Skocz do zawartości

Zablokowane AI - problem


warcrawt

Rekomendowane odpowiedzi

Robie AI do gry (strzelaninka czołgami). Mam kod :

image_angle=direction
if distance_to_object(obj_czolg) < 150
{
move_towards_point(obj_czolg.x+50,obj_czolg.y+50,3)
image_speed=1
}
else
if distance_to_object(obj_czolg) < 100
{
direction=obj_czolg.direction+180
instance_create(x,y,obj_pocisk_2)
}

i nie wiem czemu ale nie działa (zabardzo).

Bo chce zrobić że jak czołg (wróg) jest od czołga (gracza) o 200 pixeli.

Wtedy podjeżdza do niego(nie całkiem tylko 50 pixeli od hero) i kieruje sie w jego strone.

Jak jest od hera o 100 pixeli to strzela do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

var dis;
dis = distance_to_object(obj_czolg);

if( dis < 200 )
{
     var dir;
     dir = point_direction( x, y, obj_czolg.x, obj_czolg.y );

     if( dis > 50 )
     {
          direction = dir;
          speed = 3;
     
          image_speed=1
     }
     else
          speed = 0;

     if( dis < 100 )
     {
          direction = dir;

          instance_create(x,y,obj_pocisk_2)
     }
}

image_angle = direction;

EDIT

Poprawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

var dis;
dis = distance_to_object(obj_czolg);

if( dis < 200 )
{
     var dir;
     dir = point_direction( x, y, obj_czolg.x, obj_czolg.y );

     if( dis > 50 )
     {
          direction = dir;
          speed = 3;
    
          image_speed=1
     }
     else
          speed = 0;

     if( dis < 100 )
     {
          direction = dir;

          if( alarm[0] == -1 )
          {
               instance_create( x, y, obj_pocisk_2 );
               alarm[0] = 30;
          }
     }
}

image_angle = direction;

I w alarm0

alarm[0] = -1;

I nigdzie nie wychodziłem do waszej wiadomości. ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...