widzew Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Warcraft dal mi kod zebym wpisal aby chodzic tak jak w RPG marker. Chce przetestowac gre a tu mi wyskakuje ERROR in action number 1 of Step Event for object object2: Error in code at line 3: sprite_index=spr_prawo at position 15: Unknown variable spr_prawo Powiedzial mi żebym zrobił jakieś obrazki ale zabardzo nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Warcraft dal mi kod zebym wpisal aby chodzic tak jak w RPG marker. Chce przetestowac gre a tu mi wyskakuje ERROR in action number 1 of Step Event for object object2: Error in code at line 3: sprite_index=spr_prawo at position 15: Unknown variable spr_prawo Powiedzial mi żebym zrobił jakieś obrazki ale zabardzo nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi. Proszę o pomoc Co ty nie rozumiesz tak prostej angielszczyzny jak ta tu?! Oznacza to że nie masz sprita o nazwie spr_prawo. EDIT: Tzn. nie ma zmiennej, ale w tym wypadku chodzi o zmienną przechowującą index dostępowy do pamięci dgrafiki chodzenia w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Po prostu nie masz takiego obrazka o nazwie spr_prawo. <_< UP: Szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widzew Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 no to to ja wiem. Ale narysuje sobie byle jaki obrazek i podpisze spr_prawo i juz bedzie chodzilo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Będzie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Po cholere się pytasz? sprawdź <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widzew Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 ostatnie pytanko :P jak zrobić żeby bohater się ruszał normalnie ?? np. jak w RPG maker marker?? aha i dodalem spr_prawo itp. i nie ma już błędu ale nie chodzi co kratkę tylko chodzi tak jak na lodzie. Co mam zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 ostatnie pytanko :P jak zrobić żeby bohater się ruszał normalnie ?? np. jak w RPG marker?? aha i dodalem spr_prawo itp. i nie ma już błędu ale nie chodzi co kratkę tylko chodzi tak jak na lodzie. Co mam zrobić?? Przecież Warcraft ci podał chodzenie ala RM, które opiera się na tym, że potencjalny krok rozłożony w czasie jest iloczynem czasu na jaki został ustawiony wybrany alarm oraz szybkości(speed). Do tego dochodzą operacje na direction(czyli kierunku) oraz sprite_index(sprite używany w instancji objektu). Pooperuj na wartości speed ustalanej i na czasie(w stepach) na jaki się ustawia alarm(który nota bene kończy nasz ruch). Do tak mlodego czlowieka jakim jest widzew mow prostszym jezykiem, bo tak to jak gadanie do sciany. Dostosuj jezyk do odbiorcy. PsichiX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widzew Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 można jaśniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 można jaśniej? Wykonanie: GML alarm[0]=10; oznacza to, że ustawiam czas odliczania alarmu 0 na 10 stepów, czyli kroków(ich ilość w sekundzie możemy ustalić w ustawienia roomu, a konkretnie ustalamy to zmieniając room_speed). Za to GML speed=3; oznacza to, że ustawiłem prędkość na 3, czyli co step(krok) postać będzie się przesuwać o 3 piksele. Ale GML direction=90; direction jest to kierunek(określony w stopniach). Jeśli wartość kierunku jest równa zeru 0 to postać porusza się w prawo. Kierunek zwiększa się przeciwnie do wskazówek zegara, czyli powyższy kod oznacza, że kierunek jest w górę. Aby sprawdzić coś musimy się posłużyć tak zwanym operatorem logicznym czyli if(z angielskiego "jeżeli") np.: GML if alarm[0]=-1 wartość -1 alarmu oznacza, że jest teraz nieaktywny, więc onzacza to: "jeżeli alarm0 jest nieaktywny". A np. GML if keyboard_check(vk_right) oznacza to: "jeżeli klawisz strzałki w prawo jest wciśnięty". Aby ustalić polecenie zadane alarmowi dodaj event alarmu i tam napisz polecenie. Aby się przesunąć o odpowiednią ilość pikseli, to czas na jaki ustawiasz alarm pomnożony przez szybkość musi być równy ilości kratek o które trzeba się przesunąć. Uzupelnij sobie wiedzę czytając FAQ, kursy i dokumentację na stronie gmclan oraz studiując przykłady. :thumbsup: @Mewtwo: Teraz ładnie? :D Tia, ladnie ;P Ale wole jak nazywasz mnie PsichiX Wolisz zostać techniką? ;P Ja jestem technika, jestem zbiorem binarnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Najlepiej sam zobacz jak to jest w przykladzie lap linka http://www.gamemaker.pl/upload/gm/examples...emwalkiwrpg.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się