kamil321 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Robię właśnie taką gierkę The Killer i mam duuuży kłopot. Na "killera" możecie się natknąć na forum albo w moich plikach. Otóż chcę zrobić strzelanie, gdzie postać, która jest zwyczajnym kółkiem z "gnatem" (coś jakby Q :P) ma strzelać w danym kierunku (w tym samym kierunku się obraca). Tyle mam już zrobione, ale... Obraca się i strzela za kursorem. Obraca się, więc jej orgin musi być dokładnie w środku kółka (postaci). Kłopot w tym, że pociski wychodzą dokładnie z orignu (m/w z bebecha xD) a nie z pistoletu :/ . Mają wychodzić z początku spluwy (z rączki, tuż przy naszym killerze), przebiegać prościutko przez lufę aż wkońcu lecieć bezwładnie w kierunku, w którym w momencie strzału był kursor (ten, za którym obraca się cały sprite). Możecie mi pomóc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Najprościej narysowac sprite o rozmiarze mniej wiecej strzelajacej postaci, origin walnać w srodek a pocisk narysowac troche obok w miejscu gdzie znajdoawala by sie bron gdyby nalozyc sprity postaci i pocisku (nalezy jednak pamietac ze pocisk nie bedzie trafial dokladnie w punkt wskazywany celownikiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ja bym użył lentgthdir_x i lengthdir_y ^_^ Btw to nie jest pytanie zaawansowanych ;y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maskow Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 To ma być zaawansowane pytanie? oraz zaawansowane strzelanie? Po prostu użyj lengthdir_x i lengthdir_y, a jak to wykorzystać było pisane ze sto razy. @Up: Szybszy. :P (wsłuchałem się w pewną muzykę i zapomniałem nacisnąć "Dodaj odpowiedź") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Z tymi waszymi lengthdirami próbowałem już chyba 20 razy :/ . Najgorsze jest to, że obracanie się ludzika mam jako image_angle=point_direction(x,y,object9.x,object9.y) (object 9 to jest celownik) i jak to zrobie lengthdirami to miejsce, z którego wylatuje kula bardzo dziwnie zmienia miejsce względem ludzika :/ . Raz mi się udało coś zrobić lengthdirami chyba względem direction'a ale mogłem kontrolować tylko x (oddalać lub przybliżać miejsce wylatywania kuli po lini od orginu ludzika do celownika). Możecie mi wytłumaczyć jak to zrobic ale bardziej łopatologicznie?? I czy napewno trzeba to zrobić lengthdirami i będzie to dzałać?? [Edit] Już zrobiłem :P Wieeeelkie dzięki za pomysł z lenghtdirami :) Zrobiłem tak: instance_create(x+lengthdir_x(10,image_angle - 40),y+lengthdir_y(10,image_angle - 40),object2); i wszystko działa :P a jak sie dopisze 2 linijke kodu to wychodzi coś jak mean machine (z 2 stron) :P GMclan rulez!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się