Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam sie bo nie jestem w 100% chce sie upewnic, pytanie jest dosc proste:

Stworzylem sobie duzy objekt w 3D a od dawna wiadomo ze wiekszy objekt bardziej spowalnia gre,wiec chce go pomiejszzyc , oczywiscie nie chce mi sie zmieniac wspolrzednych, dlatego chce uzyc funkcji d3d_transform_add_scaling(0.2,0.2,0.2) . Czy wtedy gra bedzie dzialac tak jakbym mial objekt maly czyli szybko , czy zminiejszenie objektu bedzie tylko wizualne a w rzeczywistosci bedzie zzeral tyle samo pamieci co duzy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na GM w 3D sie nieznam, ale wg. mnie możliwe będzie że będzie tak samo albo troche lepiej. Chociaż... No niewiem. Ja bym tam wolał zmiejszyć parametry dla pewności... Zresztą przez wykorzystanie skal i taki tam może powodować bugi jakieś ;) Dobra nie odzywam się, bo nieznam się za bardzo :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wielkość obiektu nie ma nic do szybkości. Od tego jest złożoność. Zauważ, że w większości gier albo ustawia się parametr rysowania dystansu albo złożoność geometrii 3D się zmniejsza wraz z dystansem. Jeśli chodzi o GM to zależy jaką wersję, 6.0 nie posiada obsługi modeli, więc każdy polygon rysowany jest z poziomu skryptu. Im wiecej polygonow, tym znacznie wolniej gra dziala. Natomiast wersja 6.1, z tego co czytalem, posiada obsluge modeli 3D, tak wiec chyba predzej zameczysz GM'a skryptami niz karte graficzna modelami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...