Skocz do zawartości

MiniGolf - pochyłe "platformy"


Dawidds

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem się trochę rozluźnić po "męczącym" podawaniu piłek w piłce nożnej :]

 

Więc postanowiłem zrobić sobie minigolfa. Oparłem go o przykład "bilard", więc jest to rzut od góry.

 

I mam już pierwszy problem <_< Niemal w każdym minigolfie - czy to online, czy nie, zawsze jest coś takiego jak "pochyła platforma" - czyli, że kawałek terenu, który nie jest płaski, tylko jest trochę podkądtem - jak piłeczka wpadnie na niego to się "sturlowywuje" ( :P ) na dół.

 

Liczę, że mnie zrozumieliście.

 

Myślałem trochę nad tymczasowym ustawieniu grawitacji na dól tej platfrmy, ale......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko było by trochę babrania się fizyką/matematyką

No i właśnie o tą matmę mi chodzi :D Wiesz ja wiem o Game Makerze od.... ee.... 6 dni? Jakoś nie zabardzo jestem pełen pomysłów na to, jak zrobić taką "fizykę i matematykę".....

 

Jestem pewien, że to jest takie oczywiste, ale jakoś...... nie mogę na to wpaść......

 

PS: Mamy podobny tok myślenia, też chciałem zrobić "obiekt przyciągający piłeczki" - a dokładniej to grawitację, która działa tylko wtedy, kiedy piłka jest na pochylni...... moc grawitacji ustawiała by p;ochyłaść pochylni......

 

Edit: Chyba się nie zrozumieliśmy :P. Mi chodzi o coś takiego:

834b5d91a32f61d2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze będę to powtarzał - zrób poruszanie się piłeczki na wektorach x i y i problem z głowy =D Wtedy po prostu na polach będziesz zmieniał wektory w odpowiednim kierunku (np. x - 1, y + 1, jeżeli platforma jest pochylona w lewo-dół).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarcza obliczenia 3d te np. z przykladow 3d i interpretacja pozycji x,y oraz skali jako pozycji z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... nie o to mi chodziło, ale i tak dzięki :D

 

Chodziło mi o to:

b899e637a93ba5c2.png

 

Wiem, że to powinna być grawitacja, to wydaje się proste, ustawiam gravity_direction np. na 90, czy ile tam pasuje, a i ta grawitacja działa tylko, jak jestem na platformie. Ale.... jakoś nie umiem tgo zrobić. Moja piłka "utyka" na platformie...... jak chcecie to pokażę plik *.gmk :)

 

Edit: I nie musisz tego tak dokładnie komentować :) Co podstawy to znam...... ale bram mi doświadczenia :D Jestem pewien, że rozwiązanie będzie oczywiste - chyba coś z grawitacją.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakladam ze masz tylko "proste" platformy (dir 0, 90, 180 i 270) a wiec dajesz w kolizji pilce:

jesli to jest np. pochylosc z lewej na prawa strone to:

hspeed+=0.1

jesli z gory na dol to

vspeed+=0.1

jesli masz np. sciety stozek to juz bedzie bardziej skomplikowana sprawa ;)

EDIT: w sumie to vspeed i hspeed mozesz zamienic na gravity_direction ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...