Skocz do zawartości

Błąd


widzew

Rekomendowane odpowiedzi

Warcraft dal mi kod zebym wpisal aby chodzic tak jak w RPG marker. Chce przetestowac gre a tu mi wyskakuje

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object2:

 

Error in code at line 3:

sprite_index=spr_prawo

 

at position 15: Unknown variable spr_prawo

 

Powiedzial mi żebym zrobił jakieś obrazki ale zabardzo nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warcraft dal mi kod zebym wpisal aby chodzic tak jak w RPG marker. Chce przetestowac gre a tu mi wyskakuje

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object2:

 

Error in code at line 3:

sprite_index=spr_prawo

 

at position 15: Unknown variable spr_prawo

 

Powiedzial mi żebym zrobił jakieś obrazki ale zabardzo nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi. Proszę o pomoc

Co ty nie rozumiesz tak prostej angielszczyzny jak ta tu?! Oznacza to że nie masz sprita o nazwie spr_prawo.

EDIT: Tzn. nie ma zmiennej, ale w tym wypadku chodzi o zmienną przechowującą index dostępowy do pamięci dgrafiki chodzenia w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnie pytanko :P jak zrobić żeby bohater się ruszał normalnie ?? np. jak w RPG marker??

 

aha i dodalem spr_prawo itp. i nie ma już błędu ale nie chodzi co kratkę tylko chodzi tak jak na lodzie. Co mam zrobić??

Przecież Warcraft ci podał chodzenie ala RM, które opiera się na tym, że potencjalny krok rozłożony w czasie jest iloczynem czasu na jaki został ustawiony wybrany alarm oraz szybkości(speed). Do tego dochodzą operacje na direction(czyli kierunku) oraz sprite_index(sprite używany w instancji objektu).

Pooperuj na wartości speed ustalanej i na czasie(w stepach) na jaki się ustawia alarm(który nota bene kończy nasz ruch).

 

Do tak mlodego czlowieka jakim jest widzew mow prostszym jezykiem, bo tak to jak gadanie do sciany. Dostosuj jezyk do odbiorcy.

PsichiX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można jaśniej?

Wykonanie:

GML
alarm[0]=10;

oznacza to, że ustawiam czas odliczania alarmu 0 na 10 stepów, czyli kroków(ich ilość w sekundzie możemy ustalić w ustawienia roomu, a konkretnie ustalamy to zmieniając room_speed).

Za to

GML
speed=3;

oznacza to, że ustawiłem prędkość na 3, czyli co step(krok) postać będzie się przesuwać o 3 piksele.

Ale

GML
direction=90;

direction jest to kierunek(określony w stopniach). Jeśli wartość kierunku jest równa zeru 0 to postać porusza się w prawo. Kierunek zwiększa się przeciwnie do wskazówek zegara, czyli powyższy kod oznacza, że kierunek jest w górę.

Aby sprawdzić coś musimy się posłużyć tak zwanym operatorem logicznym czyli if(z angielskiego "jeżeli") np.:

GML
if alarm[0]=-1

wartość -1 alarmu oznacza, że jest teraz nieaktywny, więc onzacza to: "jeżeli alarm0 jest nieaktywny".

A np.

GML
if keyboard_check(vk_right)

oznacza to: "jeżeli klawisz strzałki w prawo jest wciśnięty".

Aby ustalić polecenie zadane alarmowi dodaj event alarmu i tam napisz polecenie.

Aby się przesunąć o odpowiednią ilość pikseli, to czas na jaki ustawiasz alarm pomnożony przez szybkość musi być równy ilości kratek o które trzeba się przesunąć.

 

Uzupelnij sobie wiedzę czytając FAQ, kursy i dokumentację na stronie gmclan oraz studiując przykłady.

:thumbsup:

 

@Mewtwo: Teraz ładnie? :D

Tia, ladnie ;P Ale wole jak nazywasz mnie PsichiX

Wolisz zostać techniką? ;P

Ja jestem technika, jestem zbiorem binarnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...