Dawidds Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Postanowiłem się trochę rozluźnić po "męczącym" podawaniu piłek w piłce nożnej :] Więc postanowiłem zrobić sobie minigolfa. Oparłem go o przykład "bilard", więc jest to rzut od góry. I mam już pierwszy problem <_< Niemal w każdym minigolfie - czy to online, czy nie, zawsze jest coś takiego jak "pochyła platforma" - czyli, że kawałek terenu, który nie jest płaski, tylko jest trochę podkądtem - jak piłeczka wpadnie na niego to się "sturlowywuje" ( :P ) na dół. Liczę, że mnie zrozumieliście. Myślałem trochę nad tymczasowym ustawieniu grawitacji na dól tej platfrmy, ale...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 dziwna sprawa możesz zastosować taki myk, że w środku takiego dołka dajesz obiekt, działający na jego obszarze, który po prostu przyciąga do siebie piłeczki. tylko było by trochę babrania się fizyką/matematyką aby to w miarę realistycznie wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 tylko było by trochę babrania się fizyką/matematyką No i właśnie o tą matmę mi chodzi :D Wiesz ja wiem o Game Makerze od.... ee.... 6 dni? Jakoś nie zabardzo jestem pełen pomysłów na to, jak zrobić taką "fizykę i matematykę"..... Jestem pewien, że to jest takie oczywiste, ale jakoś...... nie mogę na to wpaść...... PS: Mamy podobny tok myślenia, też chciałem zrobić "obiekt przyciągający piłeczki" - a dokładniej to grawitację, która działa tylko wtedy, kiedy piłka jest na pochylni...... moc grawitacji ustawiała by p;ochyłaść pochylni...... Edit: Chyba się nie zrozumieliśmy :P. Mi chodzi o coś takiego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 O! Ladne skriny :D A nie mozesz poprostu dac w kolizji z ta platforma hspeed czy vspeed po porstu? i friction dac pileczce :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Friction to piłeczka ma...... kolejny "ziomek" mnie nie rozumie :D Ta gra na screenie to Mini Putt 3 (czy jakoś tak....). Poszukaj jej na google i se zagraj :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 jesli trasa jest zbudowana z obiektow to mozesz nadac pileczce kiedy jest na pochylonym obszarze jakas grawitacje albo predkosc w kierunku w ktorym podloga jest pochylona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Zawsze będę to powtarzał - zrób poruszanie się piłeczki na wektorach x i y i problem z głowy =D Wtedy po prostu na polach będziesz zmieniał wektory w odpowiednim kierunku (np. x - 1, y + 1, jeżeli platforma jest pochylona w lewo-dół). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 wystarcza obliczenia 3d te np. z przykladow 3d i interpretacja pozycji x,y oraz skali jako pozycji z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 to nie lepiej dac w środku takiego dołka dajesz obiekt, działający na jego obszarze i w kolizji z nim dac pileczce odpowiednio vspeed i hspeed? chyba najprosciej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 ja bym poprostu zrobił obiekt taki jak ten kawał ziemi ze strzałką, i w tym obiekcie dał kolizje z piłką, a tam coś w rodzaju other.vspeed+=0.1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 a nie lepiej po zetknieciu z tym ustawic grawitacje i jego kierunek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Zaraz dam przykład ;) Edit: Opisuje... Zaraz dam Edit2: Prosze ;) Edit3: Tylko w potem w grze usuń: direction=270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Ehh... nie o to mi chodziło, ale i tak dzięki :D Chodziło mi o to: Wiem, że to powinna być grawitacja, to wydaje się proste, ustawiam gravity_direction np. na 90, czy ile tam pasuje, a i ta grawitacja działa tylko, jak jestem na platformie. Ale.... jakoś nie umiem tgo zrobić. Moja piłka "utyka" na platformie...... jak chcecie to pokażę plik *.gmk :) Edit: I nie musisz tego tak dokładnie komentować :) Co podstawy to znam...... ale bram mi doświadczenia :D Jestem pewien, że rozwiązanie będzie oczywiste - chyba coś z grawitacją......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Pochylos terenu mi nie wygląda tak ,zeby poruszła się taką linią - musial byc to jakis wycinek kola czy cos, a jezeli tak chces to niew iem - mało interesuje sie kinetyką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 zakladam ze masz tylko "proste" platformy (dir 0, 90, 180 i 270) a wiec dajesz w kolizji pilce: jesli to jest np. pochylosc z lewej na prawa strone to: hspeed+=0.1 jesli z gory na dol to vspeed+=0.1 jesli masz np. sciety stozek to juz bedzie bardziej skomplikowana sprawa ;) EDIT: w sumie to vspeed i hspeed mozesz zamienic na gravity_direction ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się