TO_mek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam! Mam 2 obiekty: drzewo i cien. Do tego 1 sprajt w ktorym jest kolejno 5 roznych drzew i 5 cieni oraz jako ostatni obraz maska wspolna dla wszystkich drzew (widok z gory wiec maska to zwykle kolo). Czyli obraz nr 0+ nr5 + nr 10 tworza komplet, tak samo nr 2+nr 7 + nr 10. W kodzie programu, po kliknieciu mysza, stawiam na rooma obiekt drzewo (instance_create(mouse_y, mouse_y, drzewo)). W create obiektu drzewo mam: image_speed:=0; rnd:=round(random(4)); image_index:=rnd; instance_create(x, y, drzewo_c_ob); czyli 1. ustalenie predkosci animacji na 0 2. losowanie do zmiennej rnd numeru z zakresu 0-4 (czyli losowanie obrazka drzewa) 3. przypisanie obrazu sprajta o wylosowanym numerze 4. wywolanie obiektu cienia. Problem w tym jak przekazac zmienna rnd do kolejnej instancji obiektu drzewo_c_ob bo na ta chwile kazda instancja cienia pobiera numer rnd dla cienia z pierwszej instancji obiektu drzewo_ob. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 A adresowanie zmiennych nie rozwiąże problemu ??? np.: w drzewo_c_ob rnd = drzewo_ob.rnd; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 On chyba tak właśnie ma. Spróbuj: zmienna=instance_create(x, y, drzewo_c_ob); (zmienna).rnd=rnd; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 albo po prostu: sprite_index=choose(sprite0,sprite1,sprite2,...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 zmienna=instance_create(x, y, drzewo_c_ob); (zmienna).rnd=rnd; Ale przeciez jak wywolam w linii wczesniejszej utworzenie cienia (zmienna=instance_create(x, y, drzewo_c_ob);) to pozniejsza zmiana (zmienna).rnd=rnd nic nie da bo przeciez obiekt drzewo_c_ob juz wykonal kod z create. Tomek EDIT: Ok. Ale juz wpis (zmienna).image_index:=rnd+5; dziala tak ja ma dzialac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się