Sirluki Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Witam, mam pytanie :) Czy można zrobić to, żeby rysowany sprite (draw_sprite) obracał się z bohaterem (tak jak w obiekcie image_angle = direction)? Jeśli niezrozumiale wyjaśniełem, to napisze inaczej moze: Czy mozna zrobic cos takiego, że GM bedzie rysowal sprita, ale ten bedzie sie obrazal zgodnie z obj_bohater (cos jak image_angle = direction)? Dzieki za odpowiedzi :) PS. zapomnialem dodac ze: x rysowanego sprita byusi sie rownac obj_bohater.x a y obj_bohater.y tzn. podazac z nim :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 draw_sprite_ext() :) w pole dir wpisujesz image_angle a w step czy tam gdzie image_angle=direction; ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 draw_sprite_ext() :) Wlasnie probowalem w ten sposob, ale nie za bardzo wiem, co mam wstawic w pole "rot"? Czy to ma byc image_algle = direction czy tez 360 (stopni)? Jesli mozecie to powiedzcie mi tez co ma znajdowac sie w polu xscale,yscale, oraz co mam wpisac w color i alpha, aby bylo dobrze? Sorki za niewiedze tak banalnej rzeczy, ale pierwszy raz korzystam z tej funkcji :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, obj_bohater.x, obj_bohater.y, image_xscale, image_yscale, obj_bohater.image_angle, image_blend, image_alpha ); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 w pole 'rot' daj direction :+| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Ok, wszystko działa, wielkie dzięki :) Ale mam jeszcze jedno pytanie odnosnie tego: jak ustawic, zeby sprite byl "nad" obiektem bohater jezeli jego depth=0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 tu liczy się kolejność rysowania: draw_sprite(1) // ten sprite bedzie na samym spodzie draw_sprite(2) // ten sprite bedzie narysowany na '1' draw_sprite(3) // a ten na '2' :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 tu liczy się kolejność rysowania: draw_sprite(1) // ten sprite bedzie na samym spodzie draw_sprite(2) // ten sprite bedzie narysowany na '1' draw_sprite(3) // a ten na '2' :P Ok, wszystko działa. Bardzo dziekuje za odpowiedzi :) Temat zamykam poniewaz wszystko zostalo wyjasnione :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi