Skocz do zawartości

Osadzanie obiektow na roomie


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam 2 obiekty: drzewo i cien. Do tego 1 sprajt w ktorym jest kolejno 5 roznych drzew i 5 cieni oraz jako ostatni obraz maska wspolna dla wszystkich drzew (widok z gory wiec maska to zwykle kolo). Czyli obraz nr 0+ nr5 + nr 10 tworza komplet, tak samo nr 2+nr 7 + nr 10.

W kodzie programu, po kliknieciu mysza, stawiam na rooma obiekt drzewo (instance_create(mouse_y, mouse_y, drzewo)). W create obiektu drzewo mam:

image_speed:=0;
rnd:=round(random(4));
image_index:=rnd;
instance_create(x, y, drzewo_c_ob);

czyli

1. ustalenie predkosci animacji na 0

2. losowanie do zmiennej rnd numeru z zakresu 0-4 (czyli losowanie obrazka drzewa)

3. przypisanie obrazu sprajta o wylosowanym numerze

4. wywolanie obiektu cienia.

 

Problem w tym jak przekazac zmienna rnd do kolejnej instancji obiektu drzewo_c_ob bo na ta chwile kazda instancja cienia pobiera numer rnd dla cienia z pierwszej instancji obiektu drzewo_ob.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienna=instance_create(x, y, drzewo_c_ob);
(zmienna).rnd=rnd;

 

Ale przeciez jak wywolam w linii wczesniejszej utworzenie cienia (zmienna=instance_create(x, y, drzewo_c_ob);) to pozniejsza zmiana (zmienna).rnd=rnd nic nie da bo przeciez obiekt drzewo_c_ob juz wykonal kod z create.

 

Tomek

 

EDIT:

Ok. Ale juz wpis (zmienna).image_index:=rnd+5; dziala tak ja ma dzialac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...