Nobody Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Siemka, mam maly problem odnosnie gier online przez 39dll... Otoz, chcialem zrobic, zeby w serwerze bylo kilka roomow, ktore odpowiadalyby roomom w kliencie. Nie wiem jednak jak zrobic, zeby serwer wysylal dane z kazdego rooma. Chodzi mi o cos takiego: Klient wysyla wiadomosc do serwera: Jestem w roomie 4, jakie sa tu potwory? Serwer odpowiada: Potwor slimak jest na pozycji x 2 i y 4 w roomie 4 Potwor pajak jest na pozycji x 50 i y 12 w roomie 4 Moze to wyglada dziwnie ale o cos takiego mi chodzi :P Z gory dziekuje za pomoc EDIT: troche zly temat, mozna to jakos zmienic? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Wystarczy ze server bedzie zapisywal dane z kazdego rooma , ale jednak wygodniej by było miec wszyzstko w 1 roomie... chyba ze robisz mu online ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Daj każdemu potworkowi parenta np prntMonster. Potem jak klient przysyła zapytanie do serwera, ten robi cos w rodzaju. with(prntMonster) { clearbuffer(); writebyte(numerek); writeshort(x); writeshort(y); messagesend(); } numerek - to będzie unikatowy numerek przypisany do każdego rodzaju potworka, w kliencie zrobisz sobie skrypt switchujacy ten numerek i zwracający object_index jakiegoś tam potwora. Myślę, że rozumiesz. Jeśli masz odpowiednią wiedzę i umiejętności to rozumiesz. EDIT: zapomniałem, że na serwerze nie będzie tych obiektów bo będzie ciągle jeden room xD tamto zostawie ^ bo moze sie komus przyda. A skoro tak to chcesz robić, to dla każdego roomu musisz zrobić jakiś plik tekstowy, np z nazwą danego roomu/mapy i sobie napisać kilka skryptów odczytujących tak jak trzeba to co jest na danej mapie następnie wysyłać te informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Wystarczy ze server bedzie zapisywal dane z kazdego rooma @Firemark: a mozna spytac jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 moze ktos pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się