warcrawt Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 No mam problem bo robię wybór gracza i jest tam zrobione na tablicach ale są błędy. Mam kod w create: GML global.gracz=poz[num] num=0; poz[0]=obj_lol;//pierwszy obj poz[1]=obj_lol2;//drugi obj poz[2]=obj_lol3;//trzeci obj czyli ustawiwa on jakie objekty ma "poz", jest licznik czyli "num" i zmienną działającą w całej grze czyli "global.gracz=poz[num]" nie wiem dlaczego coś nie działa bo mam te trzy objekty od obj_lol do obj_lol3 i strzałkami zmieniam wartość licznika. W Step mam: GML global.gracz=num if num > 2 { num=0 } else if num < 0 { num=2 } a w obj który podgląda jaki mamy wybrany obj mam w step: GML if global.gracz=0 { sprite_index=spr_lol } else if global.gracz=1 { sprite_index=spr_lol2 } else if global.gracz=2 { sprite_index=spr_lol3 } W obj który jest na następnym room'ie i jest naszym bohaterem w create ma: GML instance_change(global.gracz,true); Nie wiem co zrobić pomocy !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 global.gracz=poz[num] num=0; najpierw wypełniasz tablicę zmienną num a dopiero potem ją deklarujesz... WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 No prawda. Edit: Jeszcze coś. Jest błąd gdy wybiore jakiegoś gracza to w następnym roomie hero się nie zmienia. Edit2: Już wszystko ok, zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi