Lord Vayaa Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Robie gierke i (platwormowka ale ala sims) no i chcialbym wchodzic po schodach wpadlem na pomysl ze tylko tak bedzie mozna wchodzic na 1 pietro. zobaczcie na foto http://img180.imageshack.us/img180/6360/schodygi1.png Jak zrobic zeby wejsc na gore? EDIT Jesli macie pomysl to piszcie moze byc nawet takie cos ze jak wcisne D to deaktywuja sie gorne schody a jak nacisne G to odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zmien deph w objectach. Czyli obok solid. Wstazówki jeśli wpisze się liczbą poprzedzoną minusem to object jest nad innym objektem np. -9 jesli wpisze się liczbę niepoprzedzoną minusem to object jest pod innym objectem np. 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Ustaw maskę schodom na ich kształt, ale gładką. Tj. sprite _| _| | A to maska / / / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 A po co jakeiś maski :P Jak to można krócej niż w 5 sekund zrobić xD: if place_free(self.x+4,self.y) { self.x+=2 } else { if !place_free(self.x+4,self.y) { do self.y-=2 until place_free(self.x+4,self.y) }} i dajesz to w Stepie gracza, a na room obiekt solid ze spritem schodów na prawo od gracza i tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Gdzie to wkleic. Nie czaje tego kodu :o Wkleic tam gdzie mam vk_right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Mówię: W evencie Step gracza, ale jeśli masz inny system chodzenia, to wklej to po "keyboard_check_pressed", czy jak tam to masz :P Czyli mniej więcej tak: if keyboard_check_pressed(vk_costam) { if place_free(self.x+4,self.y) { self.x+=2 } else { if !place_free(self.x+4,self.y) { do self.y-=2 until place_free(self.x+4,self.y) }}} No i tak dla teoretycznie każdej strzałki (naczy te vk_(...)), o ile odpowiada ona za poruszanie się w poziomie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 A co wpisac w vk_up? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 No przerób ten kod tak żeby zamiast zmieniał pozycję x zmieniał y - takie trudne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 no Yoda trudno bo gówno mi nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się