Skocz do zawartości

Trampolina nie aktywna gdy uderzy dołu


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to, że mam trampoline. I chce tak zrobić, że jak ją od dołu uderze to nic się nie dzieje, ale jeżeli na nią wskocze to wykonuje akcje skakania mam taki kod ale i tak jest błędny :crying:

GML
if (objBall.y<=y)

{

vspeed=-18;

sound_play(sound8);

}

Jaki jest dobry kod??

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(place_meeting(objBall,x,y))

if(objBall.y<y)

{

objBall.vspeed=-18

sound_play(sound8)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakiego silnika platformowego używasz. Np. na moim silniku metoda Shockera nie zadziałałaby. Wtedy stosuje się "y > y"

 

Czy ci chyba chodzi o takie coś, że wskoczę od dołu na trampolinę, to przez nią "przelecę" - a jeśli wpadnę od góry, to sięodbije? Wtedy pozostaje spprawdzanie vspeed :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zrobił tak:

GML
//COLLISION z trampoliną

var ty,ty1;

ty=sprite_get_height(sprite_index)-sprite_get_yoffset(sprite_index)

ty1=sprite_get_yoffset(other.sprite_index))

if ( y+ty<other.y-ty1// poprawilem linijke i troche kodu;P

{

vspeed = -18;

sound_play ( sound8 );

}

 

WTF? ;D PsichiX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na nic oba kody nie działają :crying: a jak wchodze od góry to dziwnie sie cos robic z herem i na dol go wywala :confused:

UP: jak bylem afk tego jeszcze nie bylo :]

 

Edit:

Działa, dzięki :)

 

Sprobowal bys powiedziec ze nie dziala.. ;P

PsichiX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...