Skocz do zawartości

DoNcEr

Użytkownicy
  • Postów

    83
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

Osiągnięcia DoNcEr

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. hm muszę nad tym trochę podumać jak to zrobić dawno nie programowałem. Ale skosy to już w ogóle nie mam pojęcia jak się za to zabrać EDIT: problem rozwiązany:) i gra gotowa: instalka GML //sprawdzanie poziomo for (i=0; i<4; i++;) { for (j=0; j<6; j++;) { if block[j,i]=2 and block[j,i+1]=2 and block[j,i+2]=2 and block[j,i+3]=2 { player2_win=true; } } } //sprawdzanie pionowo for (a=0; a<3; a++;) { for (b=0; b<7; b++;) { if block[a,b]=2 and block[a+1,b]=2 and block[a+2,b]=2 and block[a+3,b]=2 { player2_win=true; } } } //sprawdzanie po ukosie / for (c=0; c<3; c++;) { for (d=0; d<4; d++;) { if block[c,d+3]=2 and block[c+1,d+2]=2 and block[c+2,d+1]=2 and block[c+3,d]=2 { player2_win=true; } } } //sprawdzanie po ukosie \ for (e=0; e<3; e++;) { for (f=0; f<4; f++;) { if block[e,f]=2 and block[e+1,f+1]=2 and block[e+2,f+2]=2 and block[e+3,f+3]=2 { player2_win=true; } } }
  2. Witajcie. Jest taka gra "4 w lini" probuje ja napisac i utknalem na sprawdzaniu czy sa 4 w prostej lini .robie to na tablicy dwu-wymiarowej pola tak samo jak w oryginale7x6 image_index zmienia wartosci w tablicy: 0- pole puste 1- gracz1 2- gracz2 Jak mozna sprawdzic horyzontalnie ,wertykalnie i po ukosie czy gracz ulozyl 4 w lini ? Mialem cos na h i w ale nie dzialalo dobrze bo jak ulozylem kwadrat z 4 to tez dawalo wygrany wynik GML _s=0; _p=1; for (h=0; h<7; h++;) { for (w=0; w<6; w++) { if block[w, h]== _p {_s++} else {break;} } } if _s>=4 {pl=1;} A moze w "gridsach" jest jakis sposob?
  3. Ja już mam taki trayowy programik który obsługuje plik uruchamia ,powiadamia itp ale jesli ktoś bezpośrednio uruchomi plik to chce aby program to wykrył.
  4. Witajcie! Czy macie jakiś pomysł jak przechwycić 2-krotne klikniecie na konkretny plik .bat? Mam na pulpicie jakiś plik .bat i chcę żeby program w momencie jego urucgomienia pokazał wiadomość typu "właśnie uruchomiłeś plik"
  5. Witam dawno nie programowałem i mam problem z odpowiednim kodem skoku żeby postać trzymała się platform jak najlepiej przypominając przy tym orginał gry "Contra" z konsoli pegasus. Czy ktoś byłby uprzejmy i zajrzał do mojego przykładu i pomógł bo ja tylko psuje to co do tej pory udało mi się zrobić Contra_Przykład_GM_8.0_Pro
  6. DoNcEr

    Świetna iluzja optyczna

    ustawcie na predkosc 18 i 9;)
  7. Tak mnie to zaciekawiło że zrobiłem na szybkiego w GMie programik żeby się samemu tym pobawić:) IluzjaOptyczna-Pobierz 1.7 MB
  8. Sprawdziłem ten warunek niestety tak samo ale dzięki rozjaśniło mi się trochę spróbowałem tak: procedure TForm1.buttonClick(Sender: TObject); var i:integer; begin i:= ListView1.Items.Count-1; if i >= ListView1.ItemIndex then Serwer.Socket.Connections[ListView1.ItemIndex].SendText(doWyslania.Text); end; i myślę że to powinno już na pewno działać.. a jednak nie działa:/ EDIT: var i:integer; begin i:= ListView1.Items.Count-1; if ( (i >= ListView1.ItemIndex) and (ListView1.ItemIndex >= 0 ))then Serwer.Socket.Connections[ListView1.ItemIndex].SendText(doWyslania.Text); end; problem rozwiązanny po rozlaczeniu klienta itemindex zwracał wartość -1 dlatego mi wywalało
  9. Witam Napisalem serwer - klient na socketach. Do klientów piszę tą procedurą: procedure TForm1.buttonClick(Sender: TObject); begin Serwer.Socket.Connections[ListView1.ItemIndex].SendText(RDoWys.Text); end; ListView dodaje klientów online i kasuje gdy sie ktos rozlaczy , więc mój problem polega na tym, że w momencie gdy klient sie rozłączy a ja klikne button to wywala blad bo juz nie ma itema o tym indeksie. Jak napisać do tego warunek ,że "jeśli ten itemindex istnieje to wyślij"? Starałem się jasno opisać a trochę nazawijałem mam nadzieje że zrozumiecie;) Pozdrawiam.
  10. DoNcEr

    pare grafik

    Znalazłem jakieś stare swoje graficzki heh aż odczuwam lekki sentyment;) pliki maja rozszerzenie gmspr np. reszta w paczce dorzucam stary projekt nieskończony bardziej dla jaj robiony nie patrzcie na kod bo na pewno mało optymalny;)Może coś wygrzebiecie paczka
  11. DoNcEr

    utrata swoich prac

    ustawiłem na cały dysk odzyskiwanie i mam już wszystkie stracone pliki dzięki wszystkim
  12. DoNcEr

    utrata swoich prac

    odzyskiwanie danych nic nie dało, widocznie całkiem się skasowały.Powiedzmy, ze miałem tam około 20 projektów. Akurat sobie programowałem jakiś nowy projekt i tez tam go zapisywałem, i gdzieś tak za 3 razem, gdy już chciałem skończyć na dziś to zapisałem i zamknąłem Gma. Zaraz włączyłem spowrotem, chciałem wybrać ten sam projekt a tam już pusto.
  13. DoNcEr

    utrata swoich prac

    już 3 program instaluje do odzyskiwania jak na razie nic nie odzyskało E: o własnie Recuva teraz skanuje;) E: zaznaczyłem głębsze skanowanie i i wybrałem tylko folder examples do skanowania i szacuje mi 2 godz do skanowania
  14. DoNcEr

    utrata swoich prac

    Witam mam dość dziwaczny problem, otóż już 2 raz zdarzyło mi się że wszystkie moje prace w gmie które zapisywałem w Game_Maker8/examples zostały usunięte . Zostawały tylko orginalne przykłady z game makera. Właśnie straciłem "23987469" godzin ślęczenia w gmie;/ załamka
  15. udało się tylko obydwa naraz strzelały gdy obojętnie który gracz wciskał spacje, ustawiłem jednemu spacje a drugiemu jakis inny klawisz i działa dzięki wszystkim. Wesołych Świąt!.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...