warcrawt Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Robie AI do gry (strzelaninka czołgami). Mam kod : image_angle=direction if distance_to_object(obj_czolg) < 150 { move_towards_point(obj_czolg.x+50,obj_czolg.y+50,3) image_speed=1 } else if distance_to_object(obj_czolg) < 100 { direction=obj_czolg.direction+180 instance_create(x,y,obj_pocisk_2) } i nie wiem czemu ale nie działa (zabardzo). Bo chce zrobić że jak czołg (wróg) jest od czołga (gracza) o 200 pixeli. Wtedy podjeżdza do niego(nie całkiem tylko 50 pixeli od hero) i kieruje sie w jego strone. Jak jest od hera o 100 pixeli to strzela do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 var dis; dis = distance_to_object(obj_czolg); if( dis < 200 ) { var dir; dir = point_direction( x, y, obj_czolg.x, obj_czolg.y ); if( dis > 50 ) { direction = dir; speed = 3; image_speed=1 } else speed = 0; if( dis < 100 ) { direction = dir; instance_create(x,y,obj_pocisk_2) } } image_angle = direction; EDIT Poprawka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Dzięki Tymon i fajnie że wruciłeś. A jak zrobić do tego strzelanie z przezwami żeby tak szybko nie strzelał ? Dobra już sobie poradziłem dzięki. Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 var dis; dis = distance_to_object(obj_czolg); if( dis < 200 ) { var dir; dir = point_direction( x, y, obj_czolg.x, obj_czolg.y ); if( dis > 50 ) { direction = dir; speed = 3; image_speed=1 } else speed = 0; if( dis < 100 ) { direction = dir; if( alarm[0] == -1 ) { instance_create( x, y, obj_pocisk_2 ); alarm[0] = 30; } } } image_angle = direction; I w alarm0 alarm[0] = -1; I nigdzie nie wychodziłem do waszej wiadomości. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi