warcrawt Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Mam problem bo chcę zacząć coś w grafice 3d i nie wiem jak zrobić kamerę taką jaka jest w GTA San Andreas. Już trochę umię, bo zrobiłem sam przykład 3d ale nie sam tylko jakiś w nowym pliku zrobiłem od podstaw i dzięki temu się nauczyłem ale nie wiem jak zrobić taką kamerę. Proszę o pomoc !!! Tylko prosze nie dawać warna za następny temat o 3d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Zrób nowy obiekt ustaw mu pozycje , y i z i ustaw projekcję 3D ;p Toz to w wielu przykładach 3D jest :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 create: alpha=0 beta=0 length=128 step: fx=gracz.x fy=gracz.y fz=gracz.z tx=fx+lengthdir_x(length*cos(degtorad(beta)),alpha) ty=fy+lengthdir_y(length*cos(degtorad(beta)),alpha) tz=fz+length*sin(degtorad(beta)) ux=0 uy=0 uz=1 d3d_set_projection(fx,fy,fz,tx,ty,tz,ux,uy,uz) Zdradze wam teraz maly sekret XenoN'a: otoz ten kto gral w FOX'a ten widzial efekt kamery obrotowej (taki jak w symulatorach lotu) - i caly trick tkwi w odpowiednim manipulowaniu xup, yup oraz zup ^^ (dodam ze troche czasu trwalo mi wykombinowanie wzoru na ta manipulacje - kod ten zdaje egzamin zarowno w DirectX oraz OpenGL (sprawdzalem :D )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 A mógł bay przykładzik bo nie kumam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 tu masz (prawie) wszystko ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 przeciez dalem ci przyklad -.- alpha to direction kamery (lewo-prawo), zas beta tokierunek pionowy (gora-dol) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się