warcrawt Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 No chcę zacząć coś podobnego do RPG ala RPG Maker ale nie wiem jak zrobić chodzenie bo robię np. GML if place_free(x+16,y) { x+=4 } No jak klikam jeden przycisk to jest dobrze ale dwa np. góra i lewo to idzie na ukos i nie wiem jak to zmienić. Napewno dodam w creditsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 GML if ( keyboard_check(vk_up) ) && !( keyboard_check(vk_left) ) { //akcja } // albo i up right, lub down right, lub down left :) EDIT: Przeczuwam, ze zrobilem blad w keyboard_check, ale powinno byc dobrze :) @downdown: Szybszy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 hmm.. if, else? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 1. Na czas presuwania bohatera nadaj jakiejśc zmiennej wartość np. 1 - i jeśli będzie jeden to nie rusza się.... nie umiem lepiej wyjaśnić :P 2. Jest cała masa przykladów......... 3. Możnaby też coś wykleić tpu: if(keybord_check(vk_left) && !keybord_check(vk_right)) itd.... czyli że jeśli jest naciśnięta strzałka w lewo, ale nie jest naciśnięta wni strzałka w prawo, ani w górę, ani w dół to się ruszy :) Ale najlepiej pierwsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 po za tym czemu dajesz GML if place_free(x+16,y) skoro przesuwasz: GML { x+=4 } ??(wtedy jesli bedzie blisko sciany, ale jeszcze jej nie dotknie to nie bedzie sie ruszac...) A rpg maker chyba jest przesuwanie co x+32 wiec uzylbym przykladu z Pacmana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 STEP GML if (keyboard_check_pressed(vk_right)&&alarm[0]=-1) {alarm[0]=4; speed=4; direction=0;}; //i do innych klawiszy tak samo tylko inne direction ALARM[0] GML speed=0; W efekcie w 4 stepach przesuniemy się łącznie o 16 px. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się