpowiedniego pomysłu na promocję, a założenie typu: "dać coś na fb ads, google adwords, trochę ad moba i innych reklam wykupię i będzie git" jest bardzo trudno wypromować grę. To trudny rynek. Powtórzę jeszcze raz - chodzi o to, by wywołać jak najwięcej emocji u jak największego grona odbiorców. W dodatku fajnie gdyby to były emocje związane z ciekawością która pcha leada do sprawdzenia produktu. Czasami da się to zrobić bez użycia nawet złotówki. Natomiast jeśli ktoś nie wie jak to robić, to na rynku gier nie pomoże mu żadna kwota(chyba, że będzie to na prawdę duża kwota, ale to nie są kwoty rzędu 10-20tyś, raczej kilka razy tyle, a i tak efekt może być porównywalny do dobrze zrobionej kampanii za grosze). Dlatego wskazałem Ci sposób myślenia. Nie ilość reklam, ani fundusze na kampanie reklamową, a to do ilu osób taka reklama dotrze i ile spośród nich zaciekawi, a nie przeleci przed oczami jak typowa reklama się liczy. Czyli generalnie na rynku gier liczy się nie konwencjonalność prowadzenia działań marketingowych. Później mnożysz efekt nastawiając się bardziej na influencerów niż klasycznych reklam(także w postaci organizacji i firm - choćby recenzentów gier czy portali o grach). To bardzo, bardzo trudny rynek. Polecałbym Ci nie lekceważyć tego. I nie chodzi o to, żebyś się poddał tylko przeprowadził dokładną analizę potencjalnych problemów w promocji i znalazł na nie rozwiązania. No i potrzebujesz osób które na prawdę wiedzą co robią jeśli chodzi o reklamę. Dodatkowym atutem gdyby sama gra też miała w swojej rozgrywce już potencjał do zrobienia szumu. Szum można robić na różne sposoby. Czymś co się sprawdza u wielu(i sięgają po to bardzo często nawet najwięksi giganci) to kontrowersyjność. Ale to nie jedyna droga. W każdym razie pamiętaj, żeby nie utopić pieniędzy w bezpłciowych reklamach, wyglądających jak każda inna i która nie wywoła w odbiorcy żadnej większej reakcji niż "niech się już skończy". I nie bój się zapłacić bardzo dużo odpowiedniej osobie która zrobi to dobrze, bo to może być kluczowy czynnik dla Twojego sukcesu. Tu też przestrzegam przed tym, że ktoś kto bierze dużo, albo jest pracownikiem dużej firmy nie koniecznie musi być najlepszy. Właściwie w marketingu unikał bym molochów. Oni działają proceduralnie, schematycznie i raczej już dawno zjadła takie duże firmy rutyna(oprócz małych wyjątków). Że nie wspomnę o tym, że potrafią brać z miejsca kolosalne stawki za coś, co nie jest tego wartę. Najlepiej poszukać jakiejś konkretnej osoby która wie co robi niż firmy. Upewnij się, że jeśli masz osobę od marketingu w teamie, to jest to to odpowiednia osoba. Jeśli chodzi o branżę gier to marketing to coś, co może okazać się kluczowe co do tego, czy Twoja gra odniesie sukces. A w marketingu nie ma przypadków. Są tylko związki przyczynowo-skutkowe i kreatywność + psychologia + socjologia + znajomość nowoczesnych + nieszablonowych metod docierania do klienta. Ty potrzebujesz kogoś kto ogarnia to wszystko. To nie jest branża jak większość. Choć pieniądze w stosunku do włożonej pracy potrafią być dużo, dużo większe niż w większości branż. Zakładam oczywiście, że masz na prawdę przełomowy i ciekawy gameplay, bo jak planujesz kolejną indie platformówkę, która ma przyciągać "klimatem" to prawdopodobnie może Ci się nawet ta inwestycja nie zwrócić mimo najlepszego marketingu i lepiej zainwestować w co innego.
  3. Chciałbym zrobić grę która jeśli to możliwe w wersji 1:1 będzie działała na Androidzie i iOSie i jeśli się da to tylko po zmianie GUI na desktop. Zapis gry Moja gra będzie posiadała otwarty świat i potrzebuję możliwości zapisu do pliku tekstowego save'ów. Mam w związku z tym takie pytania: Jakich funkcji użyć i do jakiej lokalizacji zapisywać grę żeby działał poprawnie i na iOS i na Androidzie? Czy takie zapisy będą zgodne z chmurą na Google Play(i odpowiednikiem na iTunes jeśli jest - wybaczcie nie mam iPhone'a)? Czy jest możliwe użycie jakiejś funkcji/biblioteki do ewentualnej kompresji i dekompresji takiego save'u, czy musi być w formie normalnej, żeby nie było problemu z kompatybilnością? Zakupy w aplikacji Czy zarówno w iOS jak i Androidzie jest opcja zakupów abonamentowych, tak żeby komuś kto podłączy kartę pobierało się automatycznie co miesiąc X pieniędzy? Czy w obu platformach da się ustalać różne ceny na różne regiony? Czy można stosować na tych platformach jakieś zewnętrzne/konkurencyjne rozwiązania bramek płatności niż te wbudowane w iTunes/Google Play? Czy gra, która pozwala tworzyć postać i grać nią tylko przez 14 dni za darmo, a potem wymaga założenia nowej, albo opłaty abonamentowej jest zgodna z regulaminem iTunes i Google Play? Zgodność GMS 1.4 z nowszymi Czy jeśli zrobię projekt na GMS 1.4, a potem gdy MVP projektu okaże się być wystarczająco skuteczny, to potem będę mógł przenieść projekt bez żadnych zmian z GMS 1.4 na nowszy? Czy wciąż da się testować gry w oparciu o GMS 1.4? Słyszałem, że Google Play już nie przyjmuje gier z GMS 1.4, a czy testować poza Google Play się da? Co z iOSem? Obsługa pada, a platformy mobilne Czy jeśli dodam obsługę pada z myślą o desktopy to będą działały także pady podłączane do mobilek(iOS i Android)? Czy dobrym rozwiązaniem jest dodanie obsługi pada, a następnie emulowanie gałek za pomocą GUI, czy lepiej rozwiązać to inaczej(np. poprzez dodanie osobnej obsługi gałek na GUI i na padzie)? Potencjalne hackowanie aplikacji W grze single player domyślam się, że nie da się w 100% zabezpieczyć przed hackowaniem. Ale jakie metody polecacie które utrudnią to zadanie? Chodzi mi głównie o dodawanie przedmiotów/zmianę gotówki wirtualnej/cheat engine itp. Czy dalej trzeba dalej kombinować z szyfrowaniem najważniejszych zmiennych np. mnożąc je przez jakiś ułamek w stosunku do tego co wyświetlamy? Co jeśli takich zmiennych których zmiana mogłaby mocno wpłynąć na rozgrywkę jest wiele. Wszystkie tak "szyfrować"? Czy tego rodzaju hacking dotyczy tylko destkopu czy są proste narzędzia do robienia tego na Androdzie i iOSie? Jakimiś bardziej skomplikowanymi metodami hackingu raczej nie ma i tak co walczyć. Ważne, żeby przeciętny user za pomocą prostego tutka na YT nie mógł sobie hackować gry, bo wtedy mikropłatności nie miałyby dla pewnej części graczy żadnego sensu, gdyby tylko informacja o tym jakie to proste się rozeszła. Inne problemy Czy tworząc grę na platformy mobilne i desktop, w dodatku planując multiplatformowość i zakupy w aplikacji, muszę o czymś jeszcze pamiętać?
  4. Skalowanie obrazu na mobilki

    U mnie gra nie będzie miała granic(otwarty świat generowany automatycznie) i przez charakterystykę gry raczej nic nie będzie mogło być nie zauważone(wystarczy podejść bliżej. Przez ten sposób który podajesz niektórzy gracze będą mieli jednak większą widoczność niż inni. Z drugiej strony lepsze to niż czarne paski, bo nie zgodzę się z tym, że wystarczą jedne proporcje. Teraz telefony wychodzą w różnych proporcjach. Jest jakiekolwiek alternatywne rozwiązanie, aby jedni nie mieli innej widoczności niż drudzy, czy to jedyny stosunkowo prosty i skuteczny sposób? <gui_width> = display_get_gui_width() ?
  5. Szukam grafik do gry

    @Konrad-GM w takim razie poczytaj czym są stsrtupy, a zrozumiesz, że Ci na prawdę dobrzy graficy wolą procent. Lepiej mieć udziały z dużych zysków niż jednorazowy, nie zbyt wygórowany zastrzyk gotówki. Dodatkowe obowiązki dla udziałowca to standardowa praktyka. @Kewin wybacz, ale wydaję mi się, że może Ci nie wyjść. Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że promocja zależy od kwoty włożonej w reklamę. Mając do dyspozycji zaledwie 10tyś musisz mieć pomysł na na prawdę fajną promocje. Nawet gdybyś miał te pół miliona na promocję to i tak jeśli zrobisz ją na zasadzie "dużo włożę w reklamę to na pewno wyjdzie" to mogłoby nie wyjść. Promocja gier jest trudna. Jest mnóstwo twórców na rynku którzy mają duże kwoty na reklamę. Trzeba działać nie konwencjonalnie. Można zrobić lepszą reklamę mając do dyspozycji 2-3tyś niż 20-30tyś jeśli będziesz kreatywny i będziesz miał doświadczenie w tworzeniu szumu wokół Twojego "dziecka". Tradycyjne reklamy w przypadku gier mają bardzo, bardzo niewielką skuteczność. Dlatego wielu doświadczonych twórców gier sobie z tym nie radzi. Tutaj potrzebny jest ktoś, kto dobrze ogarnia promocję na rynku gier. Duże firmy pokroju EA mogą sobie pozwolić by robić to byle jak. Ty nie. Jeśli zrobisz to w ten sposób, że będziesz pompował coraz większe kwoty, zamiast zastanowić się jak robić to z głową, to podejrzewam, że możesz mieć małe szanse. Pamiętaj, że musisz dotrzeć do świadomości jak największej ilości potencjalnych odbiorców i to jest Twój cel. Za to Twoim celem nie jest wykupienie jak największej ilości reklam.
  6. Urządzenia przenośne zarówno z Androidem jak i iOSem mają na prawdę różne proporcje ekranów i różne rozdzielczości. Jak rozwiązujecie problem skalowania zarówno widoku w grze jak i odpowiednio dobranego GUI tak żeby to wyglądało profesjonalnie i bez czarnych pasków?
  7. Szukam grafik do gry

    Często umawia się na procent, bo mniej trzeba inwestować na start i w razie czego mniej ryzykujesz(nie wtopisz pieniędzy włożonych w grafika). Jeśli jesteś pewien sukcesu i masz hajs na inwestycje to może i lepiej ci robić samemu. Pamiętaj jednak, że grafik mógłby potem też Ci pomagać w obsłudze klienta, reklamach itp. Dzięki temu też możesz wziąć sobie urlop, bo wtedy Twój wspólnik się zajmie wszystkim pod Twoją nie obecność. Wszystko ma swoje wady i zalety. A co do zysków nie bądź taki pewien. Gry trzeba umieć promować. Nie jest to jakieś mega trudne, ale jeśli zrobisz to tak jak większość developerów to praktycznie nie wykonalne. Musisz być kreatywny i wiedzieć co robić(jak robić zamieszanie wokół produktu za jak najmniejsze fundusze bądź za darmo).
  8. Szukam grafik do gry

    Zależy od wielkości i stylu grafiki. Ja na Twoim miejscu poszukałbym na Facebookowych grupach dla młodych grafików. Możesz znaleźć młode, utalentowane osoby które zrobią Ci to dużo taniej niż profesjonalny grafik, albo zgodzą się współtworzyć Twoją grę(w zamian za część dochodów z gry bądź jeśli gra jest z zajawki i ma być darmowa to w zamian za doświadczenie i dobrą zabawę przy tworzeniu).
  9. Biorę udział w tworzeniu wtyczki w JS do przeglądarki. Założenia są takie, że wtyczka będzie zbierała pewien pakiet danych z przeglądarki, wysyłał do serwera gdzie będą wykonywane w oparciu o nie obliczenia i zostanie zwrócony do wtyczki wynik który będzie zastosowany na danej stronie WWW. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest jakaś równie prosta i szybsza metoda przesyłu takich danych niż użycie POSTa za pośrednictwem PHP, która pozwoliłaby na połączenie wtyczki JS z aplikacją C# która znajduję się na serwerze.
  10. Jak wyłączyć auto uzupełnianie formularzy

    Chodzi o id czy name danego inputa?
  11. Jak wyłączyć auto uzupełnianie formularzy

    Autocomplete podobno nie działa w wielu przeglądarkach w przypadku loginu i hasła. W większości przeglądarek da się to obejść wpisując cokolwiek zamiast off - wtedy przeglądarka się gubi i nie udostępnia auto uzupełniania nawet w przypadku loginu i hasła. Natomiast nawet ta opcja, nie działa już od jakiegoś czasu w Google Chrome. Tyle wyczytałem. Rozwiązania nie znalazłem...
  12. Jak wyłączyć auto uzupełnianie formularzy

    Według dokumentacji powinno działać. W praktyce i dodanie tego do inputów i do forma nic nie zmienia. Jak to możliwe?
  13. Potrzebuję wyłączyć jakoś auto uzupełnianie na mojej stronie, a najlepiej wybranych podstronach. Do mojej strony loguje się użytkownik loginem i hasłem, ale potem dodaje się w panelu inne konta i tam też podaje się loginy i hasła(ale nie te samo co do logowania). Auto uzupełnianie domyślnie proponuje użytkownikom wpisywać login i hasło który jest loginem i hasłem służącym do logowania, do tego formularza dodawania innego rodzaju kont i przez to wielu się myli i mam 30% źle wypełnionych formularzy przez to. Potrzebuję na szybko jakiegoś rozwiązania. Póki co może być np. jakiś sposób który wyłączy auto uzupełnianie akurat na mojej stronie.
  14. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    Po prostu znam przypadki z mojej branży gdzie dochodziło do włamów do bazy MySQL i kradzieży danych a potem ich skutecznym odszyfrowaniu, bo konkurent nie zabezpieczył dodatkowo danych w bazie. Gdyby były zaszyfrowane odpowiednio to samo włamanie do MySQL nic by nie dało. Chociaż wiadomo, że liczę, że na 99% włamanie do MySQL nie wchodzi w grę, ale gdyby jakiś sposób ktoś znalazł, wolałbym te dane odpowiednio zabezpieczyć, bo akurat te dane o które chodzi mogłyby mnie kosztować nie mniej niż dane kart kredytowych Też wiążą się z utratą sporych środków finansowych. Poza tym wiedząc jak skończył się wyciek u konkurencji, będę mógł z czystym sumieniem reklamować się jako ten, który zabezpieczył dane klientów lepiej niż konkurencja która przez brak szyfrowania doprowadziła do wycieku mega wrażliwych danych. To już czysty marketing, ale wiem, że taki argument będzie skuteczny dla odbiorców reklamy. Wielkie dzięki za uwagę o MySQL. Znalazłem już nawet bibliotekę do php, ale po co skoro jest gotowa funkcja w MySQL Pobawię się i mam nadzieję, że resztę już rozkminię sam. Chociaż tyle za mnie zrobiłeś(nawet konkretną bibliotekę pod Mono C# znalazłeś xd), że już nie wiele mi pozostało Dzięki wielkie, kocham Cię ❤
  15. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    Napisałem w temacie, że właśnie dokładnie tak robię. Tylko cześć danych jest na tyle wrażliwa, że wolałbym je dodatkowo zabezpieczyć. Szyfrowałbym je od razu w momencie zapisu do MySQL i takie wysyłał i dopiero po stronie programu w C# dopiero ulegałaby ponownemu odszyfrowaniu. Mam secret_key, ale wolałbym mieć dodatkowe zabezpieczenie. Sprawa wydaję się być prosta, bo to "tylko szyfrowanie", a okazuje się, że póki co wcale taka nie jest. Bo są różne biblioteki do szyfrowania na C# i PHP, a brakuje mi jakiegoś jednolitego i sprawdzonego standardu szyfrowania które obsługuje i Mono C# i PHP.
×