Skocz do zawartości

Projekcja 3d


warcrawt

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem bo chcę zacząć coś w grafice 3d i nie wiem jak zrobić kamerę taką jaka jest w GTA San Andreas. Już trochę umię, bo zrobiłem sam przykład 3d ale nie sam tylko jakiś w nowym pliku zrobiłem od podstaw i dzięki temu się nauczyłem ale nie wiem jak zrobić taką kamerę. Proszę o pomoc !!!

Tylko prosze nie dawać warna za następny temat o 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create:

alpha=0
beta=0
length=128

step:

fx=gracz.x
fy=gracz.y
fz=gracz.z
tx=fx+lengthdir_x(length*cos(degtorad(beta)),alpha)
ty=fy+lengthdir_y(length*cos(degtorad(beta)),alpha)
tz=fz+length*sin(degtorad(beta))
ux=0
uy=0
uz=1
d3d_set_projection(fx,fy,fz,tx,ty,tz,ux,uy,uz)

Zdradze wam teraz maly sekret XenoN'a: otoz ten kto gral w FOX'a ten widzial efekt kamery obrotowej (taki jak w symulatorach lotu) - i caly trick tkwi w odpowiednim manipulowaniu xup, yup oraz zup ^^ (dodam ze troche czasu trwalo mi wykombinowanie wzoru na ta manipulacje - kod ten zdaje egzamin zarowno w DirectX oraz OpenGL (sprawdzalem :D ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez dalem ci przyklad -.-

alpha to direction kamery (lewo-prawo), zas beta tokierunek pionowy (gora-dol)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...